اهمیت آموزش کارکنان و بهبود مهارتهای آنها برای سازمانها بسیار افزایش پیدا کرده است زیرا هرچه نیروهای کار دانش و تخصص بیشتری داشته باشند، عمکلرد و بهرهوری سازمانها بیشتر خواهد شد. فرادرس نیز در همین زمینه پلتفرم آموزش سازمانی خود را ایجاد کرده است که سازمانهای مختلف متناسب با نیاز و امکانات خود، از بهترین آموزشهای سازمانی برخوردار شوند. فرادرس با ایجاد یک پلتفرم آموزش سازمانی آنلاین مزایایی مانند محتوای تخصصی، پنل مدیریتی، گزارشگیری و پیگیری عملکرد را برای سازمانهای مختلف فراهم کرده است. در این مطلب از مجله فرادرس بهطور کامل با خدمات آموزش سازمانی فرادرس و مزیتهای فرادرس در زمینه آموزش های سازمانی آشنا میشویم.
آنچه در این مطلب میآموزید
-
با نقش فرادرس در بهبود آموزش سازمانی و مزایای استفاده از پلتفرم آموزشی آن آشنا میشوید.
-
با ویژگیهای پنل آموزش سازمانی فرادرس و امکاناتی که برای سازمانها فراهم میکند، آشنا میشوید.
-
میآموزید که چگونه فرادرس در مسیر آموزش به سازمانها کمک میکند، از جمله در مراحل نیازسنجی، تعیین اهداف آموزشی و پیگیری عملکرد.
-
با مزایای آموزش آنلاین فرادرس، از جمله کاهش هزینهها، انعطافپذیری زمانی و مکانی، و دسترسی آسان برای مدیران و کارکنان، آشنا میشوید.

نقش فرادرس در کمک به آموزش سازمانی
فرادرس با ایجاد پلتفرم آموزش سازمانی خود، به سازمان شما در مسیر آموزش کمک میکند تا از محتوای تخصصی و متنوع بهره مند شوید و امکان دسترسی به پنل مدیریتی و گزارش گیری را داشته باشید. البته این موارد تنها برخی از مزیتهای استفاده از آموزشهای سازمانی فرادرس هستند. پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس یک فضای آنلاین است که با بیش از ۱۴۰۰۰ عنوان آموزشی و بیش از ۲۸۰۰ مدرس، بهترین محیط را برای آموزشهای سازمانی مورد نیاز سازمانهای مختلف فراهم کرده است.
البته فرادرس پیش از شروع آموزش نیز میتواند در مراحلی مانند نیازسنجی، تعیین هدف و انتخاب آموزشها، از مسیرهای مختلفی به سازمانهای گوناگون کمک کند. همه این موارد را در برای توضیح خدمات آموزش سازمانی فرادرس، بیان میکنیم.
معرفی پنل آموزش سازمانی فرادرس
پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس یک سیستم یکپارچه است که برای سازمانهای مختلف امکان استفاده از آموزشهای متنوع مورد نیاز کارکنان آنها را با هزینه کم فراهم میکند. سازمانهای مختلف میتوانند با توجه به نیازهای خود و کارکنان خود و همچنین متناسب با اهداف خود از آموزش کارکنان، بهترین دورههای آموزشی را برای پرورش مهارتهای کارکنان خود داشته باشند. آموزشهای فرادرس، توسط مدرسین باتجربه تهیه شدهاند و دانشجویان زیادی اعتبار آنها را تأیید کردهاند.
در فهرست زیر برخی از مهمترین خدمات آموزش سازمانی فرادرس و مزیتهای آن را آوردهایم.
- امکان بهرهمندی از محتواهای تخصصی و متنوع
- عدم محدودیت در تعریف کاربران
- امکان تعریف مسیر یادگیری متناسب با نیازهای هر سازمان
- کاهش هزینه
- دارا بودن پنل مدیریتی
- انعطاف زمانی و مکانی
- دسترسی آسان
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس و ثبت درخواست دموی رایگان، اینجا کلیک کنید.
