مدیرعامل شاتل موبایل از به‌روزرسانی چشمگیر و گسترده فنی در هسته شبکه سیم‌کارت‌های ‏هوشمند این اپراتور تلفن همراه کشور، به منظور ارتقای کیفیت و تجربه مشترکین، به ویژه در حوزه ‏دسترسی به خدمات نسل پنجم تلفن همراه (‏‎5G‎‏) خبر داد.‏

به گزارش روابط عمومی شاتل موبایل، آرش کریم‌بیگی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر ‏گفت: به‌روزرسانی و ارتقای فنی هسته شبکه هوشمند شاتل موبایل، باعث ایجاد تجربه و ارائه نسل ‏جدیدی از هوشمندی و بهبود کیفیت برای مشترکین قدیمی و جدید سیم‌کارت‌های هوشمند شاتل ‏موبایل گشته و تجربه‌ای بهتر از آنتن‌دهی و انتخاب شبکه هوشمند، سرعت و پوشش بهتر برای ‏دسترسی پذیری به خدمات ‏‎5G‎‏ ایجاد می‌کند.‏

وی اظهار داشت: براین اساس، سیم‌کارت‌های قدیمی و جدید هوشمند شاتل موبایل، بعنوان تنها ‏اپراتور تلفن همراه دانش بنیان کشور، بدون نیاز به تعویض و حتی بدون نیاز به اعمال تنظیمات جدید از ‏سوی مشترک، نسل جدیدی از قابلیت‌های فناوری نوآورانه و انحصاری سیم‌کارت هوشمند را ارائه ‏می‌دهند و تجربه مشترکین را به صورت خودکار و بدون نیاز به تعویض سیم‌کارت ارتقا می‌دهد.‏

کریم‌بیگی افزود: دسترسی‌پذیری بیشتر به شبکه ‏‎5G‎، ارائه اینترنت با سرعت بالاتر و تجربه بهتر و ‏بهبود قابل توجه در کیفیت خدمات ارتباطی از جمله نتایج و آثار ارتقا هسته هوشمند سیم‌کارت‌های ‏شاتل موبایل است.‏
به گفته مدیرعامل شاتل موبایل، بهبود تجربه انتخاب و تغییر دستی شبکه رادیویی میزبان از طریق سه ‏کانال کد دستوری ‏‎*1*8#‎، سیستم مدیریت حساب اینترنت و اپلیکیشن “شاتل موبایل من” نیز با این ‏ارتقا و به‌روزرسانی حاصل شده است.‏

کریم‌بیگی، امکان ارائه اپلت‌های اختصاصی و امن بانکی روی سیستم عامل سیم‌کارت و مستقل از ‏سیستم عامل گوشی با قابلیت مدیریت و به‌روزرسانی از راه دور، ارائه خدمات شبکه امن اختصاصی ‏‏(‏APN‏)، ابر امن اختصاصی همگرای شبکه ارتباطی ثابت و سیار و سیم‌کارت با ‏IP‏ ثابت را با پوشش ‏گسترده‌تر، دیتای سریع‌تر و ‏‎5G‎‏ گسترده‌تر و امکان مدیریت بهتر شبکه رادیویی میزبان برای مشترکین ‏سازمانی را از نتایج این به‌روزرسانی برای بهبود تجربه مشترکین راهکارهای ارتباطی سازمانی شاتل ‏موبایل توصیف کرد.‏

