06 خرداد 1404 ساعت 20:43
به نظر میرسد تاج تخت پادشاهی دنیای گجتهای پوشیدنی دیگر از آن اپل نیست. این جایگاه اکنون نصیب شیائومی شده است.
به نظر شما، شرکت پیشتاز جهان در زمینه دستبندهای پوشیدنی در سه ماهه نخست 2025 چه نام دارد؟ اپل؟ اشتباه است. اگر اندکی تأمل کنید، پاسخ کاملاً آشکار میشود. به لطف سری Mi Band با قیمتهای مناسب، شیائومی صدرنشین این دسته شده که شامل ساعتهای هوشمند و دستگاههای مچی هوشمند میشوند. Mi Band از زمان عرضه خود در سال 2014 با قیمت 14 دلار، از محبوبیت فوقالعادهای برخوردار بوده است. این دادهها امروز توسط Canalys منتشر شده که در ادامه به آن میپردازیم.
اپل پادشاهی دنیای گجتهای پوشیدنی را از دست داد
یکی از معدود محصولات شیائومی که به آسانی در ایالات متحده قابل دسترس بوده، Mi Band است. این دستگاه اگرچه در جایگاه پایینتری از یک ساعت هوشمند قرار دارد، اما با توجه به قیمتش کارایی کافی را ارائه میدهد.
در سه ماهه اول سال 2025، شیائومی 8.7 میلیون دستگاه دستبندهای پوشیدنی به بازار عرضه کرده که 44% بیشتر از تعداد عرضه شده در همین بازه زمانی در سال گذشته بود. این امر به شیائومی امکان داد تا با 19% سهم بازار، از اپل پیشی گیرد. آخرین باری که شیائومی در صدر جدول قرار گرفت، در سه ماهه دوم سال 2021 بود. اپل واچ از جایگاه اول به رتبه دوم سقوط کرده، چرا که میزان عرضه آن تنها 5% افزایش داشت و به 7.6 میلیون دستگاه رسید. سهم بازار اپل در سه ماهه اول 16% بود.
هواوی در سه ماهه نخست 36% بیشتر از دستبندهای پوشیدنی به بازار عرضه کرد و دقیقاً پس از اپل با 7.1 میلیون دستگاه قرار گرفت. این عملکرد، هواوی را قادر ساخت تا با 15% سهم از بازار جهانی دستبندهای پوشیدنی، در جایگاه سوم باقی بماند.
شرکت سامسونگ بهترین عملکرد را در این سه ماهه با افزایش 74 درصدی عرضه خود به 4.9 میلیون دستگاه داشت. در کشورهای توسعهیافته، سامسونگ ساعتهای هوشمند پرچمدار خود را به فروش رساند، در حالی که در بازارهای نوظهور بر دستگاههای مقرون به صرفه و پرفروش تکیه کرد. سهم بازار سامسونگ در سه ماهه اول 11% بود. شرکت گارمین نیز با افزایش 10 درصدی عرضه خود به 1.8 میلیون دستگاه، در جایگاه پنجم قرار گرفت. سهم جهانی این شرکت در صنعت دستبندهای مچی در سه ماهه اول به 4% رسید.
در مجموع، در سه ماهه اول تعداد 46.6 میلیون دستگاه به بازار عرضه شد که 13% نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. نتایج یک نظرسنجی جالب نشان میدهد که عامل شماره یک که خریداران هنگام خرید یک ساعت هوشمند به آن توجه میکنند، قیمت دستگاه و سپس عمر باتری است. برند، در جایگاه چهارم و پایینتر از ویژگیهای ردیابی سلامت قرار دارد. طراحی ساعت نیز در جایگاه پنجم جای گرفته است.
source