چگونه فرادرس در مسیر آموزش به سازمان ها کمک میکند؟
در مبحث آموزش سازمانی با دو مسیر مواجه هستیم. اولین مسیر، شامل مراحلی است که سازمان و مدیریت آن باید پیش از شروع آموزشهای سازمانی طی کنند و دومین مرحله از ابتدی شروع آموزشها تا پایان دورههای آموزشی و دانشآموخته شدن کارکنان است. فرادرس میتواند در هر دو این مسیرها به سازمانها و کارکنان آنها کمک کند. با مطالعه ادامه این بخش از مطلب، این موضوع را بیشتر درک خواهید کرد.
نقش فرادرس در کمک به آموزش سازمانی پیش از شروع آموزش
هر سازمان باید پیش از شروع و حتی انتخاب آموزشهای مورد نیاز برای کارکنان خود، مراحلی را طی کند تا در نهایت، با توجه به نیازها، اهداف و امکانات خود، بهترین برنامه آموزشی را تهیه کند. در این بخش به این مراحل و خدمات آموزش سازمانی فرادرس سازمانهای مختلف، پیش از شروع آموزشها میپردازیم که آنها را در فهرست زیر آوردهایم.
- نیازسنجی
- تعیین هدف یا اهداف سازمان از آموزش
- آماده کردن آموزش
- دموی رایگان
در ادامه همین بخش، این چهار مورد را بهطور کامل توضیح دادهایم.
نیازسنجی
اولین قدم برای هر سازمان در مسیر آموزش سازمانی، نیازسنجی سازمان و کارکنان سازمان است. یعنی مدیران سازمان باید با توجه به مهارتهایی که سازمان برای ارتقای خود نیاز دارد و با توجه به نقاط ضعف و قوت کارکنان، نیازهای سازمان خود از آموزش را بهطور دقیق مشخص کنند. فرادرس با تولید دورههای آموزشی در این زمینه، به سازمانهای مختلف کمک میکند که بتوانند دانش مناسب برای نیازسنجی را کسب کنند.
تعیین هدف یا اهداف سازمان از آموزش
بعد از اینکه نیازهای سازمان و کارکنان را برای آموزش بررسی کردیم، باید هدف یا اهداف سازمان از این آموزشها را نیز تعیین کنیم. یعنی مدیریت سازمان باید بداند از آموزش دادن کارکنان خود چه هدفی را دنبال میکند تا دقیقترین برنامه آموزشی را برای رسیدن به آن هدف، انتخاب کنند. از ویژگیهای هدف گذاری درست آموزشی سازمانی میتوانیم به مشخص بودن، قابل اندازهگیری بودن و قابل دستیابی بودن اهداف اشاره کنیم. فرادرس در این زمینه نیز با ویدئوهای آموزشی که تهیه کرده است، به مدیریت سازمانها کمک میکند تا بهترین هدفگذاریها را انجام دهند.
آماده کردن آموزش
در نهایت، مدیریت سازمان باید بعد از نیازسنجی و تعیین اهداف آموزش و متناسب با آنها، برنامهای را برای آموزش کارکنان و نحوه آموزشها تدوین کند. این مرحله از بررسی عناوین آموزشی، بررسی مدرسین در هر حوزه، انتخاب دروس و مدرسین، انتخاب شیوه آموزش (حضوری، آنلاین، ترکیبی)، شخصیسازی آموزشها برای هر بخش از سازمان و… تا هماهنگی و برنامهریزی برای تهیه مکان و اعلام زمان برای آموزش را شامل میشود. فرادرس در این مرحله مهم، کمکی شایان به سازمانهای مختلف میکند.
با استفاده از پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس، سازمانها بهجای آنکه برای هر دوره آموزشی بهدنبال بهترین عناوین و بهترین اساتید باشند، میتوانند در هر حوزه از آموزشهای چندین مدرس استفاده کنند که اعتبار آموزشهای آنها توسط چندین هزار دانشجو تأیید شده است. همچنین، بهجای اتلاف وقت و هزینه برای یافتن مکان مناسب برای آموزش، با فراهم کردن بستری آنلاین در سایت فرادرس، دسترسی آسان و کمهزینه هم برای سازمان و هم برای کارکنان فراهم میشود.