او گفت: نسل جدیدی از قابلیت‌های فناوری نوآورانه و انحصاری سیم‌کارت هوشمند شاتل، ارتقای تجربه ‏مشترکین به صورت خودکار و بدون نیاز به تعویض سیم‌کارت و بدون نیاز به اعمال تنظیمات جدید سمت ‏مشترک از ویژگی‌های به‌روزرسانی اخیر هسته شبکه هوشمند سیم‌کارت شاتل موبایل است و بهبود ‏قابل‌توجه در کیفیت خدمات ارتباطی، ارائه اینترنت با سرعت بالاتر و تجربه بهتر، دسترسی پذیری بیشتر ‏به خدمات ‏‎5G‎، بهبود تجربه انتخاب و تغییر دستی شبکه رادیویی میزبان از طریق سه کانال کددستوری، ‏اپلیکیشن و سلفکیر و رفع باگ، امکان ارائه اپلت‌های اختصاصی و امن بانکی روی سیم‌کارت مستقل از ‏سیستم عامل گوشی با مدیریت از راه دور، امکان ارائه خدمات شبکه امن اختصاصی (‏APN‏ و ابر امن ‏اختصاصی همگرای ثابت و سیار) و سیم‌کارت با ‏IP‏ ثابت با پوشش گسترده‌تر، دیتا سریع‌تر و ‏‎5G‎‏ ‏گسترده‌تر و امکان مدیریت بهتر شبکه رادیویی میزبان برای مشترکین سازمانی از ویژگی‌های این ارتقا ‏فنی به شمار می‌رود که توسط متخصصین فنی شاتل موبایل طراحی، پیاده سازی و اجرا شده است.‏

خلق یک تجربه جدید

او اظهار داشت: خلق تجربه‎ FMC ‎در ایران، بهبود تجربه مشتری، تکمیل سبد محصول و پوشش ‏جغرافیایی گسترده‌تر از جمله استراتژی‌های تاسیس شاتل موبایل بوده است‎.‎
کریم‌بیگی با اشاره به اینکه پروانه شاتل موبایل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که از نوع ‏Full MNO‏ است، تصریح کرد که این اپراتور بعنوان اولین اپراتور تلفن همراه دانش بنیان نوآور کشور از ‏سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شناخته شده و به طور مداوم در تلاش است با پیاده ‏سازی راهکارهای خلاقانه و نوآورانه، فرآیند ادامه دار و بی پایان “بهینه سازی و بهبود تجربه مشترکین و ‏ایجاد ارزش افزوده برای آنان” را ادامه دهد.‏

او گفت: شاتل موبایل در بهمن ماه سال ۹۴ موافقت اصولی فعالیت خود و در اسفند ماه سال ‏‏۱۳۹۵پروانه نوع اول اپراتور ‏MVNO‏ تلفن همراه را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اخذ کرد و ‏در همان زمان هسته مستقل شبکه و اتصال به اولین اپراتور میزبان پیاده‌سازی و سیم‌کارت تست به ‏سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تحویل شد‎.‎
کریم‌بیگی افزود: در شهریور سال ۹۶ شبکه تلفن همراه شاتل موبایل به صورت رسمی راه‌اندازی و ‏شش ماه پس از آن اتصال به دومین اپراتور میزبان برقرار شد. در سال ۹۷ برای اولین بار در ایران تیم ‏فنی شاتل موبایل توانست به تکنولوژی سیم‎ OTA ‎‏‌و ‏AOTA‏ ‏‎ ‎در ایران دست یابد و‎ ‎همزمان با راه‌اندازی ‏خدمات همگرایی ثابت و سیار برای نخستین بار در ایران، سرویس نوآورانه شاتل موبایل پلاس را بعنوان ‏بسته‌های اینترنت مبتنی بر موقعیت، به بازار معرفی کرد.‏

