24 فروردین 1404 ساعت 14:36

گک هایپتک اچ ال – GAC Hyptec HL جدیدترین کراس اور تکنولوژیک چینی‌ها است که در چندین نسخه مختلف، با قیمت‌های وسوسه کننده، هوش مصنوعی دیپ سیک، کابین مطابق استاندارد ناسا و با 510 اسب بخار قدرت، راهی میدان شده. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت گک Hyptec HL همراه شما خواهیم بود.

اگر به همین ده سال قبل برگردیم، امکاناتی نظیر صندلی‌های خلبانی در ردیف دوم، نمایشگر تئاتری یا ماساژورهای صندلی را فقط در محصولات لوکسی مانند رولزرویس پیدا می‌کردیم. حالا برند جی ای سی به لطف ترکیب تکنولوژی تویوتا و میتسوبیشی در خط تولید خود و با استفاده از انتقال دانش و فناوری بهترین برندهای جهانی، توانسته تا نظیر چنین امکاناتی را در یک خودرو کراس اور پلاگین هیبریدی با مصرف سوخت پایین و قیمت رقابتی، راهی بازار کند. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ معرفی کامل گک هایپتک اچ ال خواهیم رفت و شانس وادارت آن به ایران را بررسی خواهیم کرد. البته بد نیست قبل از شروع کار اشاره کنیم که محصولات برند گک مانند جی ای سی GS3 یا سدان اسپرت جی ای سی امپو، جزو چینی‌های پرطرفدار در ایران به حساب می‌آیند.

فهرست مطالب

مشخصات فنی گک هایپتک اچ ال

جی ای سی Hyptec HL برقی و هیبریدی

گک هایپتک اچ ال در دو نسخه تمام برقی و برد افزا یا همان EREV عرضه می‌شود که هر دو بر پایه پلتفرم پیشرفته ۸۰۰ ولتی ساخته شده‌اند. این معماری ولتاژ بالا، قابلیت شارژ فوق سریع را به صورت استاندارد برای تمام تیپ‌ها به ارمغان می‌آورد. نسخه‌های پایه دیفرانسیل عقب برقی از شارژ ۳C پشتیبانی می‌کنند که شارژ باتری از ۳۰ تا ۸۰ درصد را در ۱۵ دقیقه ممکن می‌سازد. سایر تیپ‌ها به شارژ سریع‌تر ۵C مجهز هستند که این زمان را به تنها ۱۰ دقیقه کاهش می‌دهد.

نسخه تمام برقی جی ای سی هایپتک HL در دو مدل دیفرانسیل عقب و تمام چرخ محرک قابل سفارش است. مدل RWD از یک موتور الکتریکی قدرتمند ۲۵۰ کیلو واتی یعنی معادل ۳۳۵ اسب بخار قدرت با گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور روی محور عقب بهره می‌برد و شتاب صفر تا صد آن ۶.۵ ثانیه است. مدل تمام چرخ محرک علاوه بر موتور عقب، یک موتور ۱۳۰ کیلو واتی یعنی معادل ۱۷۴ اسب بخار قدرت با گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور روی محور جلو دارد که شتاب‌ گیری را به ۴.۵ ثانیه کاهش می‌دهد. این نسخه‌ها با دو پکیج باتری لیتیوم ترنری ۹۵.۹ و ۱۰۸.۳۵ کیلو وات ساعتی عرضه می‌شوند که سه گزینه برد پیمایشی ۶۷۰، ۷۰۰ و ۷۵۰ کیلومتر را در هر شارژ کامل ارائه می‌دهند. کمترین میزان مصرف انرژی جامع این مدل ۱۵.۸ کیلو وات ساعت در ۱۰۰ کیلومتر یعنی معادل مصرف بنزین 1.77 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

خودرو گک هایپتک اچ ال

گک هایپتک اچ ال در مدل برد افزا یا همان نسخه EREV نیز دیفرانسیل عقب است و از همان موتور الکتریکی ۲۵۰ کیلو واتی محور عقب بهره می‌برد، اما شتاب صفر تا صد آن ۷.۵ ثانیه است. در این مدل، یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربو شارژ به عنوان ژنراتور عمل می‌کند و انرژی لازم برای شارژ باتری را تامین می‌کند. باتری این نسخه ساخت شرکت CATL با ظرفیت ۶۰.۳۳ کیلووات ساعت است که برد تمام الکتریکی ۳۵۰ کیلومتری را فراهم می‌کند. با وجود مخزن سوخت ۵۳ لیتری و عملکرد موتور بنزینی، برد پیمایشی جامع این مدل به رقم قابل توجه ۱۲۰۰ کیلومتر می‌رسد. مصرف انرژی کلی آن نیز ۱۵.۹ کیلو وات ساعت در ۱۰۰ کیلومتر است. در حال حاضر محصولاتی نظیر ایرس HM5 ماموت خودرو در ایران، جزو ماشین‌های برد افزا به حساب می‌آیند.