دموی رایگان
فرادرس با ایجاد امکان بهرهمندی سازمانها از دموی رایگان پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس، فرصتی ویژه را برای سازمانها فراهم کرده است تا پیش از تهیه پلتفرم اختصاصی خود، از اعتبار آموزشها و تناسب آنها با نیازها و اهداف سازمان خود اطمینان کافی پیدا کنند.

نقش فرادرس در کمک به آموزش سازمانی پس از شروع آموزش
فعالیتهای فراردس در زمینه آموزش سازمانی با شروع آموزشها پایان پیدا نمیکند بلکه چندین امکان در فرادرس وجود دارد که پس از شروع آموزش تا پایان دوره آموزشی، همراه با سازمان و کارکنان خواهد بود. در فهرست زیر، این موارد را آوردهایم.
- امکان شخصیسازی آموزشها
- پنل مدیریتی
- پیگیری عملکرد و گزارشگیری
- آموزشهای رایگان
- عدم محدودیت در تعریف کاربران
- امکان برگزاری وبینارهای تخصصی برای هر سازمان
- تالار پرسش و پاسخ
در ادامه همین بخش، همه این موارد را با هم بررسی میکنیم.
امکان شخصی سازی آموزشها
هر سازمان میتواند برنامه آموزشی مخصوص خود را متناسب با نیازها و اهدافی که از آموزش در نظر دارد، بهصورت شخصیسازی شده دریافت کند. برای مثال ممکن است یک سازمان فقط قصد آموزش مهارتهای نرم مانند رفتار سازمانی به کارکنان خود را داشته باشد اما سازمانی دیگر فقط بخواهد از آموزشهای تخصصی یا مهارتهای سخت بهرهمند شود. برخی از سازمانها نیز نیاز دارند که هم مهارتهای نرم و هم مهارتهای سخت کارکنان خود را تقویت کنند. همچنین ممکن است برخی از سازمانها نخواهند برای همه دورههای آموزشی در یک حیطه تخصصی خاص هزینه کنند و فقط نیاز به آموزش نیروهای کار خود با چند دوره خاص را داشته باشند.
فرادرس برای همه این موقعیتها چاره اندیشیده است. هر سازمان میتواند دورههای مورد نیاز خود را از بین دورههای آموزشی موجود در فرادرس انتخاب کند و به این ترتیب، نزدیکترین برنامه را به برنامه آموزشی مورد نظر خود داشته باشد. این کار هم از نظر هزینه به نفع سازمانها است زیرا آنها را از خرید و تهیه دورههای غیرضروری آسوده میکند و هم به نفع کارکنان است چون لازم نیست آموزشهایی را ببینند که برای آنها مفید و کاربردی نیست و تنها باعث سردرگمی آنها خواهد شد.
پنل مدیریتی
با تهیه پلتفرم آموزش سازمان آنلاین فرادرس، مدیران کل و مدیران هر بخش در هر سازمان، میتوانند در پنل مدیریتی خود به عملکرد کارکنان و میزان پیش رفتن آنها در گذراندن دورههای آموزشی، دسترسی داسته باشند. این دسترسی محدودیت زمانی ندارد و عملکرد کارکنان در هر ساعت از شبانهروز، قابل پیگیری است.
چنین امکانی در آموزشهای حضوری وجود ندارد چون اساساً در این نوع آموزش، مدرس آموزش میدهد و کارکنان نیز در کلاس آموزشی حضور دارند اما میزان پیگیری درس توسط آنها با هیچ معیاری قابل ارزیابی نیست. در آموزشهای آنلاین انفرادی نیز اگر چنین امکانی وجود داشته باشد، به نرمافزار یا ابزاری دیگر نیاز داریم که بتوانیم وضعیت همه کارکنان را در کنار هم مشاهده کنیم.
پیگیری عملکرد و گزارش گیری
در آموزشهای سازمانی حضوری یا آموزشهای آنلاین انفرادی سازمان نمی تواند عملکرد همه کارکنان یا هریک از آنها در روند آموزشپذیری را مشاهده و بررسی کند اما در پلتفرم آموزش سازمانی آنلاین فرادرس، مدیران سازمان میتوانند بهراحتی و در پنل مدیریتی خود که توسط فرادرس طراحی شده است، میزان پیگیری آموزشها توسط کارکنان را پیگیری کنند.
