اگر عادت داشتید برای دسترسی به جستجوی گوگل (‏Google Search‏) از دامنه مخصوص ‏کشور خود استفاده کنید، به‌زودی متوجه تغییری خواهید شد. چون همه، در هر نقطه‌ای از ‏جهان، به‌زودی مجبور خواهند بود از دامنه و آدرس ‏Google.com‏ استفاده کنند، صرف‌نظر ‏از اینکه موقعیت جغرافیایی‌شان کجاست.‏

همه به ‏Google.com‏ هدایت خواهند شد

گوگل در حال کنار گذاشتن استفاده از دامنه‌های سطح بالای کشوری (‏Country Code Top-‎Level Domains‏) است و به‌جای آن، همه کاربران را به آدرس ‏Google.com‏ هدایت ‏خواهد کرد.‏
اگر با مفهوم دامنه سطح بالای کشوری آشنا نیستید، این دامنه‌ای است که به طور خاص برای ‏هر کشور در نظر گرفته شده است. مثلاً ‏Google.com‏ همیشه دامنه گوگل برای کاربران ‏آمریکایی بوده، اما کاربران نیجریه‌ای از ‏Google.ng‏ و کاربران برزیلی از ‏Google.com.br‏ استفاده می‌کردند.‏

اکنون با توجه به روشی که گوگل برای ارائه تجربه بومی شده به کاربران در کشورهای ‏مختلف در پیش گرفته، این شرکت تصمیم گرفته دامنه‌های کشوری دیگر ضرورتی ندارند و ‏بر اساس مطلب منتشرشده توسط گوگل در وبلاگ رسمی‌اش، همه کسانی که از این دامنه‌ها ‏استفاده می‌کردند، به دامنه ‏Google.com‏ هدایت خواهند شد تا تجربه کاربران در جستجو ‏ساده‌تر و یکپارچه‌تر شود.‏

این تغییر به‌تدریج طی چند ماه آینده اعمال خواهد شد. زمانی که این اتفاق بیفتد، اگر شامل ‏حال شما هم بشود، آدرس ‏Google.com‏ را در نوار آدرس مرورگر خود مشاهده خواهید ‏کرد. همچنین ممکن است از شما خواسته شود برخی از تنظیمات جستجوی خود را دوباره ‏وارد کنید.‏
با این حال، گوگل تأکید کرده که این تغییر تأثیری بر نحوه عملکرد جستجو نخواهد داشت و ‏همچنین نحوه پایبندی شرکت به «تعهدات قانونی در چارچوب قوانین ملی» را تغییر نخواهد ‏داد. همچنین تجربه جستجوی کاربران نیز دچار تغییر نمی‌شود، چراکه از سال ۲۰۱۷، گوگل ‏صرف‌نظر از دامنه‌ای که کاربران استفاده می‌کردند، تجربه‌ای یکسان را برای همه ارائه ‏می‌داد، از جمله نتایج محلی و بومی.‏

Google Search

آیا ‏Google Search‏ هنوز هم یک ضرورت است؟

این روزها پرسش‌هایی درباره اینکه آیا جستجوی گوگل همچنان به‌اندازه گذشته ضروری است ‏یا نه مطرح شده‌اند. من به‌خوبی روزهایی را به یاد دارم که یا باید آدرس دقیق سایتی را بلد ‏می‌بودیم یا قبل از رفتن به هر جایی در اینترنت، باید سراغ یک موتور جستجو که معمولاً ‏گوگل بود می‌رفتیم. اما حالا دیگر شرایط مثل آن زمان نیست.‏
امروزه راه‌های متعددی برای یافتن اطلاعات مورد نیاز در اینترنت وجود دارد، از شبکه‌های ‏اجتماعی (به‌ویژه ردیت) گرفته تا چت‌بات‌های هوش مصنوعی و موارد بسیار دیگر. گوگل ‏تلاش می‌کند با رقبا همگام بماند و با ارائه پاسخ‌های سریع از طریق «نمای کلی هوش ‏مصنوعی» (‏AI Overviews‏) به سؤالات کاربران، همچنان موتور جستجوی جذابی بماند، ‏اما این قابلیت‌ها در شکل فعلی خود هنوز فاصله زیادی با حالت ایده‌آل دارند.‏

البته باید گفت این موضوع ارتباط مستقیمی با هدایت همه کاربران به ‏Google.com‏ ندارد. با ‏این حال، نکته مهمی که باید به خاطر سپرد این است که اینترنت و شیوه جستجوی ما در آن، ‏طی سال‌ها تغییر کرده‌ و همچنان هم در حال تغییر است و این روند در آینده نیز ادامه خواهد ‏داشت.‏

منبع makeuseof

source

توسط expressjs.ir