از نظر امکانات و آپشن نیز گک هایپتک اچ ال به مجموعه کاملی از سنسورهای کمک‌راننده شامل لیدار سقفی، ۳ رادار موج میلی‌ متری، ۱۱ دوربین نظارتی و ۱۲ رادار اولترا سونیک مجهز است که سیستم ADiGO گک را قادر می‌سازد بدون نیاز به نقشه، قابلیت‌هایی چون تشخیص موانع ثابت، پارک اتوماتیک در فضاهای باریک، پارک خودکار با ریموت، دستیار پارک از راه دور و رادار نقطه کور پیشرفته را ارائه دهد.

طراحی ظاهری و ابعاد

خودرو گک هایپتک اچ ال

طراحان شرکت گک برای طراحی این خودرو از فرم باکسی شکل، خطوط کشیده و اسلیک استفاده کرده‌اند. در نمای جلو، چراغ‌های اصلی با طراحی منحصر به‌ فرد شامل دانه‌های کریستالی خودنمایی می‌کنند و جلو پنجره نیز با چراغ‌‌های جداگانه تزئین شده که قابلیت ایجاد الگوهای نوری مختلف را دارند و به خودرو، شخصیتی داینامیک داده‌اند. از نظر ابعاد و اندازه نیز گک هایپتک اچ ال با طول ۵۱۲۶ میلی‌ متر، عرض ۱۹۹۰ میلی‌ متر و ارتفاع ۱۷۵۰ میلی‌ متر و فاصله محوری 3088 میلی متری، یک کراس اور فول سایز محسوب می‌شود.

طراحی داخلی، کابین و داشبورد

جی ای سی Hyptec HL برقی و هیبریدی

نمای داخلی و کابین و اتاق گک هایپتک اچ ال ترکیبی از تجمل، راحتی و فناوری‌های پیشرفته است. کابین جی ای سی هایپتک HL با سیستم هوشمند ADiGO 6.0 گک مدیریت می‌شود که بر پایه تراشه قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 8295P کار می‌کند. یکی از نکات برجسته این سیستم، ادغام مدل هوش مصنوعی دیپ سیک برای تعامل صوتی پیشرفته و طبیعی با سرنشینان است. در مقابل راننده، یک کلاستر دیجیتال ۸.۸ اینچی و یک نمایشگر هدآپ بزرگ ۲۷ اینچی قرار دارد. اما ستاره اصلی کابین، مولتی مدیای ۱۷.۳ اینچی کنترل مرکزی با وضوح 3K است که تجربه‌ای سینمایی را ارائه می‌دهد. کنسول میانی نیز میزبان شارژر وایرلس ۵۰ واتی و دکمه‌های لازم است است.

جی ای سی Hyptec HL برقی و هیبریدی

اتاق گک هایپتک اچ ال در دو آرایش ۵ نفره و ۶ نفره عرضه می‌شود. نسخه ۶ نفره تمرکز ویژه‌ای بر راحتی سرنشینان ردیف دوم دارد. به ادعای شرکت سازنده، صندلی‌های ردیف دوم مطابق با استاندارد ناسا هستند و قابلیت تنظیم برقی ۱۲ حالته، عملکرد ماساژ سنگ داغ ۱۸ نقطه‌ای و حتی نمایشگرهای اختصاصی روی دسته‌ها را دارند که چنین چیزی را در بی ام و سری 7 جدید دیده بودیم. سرنشینان عقب به یک نمایشگر سقفی ۱۷.۳ اینچی 3K و یک یخچال نیز دسترسی دارند. سیستم صوتی با ۲۴ اسپیکر و استفاده گسترده از بیش از ۶۰ نوع ماده جاذب صدا و شیشه‌های عایق صوتی، تجربه‌ای آکوستیک و آرام را در داخل کابین تضمین می‌کند.

قیمت و شانس ورود به ایران

خودرو گک هایپتک اچ ال

قیمت گک هایپتک اچ ال در بازار چین، بسته به نوع انتخابی مشتری، بین ۳۶ تا ۴۳ هزار دلار است. با توجه به چنین قیمتی، شانس واردات جی ای سی هایپتک HL به ایران همچنان وجود دارد؛ البته که واردکنندگان باید از طریق سامانه یکپارچه خودروهای جانبازان عزیز اقدام کنند.

گالری عکس

source

توسط expressjs.ir