او، بهره‌برداری آزمایشی از سیم‌کارت هوشمند شاتل موبایل، عرضه سیم‌کارت سازمانی با برند ‏اختصاصی (‏B2B2C‏)، عرضه فناوری نوین موبایل کانکت، راه‌اندازی سرویس انتخاب دستی شبکه ‏رادیویی میزبان بر بسترUSSD ‎، راه‌اندازی امکان انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان از طریق ‏پنل سیستم مدیریت اینترنتی حساب، عرضه آنلاین سیم‌کارت هوشمند با‎ IP ‎ثابت را از دستاوردهای ‏شاتل موبایل بعنوان نوآوری های یکتا در بازار ارتباطات ایران دانست.‏
کریم‌بیگی افزود: امکان انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان از طریق اپلیکیشن، اضافه شدن ‏سرویس پیامک خدماتی به سبد محصول، راه‌اندازی آزمایشی فاز اول ‏‎5G‎، ارتقای درجه دانش‌بنیان ‏شرکت به دانش‌بنیان نوآور، راه‌اندازی فاز آزمایشی ‏Device-OTA‏ و راه‌اندازی آزمایشی فاز سوم ‏سیم‌کارت هوشمند از دیگر دستاوردهای شاتل موبایل تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ به شمار می‌روند و ‏در اسفند 1402 عرضه رسمی فناوری ‏‎5G‎‏ در شبکه شاتل موبایل کلید خورد.‏

دستاوردهای شاتل موبایل

کریم‌بیگی با اشاره به اینکه شاتل موبایل تنها ‏Multi MNO‏ کامل کشور و بزرگترین ‏MVNO‏ ایران و منطقه ‏محسوب می‌شود، گفت: طراحی و پیاده‌سازی داخلی بیش از ۲۶ محصول فنی با عنوان «ساخت ‏شاتل موبایل»، ارائه اولین تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (‏FMC‏) در کشور، به دست آوردن دانش ‏فناوری مدیریت از راه دور سیم‌کارت برای اولین بار در ایران، اولین عرضه‌کننده فناوری موبایل کانکت در ‏ایران، تنها اپراتور تلفن همراه دانش بنیان کشور و اولین عرضه‌کننده سرویس آی‌پی استاتیک روی ‏سیم‌کارت در ایران بخشی از دستاوردهای شاتل موبایل به شمار می‌روند.‏

او، ویژگی‌های برتر هسته شبکه مستقل شاتل موبایل را نیز پیاده‌سازی بستری با قابلیت ‏Multitenancy، استفاده از سیستم نوین تجهیزات مخابراتی معروف بهSDN/NFV ‎، بررسی و امکان ‏توسعه سریع خدمات در حوزه‌های نوین‎ IoT ‎وM2M ‎، پشتیبانی شبکهTDD-LTE ‎، همگرایی بین ‏سرویس‌های سیار و ثابت اعم ازTDD-LTE ‎، وای‌فای،ADSL ‎‏ و تلفن ثابت، پشتیباتی از‎ VoBB ‎وConverged BSS ‎‏ برای همگرایی دو حوزه ثابت و سیارعنوان کرد‎.‎

خدمات شاتل موبایل

مدیرعامل شاتل موبایل، ارائه فناوری ‏‎4G/5G‎، ارائه بسته‌های ترکیبی موبایل، امکان انتقال مانده ‏اینترنت به دوره بعد، ارایه ارزان‌ترین تعرفه مصرف آزاد اینترنت، امکان انتقال شارژ، ارایه سرویس پیشنهاد ‏شخصی و ارائه خدمات همگرای ثابت و همراه ‏‎(FMC)‎‏ را از جمله خدمات این اپراتور عنوان کرد.‏
او همچنین با اشاره به ارایه خدمات سازمانی شاتل موبایل، عرضه راهکار سازمانی همگرای خدمات ‏ثابت و سیار‎ (APN-VPN) ‎، سیم‌کارت سازمانی شاتل موبایل، سیم‌کارت با برند سازمان‌ها، شرکت‌ها و ‏باشگاه‌ها، راهکار‎ IP ‎استاتیک، راهکار ‏OTA/AOTA، پیامک خدماتی شاتل موبایل، خدمات پیامک امن ‏شاتل موبایل و فناوری موبایل کانکت را از ویژگی‌های سبد راهکارهای سازمانی شاتل موبایل بر شمرد.‏
به گفته کریم‌بیگی، کانال‌های فروش و ارائه خدمات سیم‌کارت شاتل موبایل از طریق سه سرویس سنتر ‏اختصاصی، ۳۱ توزیع‌کننده استانی، ۱۶ توزیع‌کننده کشوری، ۵۹۱۰ نماینده فروش حضوری، ۱۷۳ نماینده ‏انحصاری، فروش و خدمات غیرحضوری تلفنی با بیش از ۲۰۰ نیروی کارآزموده، فروش و خدمات آنلاین در ‏وب‌شاپ و وب‌سایت شاتل موبایل با قابلیت انتخاب شماره، شماره تاریخ تولد، شماره رند، مودم و ‏سیم‌کارت با آی‌پی ثابت، شش کانال ‏USSD‏ متنوع، ۱۸ اپلیکیشن و وب‌سایت ممتاز خدمات بانکی، ‏پرداخت و فروش شارژ فراهم است.‏

