10 اردیبهشت 1404 ساعت 12:02
سپاهان باتری در اکسپو ایران ۲۰۲۵، توان صادراتی و باتریهای پیشرفته با فناوری EFB و GEL را به نمایش گذاشت. این شرکت بر توسعه بازارهای جهانی تمرکز دارد.
در دومین روز از برگزاری نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران (2025 Expo Iran)، بازدید خود را از سالن ۳۵ آغاز کردم. در ابتدای سالن، غرفه سپاهان باتری با طراحی ساده، روشن و چیدمانی دقیق قرار داشت؛ بدون جلوههای نمایشی اغراق آمیز، اما با یک نظم حرفهای که به خوبی هدفمندی حضور این شرکت را نمایان میکرد.
بخش اول غرفه، به نمایش نقشه بازارهای صادراتی شرکت اختصاص داشت؛ بازاری که از خاورمیانه و اروپا و CIS تا آفریقا و آمریکای شمالی گسترش یافته است. براساس اطلاعات ارائه شده، سپاهان باتری در سال ۲۰۲۵ مطابق با سالهای قبل بر توسعه بازارهای صادراتی خود تمرکز خواهد داشت.
در گفتگویی که با یکی از اعضای تیم اجرایی غرفه داشتم، درباره تمرکز ویژه سپاهان باتری بر روی فناوریهای جدید سوال کردم. وی توضیح داد: «ما بیش از ۵۰ درصد از محصولات صادراتی خود را بر پایه فناوریهای EFB و GEL تولید میکنیم. باتریهای EFB برای خودروهای مجهز به سیستم Stop-Start طراحی شدهاند و باتریهای GEL، گزینههای مطمئنی برای مصارف صنعتی هستند».
محصولات شرکت با رعایت آخرین استانداردهای جهانی تولید میشوند و همین امر، مسیر ورود سپاهان باتری به بازارهای سختگیرانهتر نظیر اروپا را هموار کرده است. در بخش معرفی محصولات، برندهای ویوات (VIVAT)، سبیک (SEBIC) و سوزوکی (SUZUKI) در کنار برندهای داخلی این شرکت یعنی برند اوربیتال (ORBITAL) و اتمیک (ATOMIC) به شکل تفکیکشده معرفی شده بودند و تیم اجرایی با توضیحات فنی دقیق، آماده پاسخگویی به سوالات تخصصی بازدیدکنندگان بود.
بخش VIP برای مذاکرات تجاری در فضای مناسبی طراحی شده بود و جلسات متعددی با نمایندگان خارجی در حال برگزاری بود؛ موضوعی که نشان میداد سپاهان باتری نگاه بلندمدت به توسعه بازارهای صادراتی دارد.
بازدید از غرفه سپاهان باتری در 2025 Expo Iran بیش از آنکه صرفا معرفی یک برند باشد، روایت مسیری بود که یک شرکت ایرانی با تکیه بر دانش فنی، فناوری بهروز و استراتژی صادرات محور طی کرده تا به یکی از بازیگران مهم بازارهای منطقهای و جهانی تبدیل شود.
source