علاوه بر اینها، فرادرس در پایان تعداد زیادی از آموزشهای خود، آزمونهایی چهارگزینهای را طراحی کرده و قرار داده است که کارکنان بعد از اتمام سرفصلهای آن آموزش در آن آزمون شرکت میکنند و در صورت کسب نمره قابل قبول، گواهینامه آن دوره را نیز دریافت میکنند. درصورتیکه برگزاری آزمون در آموزشهای حضوری یا اساساً ممکن نیست یا اگر ممکن باشد، بسیار هزینهبر خواهد بود.

آموزش های رایگان
فرادرس در هر حوزه از دانشها و مهارتهای متنوعی که در سایت وجود دارند، چندین دوره آموزشی را بهصورت رایگان در اختیار کاربران قرار میدهد و این نکته از دو جهت دارای اهمیت است. اولین نکته این است که وجود آموزشهای رایگان در هر حوزه تخصصی، در کاهش هزینههای کلی آموزشها مؤثر است. نکته دوم و مهمتر اینکه سازمانهای مختلف با وجود این امکان، میتوانند بهسادگی و بدون هزینه به یکی از انواع آموزشهای موجود در فرادرس دسترسی پیدا کنند و با بررسی این آموزشهای رایگان نسبت تهیه آموزش سازمانی برای کارکنان خود، اطمینان پیدا کنند.
عدم محدودیت در تعریف کاربران
با استفاده از پلتفرم آموزش آنلاین فرادرس، محدودیتی برای تعداد کارکنانی که میخواهند در برنامه آموزشی سازمان شما وجود داشته باشند و آموزش ببیند، وجود ندارد. پس سازمانهای کوچک و بزرگ میتوانند با تعریف نامحدود تعداد کاربر، همه کارکنان خود را با یک بار هزینه، تحت پوشش آموزش قرار دهند.
امکان برگزاری وبینارهای تخصصی برای هر سازمان
دورههای آموزشی فرادرس بهصورت ویدئوهای آموزشی در پلتفرم سازمانی کارکنان و مدیران وجود دارند اما هر سازمانی در صورت نیاز به برگزاری جلسات آنلاین برای آموزش نیز میتواند از این امکان استفاده کند تا کارکنان هر سازمان در جلسهای آنلاین و بهصورت گروهی در محیطی شبیه به کلاس حضوری قرار بگیرند و امکان ارتباط زنده با مدرس را داشته باشند. همچنین این وبینارهای اختصاصی ضبط میشوند و در سایت بارگذاری میشوند تا از این نظر نیز محدودیتی برای کارکنان وجود نداشته باشد و اگر در زمان تعیین شده برای وبینار نتوانستند آنلاین باشند، در زمانی دیگر از آموزشهای آن جلسه بهرهمند شوند.
تالار پرسش و پاسخ
هریک از کارکنان سازمان میتوانند با مشارکت در تالار پرسش و پاسخ هرکدام از دورههای آموزشی فرادرس، هم با مدرس آن دوره آموزشی و هم با سایر دانشجویان آن دوره، تعامل داشته باشند و ابهامات خود را به این طریق برطرف کنند. به این ترتیب، دسترسی به محیط گفتوگو در فرادرس، همیشه امکانپذیر است.

تا اینجا با خدمات آموزش سازمانی فرادرس مراحل پیش و پس از شروع آموزش آشنا شدیم و در ادامه مطلب، مزیتهای پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس را معرفی میکنیم.
یادگیری آموزش سازمانی با فرادرس
تا اینجا با اهمیت آموزش سازمانی و امکانات و مزیتهای پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس آشنا شدید. استفاده سازمانها از آموزشهای مناسب، باعث پرورش نیروهای متخصصی میشود که مهمترین سرمایهها در هر سازمان محسوب میشوند. زیرا نیروی کار متخصص بر افزایش و بهبود عملکرد سازمانها تأثیر مستقیم دارد. اما پیش از آن، لازم است که مدیریت سازمان نیز نسبت به اهمیت آموزش سازمانی و روشها و گزینههای موجود برای این کار آگاه باشد. به همین دلیل در این بخش برخی از فیلمهای آموزشی فرادرس را آوردهایم که در این زمینه مفید و کاربردی هستند.