کریم‌بیگی تصریح کرد: سیم‌کارت هوشمند شاتل موبایل با امکان اتصال به هر سه اپراتور کشور، عملا ‏گسترده‌ترین پوشش دسترسی پذیری به خدمات تلفن همراه در کشور را ایجاد کرده و اکنون در تمام ‏‏۱۴۳۳ شهر و بیش از ۴۷ هزار روستا و بیش از ۸۲ هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی، بیش از ۹۶.۹ ‏درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد.‏

روند رشد شاتل موبایل

کریم‌بیگی، متوسط شیب رشد سالانه سرانه مصرف دیتا از سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۳ در شبکه ‏شاتل موبایل را ۱۴۱ درصد و متوسط روند رشد سالانه مصرف دیتا را در همین زمان ۲۳۸ درصد عنوان ‏کرد.‏
وی گفت متوسط روند رشد سالانه مصرف مکالمه شاتل موبایل در این سال‌ها ۱۳۴ درصد و روند رشد ‏سالانه تعداد مشترکین ۱۵۸ درصد بوده است.‏

چالش‌های صنعت ارتباطات ایران

او، بخشی از چالش‌های صنعت ارتباطات ایران را عدم افزایش تعرفه مصرف دیتا، مکالمه و پیامک از ‏سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور متناسب با نرخ تورم و اثر آن روی رقابت، کیفیت خدمات و ‏توسعه پوشش و فناوری و عدم امکان برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت به دلیل شرایط اقتصادی عنوان ‏کرد.‏
کریم‌بیگی گفت: چالش تامین و انتقال ارز، مهاجرت نیروی انسانی و محدودیت بازار نیروی انسانی ‏متخصص و افزایش قیمت مودم و تجهیزات در بازار انحصاری به بهانه حمایت از تولید داخل و تحریم، از ‏دیگر چالش‌هایی است که بازیگران صنعت ارتباطات در ایران با آن مواجه هستند.‏
او افزود:‏‎ ‎فیلترینگ و ناامنی حاصل از فیلترشکن‌های ناامن و با رفتار ترافیکی غیراستاندارد، زیان ناشی از ‏تعرفه نیم بها و تقلبات مرتبط با آن،‌ تحریم‌های خارجی به ویژه در حوزه رومینگ بین‌الملل،GSMA ‎، ‏چالش‌های تامین و خرید تجهیزات و خدمات از وندورها و ناترازی انرژی و قطع مکرر برق و اثر آن در ‏خدمات ارتباطی را از دیگر چالش‌هایی صنعت ارتباطات هستند.‏

برنامه های شاتل موبایل

کریم‌بیگی اراmه ‏VoLTE، ‏eSIM، فاز دوم ‏FMC، پیامک امن، صادرات فناوری، اجرای فاز بعدی سیم‌کارت ‏هوشمند و عرضه تجاری ترابردپذیری شماره تلفن همراه را از برنامه‌های آینده این اپراتور تلفن همراه ‏کشور عنوان کرد.‏

source

توسط expressjs.ir