مدل جدید هوندا GT ممکن است نامی جذاب و ظاهری خاص داشته باشد، اما واقعاً نمی‌توان از طراحی داخلی آن گذشت. در دورانی که به ما گفته می‌شود تلفن‌های هوشمند حواس‌پرت‌کن هستند، چنین طراحی داخلی چگونه می‌تواند ایمن‌تر باشد؟

درست است، نمایشگرهای کناری که روی پنل درب‌ها نصب شده‌اند به دوربین‌های خارجی متصل هستند، و همچنین صفحه‌نمایش بالایی که اطلاعات ابزار دقیق را نشان می‌دهد، ضروری است. اما بقیه صفحه‌نمایش‌ها چه؟ آیا واقعاً نیاز به این همه نمایشگر وجود دارد؟

کابینی با صفحه‌نمایش‌هایی بیش از حد

اگر بخواهیم نقطه مثبتی در طراحی داخلی پیدا کنیم، باید بگوییم که هوندا حداقل چند دکمه فیزیکی بین سیستم اطلاعات سرگرمی و نمایشگر عمودی کنار دسته‌دنده قرار داده است. صفحه‌نمایش اصلی نیز به نظر می‌رسد دارای دکمه‌های لمسی ثابت باشد، اما همچنان پیدا کردن نکته‌ای دوست‌داشتنی در داخل این خودرو دشوار است.

بزرگ‌ترین ایراد؟ صفحه‌نمایش سرنشین جلو

این نمایشگر بیشتر شبیه به یک تبلت ارزان‌قیمت از اوایل دهه ۲۰۱۰ است که با حاشیه‌های ضخیم و ظاهری ناخوشایند در داشبورد جاسازی شده. هماهنگی طراحی و ارگونومی در این بخش کاملاً از دست رفته است.

Honda GT

هوندا GT دقیقاً چیست؟

هوندا GT دومین دسته از مدل‌های سری جدید «Ye» در بازار خودروهای الکتریکی چین محسوب می‌شود. این سری پس از معرفی مدل‌های S7 و P7 در سال گذشته، اکنون با طراحی سقف شیب‌دار و ظاهری اسپرت‌تر وارد میدان شده است.

دو نسخه با مشارکت‌های مشترک هوندا در چین

تصاویر رسمی دو نسخه را نشان می‌دهند:

  • نسخه آبی، Dongfeng Honda GT
  • نسخه قرمز، GAC Honda GT

این دو مدل که حاصل همکاری‌های مشترک هوندا با شرکت‌های چینی هستند، درواقع خودروهایی با طراحی مشابه اما تفاوت‌هایی در سپرها، چراغ‌های جلو و عقب محسوب می‌شوند.

مشخصات فنی و پلتفرم

مدل‌های پیشین P7 و S7 بر پایه پلتفرم جدید Honda e:N Architecture W ساخته شده‌اند. این پلتفرم از سیستم‌های محرک چرخ عقب و تمام‌چرخ محرک پشتیبانی می‌کند.

توان و عملکرد

  • نسخه تک‌موتوره: ۲۶۸ اسب‌بخار
  • نسخه دو‌موتوره: ۴۶۹ اسب‌بخار

انرژی موردنیاز از باتری CATL با ظرفیت ۸۹.۸ کیلووات‌ساعت تأمین می‌شود که طبق چرخه خوش‌بینانه CLTC، می‌تواند برد زیر را ارائه دهد:

  • ۶۵۰ کیلومتر برای نسخه محرک عقب
  • ۶۲۰ کیلومتر برای نسخه AWD

طراحی متفاوت از مدل‌های جهانی هوندا

همانند مدل‌های S7 و P7، طراحی ظاهری GT نیز تفاوت قابل‌توجهی با محصولات جهانی هوندا دارد. برخلاف سبک سنتی، نشان جدید هوندا در این خودروها از حالت مستطیلی مرسوم خارج شده و با رنگ‌آمیزی دو رنگ، نمای مدرن‌تری پیدا کرده‌اند.

کاش فقط طراحی داخلی متفاوت بود!

با وجود طراحی خارجی جذاب و آینده‌نگر، فضای داخلی پر از نمایشگر این خودرو ممکن است بسیاری از علاقه‌مندان به رانندگی مینیمال و کاربردی را ناامید کند.

source

توسط expressjs.ir