رم برای اولین بار در نوامبر ۲۰۲۳ از رم‌شارجر الکتریکی رونمایی کرد. این پیکاپ با برد افزایش‌یافته، یک موتور ۳.۵ لیتری V6 پنتاستار را به همراه دارد که فقط برای شارژ باتری استفاده می‌شود و دو موتور الکتریکی وظیفه حرکت را بر عهده دارند. در آن زمان اطلاعات اولیه‌ای ارائه شد، اما اکنون رم آماده است تا جزئیات بیشتری از این کامیون فول‌سایز را به اشتراک بگذارد. تیم کونیسکیس، مدیرعامل رم، به‌شدت نسبت به این مدل هیجان‌زده است.

او در پیش‌نمایش رم‌شارجر به رسانه‌ها گفت:
«فکر می‌کنم این واقعاً یک سلاح مخفی در صنعت خواهد بود. به همین دلیل است که می‌خواستیم هرچه زودتر آن را با شما به اشتراک بگذاریم. این فقط یک اسلاید پاورپوینت نیست. این خودرو واقعی است و به‌سرعت در راه است.»

Ramcharger

تاریخ دقیقی برای عرضه تأیید نشده، اما مشخص شده که این خودرو در نیمه دوم امسال به بازار خواهد آمد. نام رسمی آن رم‌شارجر ۲۰۲۶ است (اگرچه کونیسکیس اذعان دارد که اکثر مردم فقط آن را رم‌شارجر خواهند نامید). هنگام عرضه، این خودرو قدرتی کمتر از مقدار اعلام‌شده اولیه خواهد داشت. به‌جای ۶۶۳ اسب بخار، برآورد جدید قدرت آن را ۶۴۷ اسب بخار اعلام کرده است. گشتاور نیز به ۶۱۰ پوند-فوت کاهش یافته، اما همچنان توانایی رسیدن به سرعت ۶۰ مایل در ساعت (حدود ۹۶ کیلومتر در ساعت) در حدود ۴.۵ ثانیه را دارد.

حفظ بهره‌وری انرژی

این کاهش قدرت برای بهینه‌سازی مصرف انرژی انجام شده است. رم ادعا می‌کند که رم‌شارجر با استفاده از کل ظرفیت باتری و سوخت موجود در باک، می‌تواند ۶۹۰ مایل (۱۱۱۰ کیلومتر) بُرد ترکیبی داشته باشد. این کامیون از یک باک ۲۷ گالنی (حدود ۱۰۲ لیتر) و یک باتری ۹۱.۸ کیلووات‌ساعتی (با ظرفیت قابل استفاده ۶۹.۷ کیلووات‌ساعت) استفاده می‌کند که بین شاسی گسترده‌شده STLA Frame قرار دارد.

Ramcharger

این پلتفرم که برای سازگاری با سیستم‌های احتراقی و الکتریکی طراحی شده، در بخش میانی ۸ اینچ عریض‌تر است که باعث افزایش وزن خودرو شده است. با وزن ۷۵۰۷ پوند (حدود ۳۴۰۵ کیلوگرم)، رم‌شارجر سنگین‌ترین مدل نیم‌تنی رم محسوب می‌شود.

سه حالت رانندگی

داگ کیلیان، مدیر توسعه رم، سه حالت رانندگی این خودرو را توضیح می‌دهد که در کنار دسته انتخاب دنده قرار دارند:

  1. Electric+: در این حالت، موتور بنزینی خاموش می‌ماند تا زمانی که شارژ باتری به پایان برسد. پس از تخلیه باتری (حدود ۱۴۱ مایل یا ۲۲۷ کیلومتر در شرایط رانندگی عادی)، موتور روشن شده و ژنراتور را فعال می‌کند تا برق لازم را برای حرکت تأمین کند. این ژنراتور می‌تواند تا حدی باتری را شارژ کند، اما امکان شارژ کامل آن را ندارد.
  2. E-Save: در این حالت، موتور روشن شده و سطح شارژ فعلی باتری را حفظ می‌کند. این حالت برای زمانی مفید است که راننده بخواهد شارژ باتری را برای استفاده در مناطق شهری با محدودیت‌های آلایندگی حفظ کند. اگر سطح شارژ باتری کمتر از ۵۰ درصد باشد، موتور آن را تا این سطح شارژ خواهد کرد.
  3. Eco: این حالت برای صرفه‌جویی در انرژی طراحی شده و میزان قدرت خروجی را کاهش می‌دهد و امکانات رفاهی مانند سیستم تهویه مطبوع را تنظیم می‌کند تا مصرف انرژی کمتر شود.

موتور بنزینی فقط برای تولید برق

نکته مهم این است که موتور بنزینی به هیچ‌وجه به چرخ‌ها متصل نیست و تنها وظیفه آن چرخاندن ژنراتور داخلی برای شارژ باتری است. بااین‌حال، در شرایطی که نیاز به بیشترین توان وجود دارد، موتور روشن خواهد شد تا هنگام تأمین برق موتورها، باتری را نیز شارژ کند.

قیمت و مقایسه با مدل‌های دیگر

هنوز قیمت رسمی رم‌شارجر اعلام نشده است، اما کونیسکیس می‌گوید این مدل قیمتی مشابه با رم ۱۵۰۰ با قابلیت‌های مشابه خواهد داشت. با حدود ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر از مدل‌های مجهز به موتور توربوشارژر I-6 Hurricane، احتمالاً قیمت پایه رم‌شارجر بین ۷۰,۰۰۰ تا ۸۰,۰۰۰ دلار خواهد بود.

بااین‌حال، این خودرو می‌تواند برای رانندگانی که به‌دنبال یک گزینه بدون نیاز به سوخت برای مسیرهای روزمره هستند، جذاب باشد، درحالی‌که قابلیت یدک‌کشی تا ۱۴,۰۰۰ پوند (حدود ۶۳۵۰ کیلوگرم) را دارد، بدون اینکه نگرانی بابت ایستگاه‌های شارژ در سفرهای طولانی وجود داشته باشد.

کونیسکیس معتقد است که رم‌شارجر ترکیبی از بهترین ویژگی‌های خودروهای برقی و احتراقی را ارائه می‌دهد.

او می‌گوید:
«خیلی خوشحالم که گزینه‌های مختلفی داریم. خیلی‌ها که تا حالا طرفدار خودروهای برقی نبودند، به من می‌گویند: “مطمئن نیستم یکی از این‌ها بخرم، اما توجه من را جلب کرده‌ای.” وقتی کسی که هرگز به خودرو برقی فکر نکرده، چنین چیزی بگوید، یعنی شما در مسیر درستی هستید.»

source

توسط expressjs.ir