این هفته برای پورشه هفته‌ای پرمشغله بوده است. علاوه بر اعلام برنامه‌هایی برای توسعه یک شاسی‌بلند جدید بنزینی به‌عنوان جایگزین ماکان، این شرکت همچنین تعهد بلندمدت خود را به موتورهای درون‌سوز (ICE) تأیید کرد. الیور بلومه، مدیرعامل پورشه، در کنفرانس مطبوعاتی سالانه اعلام کرد که مدل‌های کاین و پانامرا تا اواسط دهه ۲۰۳۰ همچنان با موتورهای بنزینی عرضه خواهند شد. پورشه تأکید دارد که توسعه این دو مدل ادامه خواهد داشت.

در حالی که مدل پانامرا اخیراً وارد نسل جدید خود شده است، مدل کاین از سال ۲۰۱۷ در شکل کنونی خود باقی مانده است. البته، این شاسی‌بلند لوکس که اکنون در نسل سوم خود قرار دارد، در سال ۲۰۲۳ یک فیس‌لیفت اساسی دریافت کرد. نگرانی در مورد کاهش حجم موتور بی‌مورد است، زیرا پورشه قبلاً تأیید کرده که کاین همچنان پس از سال ۲۰۳۰ از موتور V-8 بهره خواهد برد. به نظر می‌رسد که پانامرا نیز روند مشابهی را دنبال کند و در مدل‌های پایه از موتور V-6 استفاده نماید. همچنین نسخه‌های هیبریدی-پلاگین همچنان در دسترس خواهند بود و محدوده پیمایش الکتریکی بیشتری ارائه خواهند داد.

چرا پورشه همچنان بر روی موتورهای درون‌سوز سرمایه‌گذاری می‌کند؟

به بیان ساده، این شرکت متوجه شده است که اهداف قبلی آن در زمینه خودروهای الکتریکی دست‌نیافتنی هستند. در جریان کنفرانس مطبوعاتی، مدیرعامل پورشه اذعان داشت که هدف این شرکت برای رسیدن به ۸۰ درصد فروش خودروهای الکتریکی تا پایان دهه جاری، دیگر واقع‌بینانه نیست. در سال ۲۰۲۴، تنها ۱۲.۷ درصد از خودروهای تحویلی پورشه بدون موتور درون‌سوز بودند.

Porsche Panamera

اگر پروژه تولید شاسی‌بلند جدید تأیید شود، این مدل تا حوالی سال ۲۰۳۰ عرضه خواهد شد. این بدان معناست که پورشه در دهه آینده همچنان چهار مدل بنزینی شامل ۹۱۱، پانامرا، کاین و شاسی‌بلند جدید را تولید خواهد کرد. البته سرمایه‌گذاری در موتورهای درون‌سوز مانع از عرضه مدل‌های الکتریکی جدید نخواهد شد. قرار است نسل چهارم مدل تمام الکتریکی کاین در اواخر سال جاری رونمایی شود و پس از آن، مدل‌های الکتریکی ۷۱۸ باکستر/کایمن عرضه خواهند شد. همچنین یک شاسی‌بلند بزرگ سه‌ردیفه با پیشرانه تمام الکتریکی نیز تا قبل از پایان دهه معرفی خواهد شد.

۹۱۱، آخرین مدل بنزینی پورشه

پورشه سال‌هاست که اعلام کرده مدل ۹۱۱ آخرین خودروی این برند خواهد بود که موتور درون‌سوز خواهد داشت. این شرکت امیدوار است که سوخت‌های مصنوعی (eFuel) بتوانند این خودروی نمادین را زنده نگه دارند. در همین راستا، پورشه تولید سوخت مصنوعی را در تأسیسات خود در پونتا آرناس، شیلی آغاز کرده است، جایی که در اواخر سال ۲۰۲۲ اولین مدل ۹۱۱ را با سوخت تقریباً کربن‌خنثی پر کرد. این سوخت مصنوعی از آب و دی‌اکسیدکربن با استفاده از انرژی بادی تولید می‌شود.

source

توسط expressjs.ir