البته موارد بیان شده، تنها چند نمونه محدود از آموزشهای فرادرس در زمینه مدیریت سازمانی هستند. در فهرست زیر، برخی از مجموعه آموزشهای فرادرس در این زمینه را آوردهایم که در هرکدام از آنها آموزشهایی جامع وجود دارد.
مزیت های آموزش آنلاین فرادرس
تا اینجا با خدمات آموزش سازمانی فرادرس آشنا شدیم و دانستیم چگونه فرادرس میتواند به سازمان شما در مسیر آموزش کمک کند تا در مراحل پیش از شروع آموزش و پس از آن، بهترین انتخابها را داشته باشید. در این بخش، مزیتهای فرادرس در زمینه آموزش سازمانی را معرفی میکنیم تا بدانید که در صورت انتخاب این پلتفرم برای آموزش نیروهای سازمان خود، نسبت به آموزشهای حضوری یا آموزشهای انفرادی چه مزایایی خواهید داشت. مزیت های آموزش سازمانی فرادرس را در فهرست زیر آوردهایم.
- کاهش هزینه ها
- برخورداری از انعطاف زمانی
- برخورداری از انعطاف مکانی
- دسترسی آسان برای مدیران و کارکنان
- تنوع آموزش تخصصی
- قابلیت ارزیابی دقیق
- تقویت مهارت های نرم و سخت کارکنان در کنار هم
- تقویت سواد دیجیتال کارکنان
در ادامه، هرکدام از این مزایا را بهطور جداگانه توضیح میدهیم.

کاهش هزینه ها
فرادرس از دو جهت باعث کاهش هزینههای سازمان میشود. از یکسو، فراهم کردن شرایط و امکانات پرهزینه آموزش حضوری را کاهش میدهد و از سوی دیگر با تخفیفهای دورهای، شرایطی را فراهم میکند که هر سازمانی بتواند با صرف هزینهای معقول و مناسب از بهترین آموزشهای مورد نیاز خود، بهرهمند شود.
برخورداری از انعطاف زمانی
از آنجایی که آموزشهای فرادرس بهصورت ویدئوهای آموزشی در دسترس کارکنان قرار میگیرند، هر یک از نیروهای کار میتواند با توجه به عملکرد خود، بهترین زمان ممکن را برای گذراندن دورههای آموزشی اختصاص دهد. در آموزشهای حضوری چنین امکانی وجود ندارد زیرا سازمانها بنابر ملاحظات زیادی همچون محدودیت زمانی مدرسین، فراهم کردن مکان مناسب برای کلاسهای آموزشی حضوری و… نمیتوانند شرایطی را مهیا کنند که همه کارمندان یا حداقل بخش عمدهای از آنها در وضعیت مناسبی برای یادگیری باشند.
انعطاف مکانی
علاوه بر وجود انعطاف در زمان آموزش با استفاده از پلتفرم آموزشی فرادرس در مکان نیز انعطاف خواهید داشت. در صورت استفاده از آموزشهای حضوری، هم کارکنان و هم سازمان و مدیریت آن، درباره مبحث مکان آموزش، مشکل خواهند داشت. سازمان برای تهیه مکان مناسب برای تعداد زیادی نیروی کار، ناچار به پرداخت هزینههای زیادی است و هر کدام از کارکنان نیز برای حاضر شدن در یک مکان خاص با چالشهای خاصی مواجه هستند. پس وجود فضایی آنلاین که امکان آموزش را فراهم کند، برای هر دو طرف سازمان و نیروی کار، مفید است.
دسترسی آسان برای مدیران و کارکنان
در فرادرس، هم نیروهای کار و هم مدیران کل و خرد، به پنل آموزش سازمانی خود دسترسی آسان و لحظهای خواهند داشت. یعنی کارکنان میتوانند در هر ساعت از شبانه روز که بخواهند از دورههای آموزشی خود استفاده کنند. مدیران نیز در هر زمان و مکانی قادر به بررسی عملکرد کارکنان و پیگیری گزارش آموزش آنها خواهند بود.
