1
ابزارهای جستجوی هوش مصنوعی برای بسیاری از اشکال تحقیق و یافتن پاسخهای ساده برای سؤالات عالی هستند. با وجود اینکه این ابزارها در این زمینهها بسیار خوب هستند، هرگز به طور کامل جایگزین جستجوهای کلاسیک گوگل نمیشوند. در ادامه دلایلی در همین رابطه آورده شده است.
۵. جستجوهای هوش مصنوعی گاهی قدیمی هستند
یکی از بزرگترین مشکلاتی که در رابطه با جستجوهای هوش مصنوعی وجود دارد، این است که نتایج حاصل از این جستجوها گاهی اوقات به روز نیستند. بهعنوان مثال، گاهی اوقات شما در رابطه با اصطلاحات و منابعی جستجو میکنید که برای چندین سال است در هوش مصنوعی بهروز نشدند.
در نقطه مقابل، جستجوهای گوگل به صورت مداوم بهروز میشوند. همین بهروز بودن نتایج حاصله از جستجو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تا زمانی که ابزارهای هوش مصنوعی نتوانند این مسئله را برطرف کنند، در زمینه جستجو همیشه از گوگل و امثال آن عقب خواهند بود.
۴. گوگل برای بررسی واقعیت بهتر است
هنگام آزمایش پاسخها و نتایج جستجوی هوش مصنوعی Perplexity در برابر گوگل، متوجه خواهید شد که Perplexity به خوبی عمل نمیکند و نتایج مبهمتر هستند. اطلاعات اغلب متناقض بودند و هرگز نمیتوان به صورت ۱۰۰ درصد به نتایج جستجوی این هوش مصنوعی اعتماد کرد.
به طور کلی، گوگل همچنان ابزاری برتر برای بررسی حقایق به شمار میرود و از اعتماد بسیار بالایی در بین کاربران برخوردار است. البته، گوگل نیز صددرصد کامل نیست و همانند ابزارهای هوش مصنوعی، گاهی اوقات اطلاعات نادرست ارائه میکند.
۳. در دسترس نبودن ابزارهای جستجوی هوش مصنوعی
به طور کلی، هر فناوری جدیدی به جذابیت بسیار زیادی در بین عام مردم نیاز دارد تا بتواند روش قدیم انجام کارها را مختل کند و کنار بزند. در حالی که افراد از نزدیک فناوری در حال پیشرفت را دنبال میکنند و میدانند که امروزه ابزارهای جستجوی هوش مصنوعی میتوانند بسیار تأثیرگذار باشند ولی نباید فراموش کرد که کاربران عادی به این شکل فکر نمیکنند.
در حال حاضر، بسیاری از مردم در مورد برنامههایی مانند ChatGPT شنیدهاند اما تعداد کمی از آنها از این برنامهها استفاده کردهاند. فقط در صورتی که افرادی بسیار زیادی از ابزارهای جستجوی هوش مصنوعی مانند Perplexity استفاده کنند، در آن صورت جایگاه جستجوی کلاسیک گوگل به خطر خواهد افتاد.
۲. تغییر عادات مردم سخت است
حتی اگر ابزارهای جستجوی هوش مصنوعی جذابیت زیادی داشته باشند، تغییر عادات عمیق مردم کار بسیار دشواری است. گوگل از اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی برای بسیاری از افراد موتور جستجوی پیش فرض بوده است. بسیاری از مردم با استفاده از گوگل بزرگ شدند و چیزی جز گوگل و شبکههای اجتماعی برای جستجوی اطلاعات نمیشناسند.
حتی اگر افراد زیادی به استفاده از ابزارهای جستجوی هوش مصنوعی روی بیاورند، همچنان افرادی هستند که به استفاده از جستجوی کلاسیک گوگل پایبند خواهند بود. درست همانطور که همچنان برخی از افراد روزنامه میخوانند و تلویزیون تماشا میکنند، در حالی که اشکال مدرنتری از رسانهها ظهور کردهاند.
تنها در صورتی که ابزارهای جستجوی هوش مصنوعی راحتی استفاده بسیار بهتری داشته باشند و همچنین کار بسیار بهتری نسبت به جستجوی کلاسیک گوگل انجام بدهند، در آن صورت، امکان آن وجود دارد که توجه مردم به این نوع جستجو جلب شود.
۱. رابط کاربری ساده گوگل
یکی از دلایل محبوبیت گوگل، راحتی استفاده از آن است. رابط کاربری آن واقعاً یک شاهکار طراحی است و شما به راحتی میتوانید در آن جستجوی خود را وارد کرده و با زدن دکمه Enter نتایج جستجو را مشاهده کنید. در ادامه نیز شما میتوانید بین نتایج جستجوی مختلف به راحتی پیمایش کنید.
با این حال، ابزارهای جستجوی گوگل نیازمند آموزش و یادگیری هستند و شما باید یاد بگیرید که چطور یک گفتگو را شروع کنید و این در حالی است که رابط کاربری این ابزارها پیچیدهتر هستند. همین عناصر نیز سبب میشوند تا افراد توجیهی برای استفاده از ابزارهای جستجوی هوش مصنوعی نداشته باشند.
منبع makeuseofsource