10 خرداد 1404 ساعت 07:45

مدیر عامل بوگاتی یعنی آقای میت ریماک (Mate Rimac) برخلاف تصور عموم، علاقه‌ای به خودروهای هایپرکار و سوپر اسپرت ندارد و با این خودرو هاچ بک دوست داشتنی رانندگی می‌کند که در ادامه بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

میت ریماک، کارآفرین جوان و نابغه کروات و مدیر عامل شرکت بوگاتی و شرکت ریماک است که با توسعه برخی از هیجان‌ انگیزترین و پیشرفته‌ترین خودروهای الکتریکی جهان مانند ریماک نِوِرا و کانسپت وان، برای خود آوازه‌ای جهانی دست و پا کرده است. او اکنون به عنوان مدیرعامل ۳۷ ساله بوگاتی ریماک، سکان هدایت دو برند افسانه‌ای را در دست دارد و اخیرا با معرفی بوگاتی توربیون با پیشرانه V16 هیبریدی، بار دیگر علاقه‌مندان به دنیای خودرو را شگفت‌زده کرد. اما شاید برای بسیاری جالب باشد که بدانند خودروی شخصی که این مدیرعامل نوآور و علاقه‌مند به دنیای خودرو در گاراژ خود دارد و از رانندگی با آن لذت می‌برد، نه یک ابرخودروی میلیون دلاری، بلکه یک فولکس واگن گلف R32 نسل پنجم است که در بخش اخبار خودرو گجت نیوز قصد داریم تا بیشتر راجع به این موضوع صحبت کنیم.

خودرو مدیر عامل بوگاتی، فولکس واگن گلف R32 نسل پنجم

خودرو مدیر عامل بوگاتی

مسیر موفقیت میت ریماک با یک پروژه جسورانه یعنی تبدیل یک بی ام و E30 مدل ۱۹۸۳ به یک خودروی الکتریکی قدرتمند آغاز شد. این خودرو که به هیولای سبز لقب دارد، با پیشرانه ۶۰۰ اسب بخاری خود، در سال ۲۰۱۱ عنوان سریع‌ترین خودروی برقی جهان را از آن خود کرد. این تجربه اولیه، علاقه عمیق ریماک به برند BMW را نشان می‌دهد. او در طول سالیان، چندین مدل از محصولات این شرکت باواریایی را خریداری کرده است، از جمله یک M5 E39 و یک M3 E30 اسپرت اوولوشن. همچنین، این کارآفرین کروات بارها با خودروهایی نظیر Z4 M کوپه و F90 M5 کامپتیشن دیده شده است. او حتی مالک یک M3 CSL E46 و یک M6 E64 مجهز به پیشرانه V10 نیز بوده است.

خودرو مدیر عامل بوگاتی

با این کارنامه پر از خودروهای اسپرت و قدرتمند بی ام و در کنار توسعه ابرخودروهای الکتریکی ریماک، حضور یک فولکس واگن گلف R32 در قامت خودرو شخصی مدیر عامل بی ام و، انتخابی بسیار جالب و قابل تامل است. این موضوع نشان می‌دهد که علاقه او به خودرو فراتر از برند یا نوع پیشرانه است و خودروهایی با شخصیت و قابلیت‌های رانندگی خاص، همواره جایگاه ویژه‌ای برای او دارند. گلف R32 متعلق به میت ریماک، یک نسخه پنج درب از نسل پنجم این هاچ‌ بک محبوب است که به گیربکس شش سرعته DSG مجهز شده و جالب اینکه سوئیچ آن شباهت زیادی به سوئیچ بوگاتی ویرون دارد. در زمان عرضه، فولکس واگن این خودروی مجهز به پیشرانه VR6 را با گیربکس شش سرعته دستی و در پیکربندی سه درب نیز ارائه می‌کرد.

بیشتر بخوانید

میت ریماک از خودروی خود به همان شکلی که هست لذت می‌برد، اما معتقد است که یک پروژه کاستوم با تمرکز بر ارتقای کیفیت داخلی کابین و افزودن فناوری‌های ارتباطی مدرن، می‌تواند این گلف R32 را به یک هاچ‌ بک شگفت‌ انگیز و حتی جذاب‌تر تبدیل کند. این دیدگاه نشان می‌دهد که او نه تنها به عنوان یک مهندس و مدیر، بلکه به عنوان یک علاقه‌مند واقعی به خودرو، همواره به دنبال بهبود و ارتقای تجربه رانندگی است.

سلیقه عجیب مدیرعامل بوگاتی در انتخاب خودرو

خودرو مدیر عامل بوگاتی

علاقه میت ریماک به خودروهای هیجان‌انگیز تنها به انتخاب‌های شخصی او محدود نمی‌شود، بلکه در تصمیمات کلان مدیریتی او نیز به وضوح دیده می‌شود. یکی از مهم‌ترین نمونه‌های آن، متقاعد کردن گروه فولکس واگن برای عدم تبدیل جانشین بوگاتی شیرون به یک شاسی بلند تمام برقی بود. گفته می‌شود که فولکس واگن برنامه‌هایی برای عرضه یک شاسی‌بلند الکتریکی سطح بالا با نشان بوگاتی داشت، اما زمانی که از ریماک خواسته شد تا سکان هدایت این برند را بر عهده بگیرد، او به جای آن، چراغ سبز تولید یک ابرخودروی دیگر را نشان داد. نتیجه این تصمیم، تولد بوگاتی توربیون با پیشرانه 8.3 لیتری V16 تنفس طبیعی هیبریدی بود.

بیشتر بخوانید

این روحیه نشان می‌دهد که میت ریماک از آن دسته مدیرانی است که اگر در زمان خود در فولکس واگن حضور داشت، احتمالا به تولید کانسپت‌های جسورانه‌ای مانند گلف GTI W12-650 یعنی یک گلف نسل پنجم با موتور ۶۴۱ اسب بخاری بنتلی کانتیننتال GT که در وسط خودرو نصب شده بود یا نمونه اولیه گلف ۵۰۰ اسب بخاری مجهز به پیشرانه V10 که هرگز به تولید نرسید نیز رای مثبت می‌داد.

او در این علاقه تنها نیست. کریستین فون کونیگزگ، بنیان‌گذار شرکت سوئدی کونیگزگ، گفته است که آخرین باک بنزین را در مزدا میاتایی که در ۱۹ سالگی خریده بود، خواهد ریخت. ایوان اسپینوزا، مدیر جدید نیسان نیز هر روز با نیسان Z خود به محل کار می‌رود. حضور چنین مدیران علاقه‌مندی در راس شرکت‌های بزرگ خودروسازی، این امید را در دل علاقه‌مندان زنده نگه می‌دارد که خودروهای سرگرم‌ کننده و هیجان‌ انگیز، تحت فشار شاسی‌ بلندها، الکتریکی‌ سازی صرف و کاهش عجیب و غریب هزینه‌ها، به طور کامل از صحنه روزگار محو نخواهند شد. در پایان این سوال برای ما پیش می‌آید که مدیران شرکت‌های خودروسازی، مونتاژی یا وارد کنندگان این حوزه، چه محصولاتی را برای رانندگی انتخاب کرده‌اند؟

source

توسط expressjs.ir