علت آسان بودن دسترسی به پلتفرم فرادرس این است که بدون نیاز به امکاناتی خاص و تنها با استفاده از اتصال به هر نوعی از اینترنت در هر دستگاه دیجیتال مانند تلفن همراه یا لپتاپ و… میتوانیم وارد پنل خود در پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس شویم.
محتوای تخصصی و متنوع
در آموزشهای حضوری یا آموزشهای آنلاین انفرادی، تعداد دروس و دورهها و همچنین تعداد مدرسین محدود است اما فرادرس با برخوردار بودن از بیش از ۱۴۰۰۰ عنوان آموزشی، سازمانها را از نیاز به منابع یا آموزشهای دیگر بینیاز میکند. همچنین امکان انتخاب دورههای مختلف متناسب با نوع نیاز و اهداف هر سازمان نیز وجود دارد.
قابلیت ارزیابی دقیق
در پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس، برای مدیران سازمانها، پنل مدیریتی وجود دارد که در آن، امکان گزارشگیری و پیگری عملکرد را برای مدیران سازمانها فراهم کردهایم. یعنی مدیران هر سازمان میتوانند از میزان پیشرفت کارکنان خود در آموزشها مطلع شوند و عملکرد هرکدام از آنها را نیز بهطور مجزا پیگیری کنند.

تقویت مهارت های نرم و سخت کارکنان در کنار هم
تنوع آموزشهای سازمانی در فرادرس و بهطور کلی تنوع عناوین و موضوعات دورههای آموزشی موجود در فراردس باعث میشود که سازمانها برای آموزش و تربیت نیروهای خود، ناچار به انتخاب بین آموزشهای مهارتهای اجتماعی در محیط کار و مهارتهای تخصصی برای کار نباشند و بتوانند بهصورت همزمان از هر دو نوع آموزش و انواع مختلفی از هرکدام از آنها استفاده کنند. چون هم نیروی کاری که فقط مهارتهای تخصصی شغل خود را بیاموزد ولی مهارتهای اجتماعی و رفتار کاری مناسبی نداشته باشد و هم نیروی کاری که فقط مهارتهای اجتماعی و بینفردی را آموخته باشد اما از تخصص کافی برای انجام وظایق شغلی خود برخوردار نباشد، باعث عدم پیشرفت سازمان خواهند شد.
تقویت سواد دیجیتال کارکنان
با وجود آنکه برای استفاده از پلتفرم آموزش آنلاین سازمانی در فراردس به مهارت کامپیوتری خاصی نیاز نیست و هر فرد با هر سن و سطحی از سواد میتواند از آن استفاده کند، اما همین موضوع باعث میشود که همه کارکنان سازمان شما بهصورت حداقلی و پایهای با محیط آنلاین، تنظیمات اتصال اینترنت در دستگاههای دیجیتال، نحوه شرکت در کلاسهای آنلاین و نرمافزارهای ساده کامپیوتری آشنا شوند. این مسئله در دنیای امروز بسیار حیاتی است زیرا امروزه همه چیز بر مبنای دیجیتال است و داشتن نیروهای کاری که با کار در چنین محیطی آشنا باشد، ارزش زیادی دارد.
در مطلب زیر از مجله فرادرس، مزیتهای آموزش سازمانی آنلاین را نسبت به انواع دیگر آموزش، توضیح دادهایم.
جمع بندی خدمات آموزش سازمانی فرادرس
در این مطلب از مجله فرادرس، خدمات آموزش سازمانی فرادرس را بررسی کردیم و در همین زمینه، به معرفی پلتفرم آموزش سازمانی فرادرس پرداختیم که به سازمان های مختلف در مسیر آموزش کارکنان خود کمک میکند. از مزایای استفاده از این پلتفرم، کاهش هزینه، بهرهمندی از محتوهای تخصصی، تنوع در آموزشها، دسترسی به پنل مدیریتی، امکان گزارشگیری از میزان پیشرفت هریک از کارکنان، برخورداری از دموی رایگان، تالار پرسش و پاسخ و بسیاری از امکانات و مزیتهای دیگر است. با مطالعه این مطلب به دیدی جامع درباره این پلتفرم و بهطور کلی نقش فرادرس در این زمینه، خواهید رسید.
source