12 اسفند 1403 ساعت 16:30
شرکت شیائومی با در نظر گرفتن یک قیمت رقابتی برای سدان SU7 اولترا، رقیب اصلی خود یعنی پورشه تایکان را به زانو درآورد.
به نظر میرسد با رونمایی رسمی از شیائومی SU7 اولترا و اعلام قیمتگذاری بیرحمانه و رقابتی آن، دفتر مرکزی پورشه در شهر اشتوتگارت آلمان یک شوک ناگهانی را تجربه کرده است. این شوک نشان از تهدید جدی است که این سدان برقی چینی برای تاج و تخت پورشه تایکان توربو GT، به عنوان پرچمدار خودروهای اسپرت برقی ایجاد کرده است.
در ماههای اخیر شیائومی SU7 با طراحی جذاب، مشخصات فنی چشمگیر و وعدههای عملکردی وسوسهانگیز به رقیبی سرسخت و سایهای سنگین بر سر تایکان توربو GT تبدیل شده بود. اما کابوس اصلی پورشه زمانی به واقعیت پیوست که شیائومی قیمت این سدان پر سر و صدا را ۳۵ درصد پایینتر از برآوردهای اولیه اعلام کرد. در این بخش از اخبار خودرو با اعلام قیمت سدان پرچمدار شیائومی SU7 اولترا همراه گجت نیوز باشید.
اعلام قیمت نهایی سدان شیائومی SU7 اولترا
شیائومی در اکتبر گذشته از نسخه اولترا سدان برقی SU7 خود رونمایی کرد و قیمت تقریبی ۸۱۴,۹۰۰ یوان (معادل ۱۱۲,۰۰۰ دلار) را برای آن اعلام نمود. این قیمت، اگرچه با تسلا مدل S پلد رقابت میکرد اما همچنان بسیار پایینتر از رقیب آلمانی، یعنی پورشه تایکان توربو GT با قیمت ۱,۹۹۸,۰۰۰ یوان (معادل ۲۷۴,۸۷۱ دلار) در چین بود.
اما در مراسم معرفی محصولات جدید، شیائومی با اقدامی غافلگیرکننده قیمت نهایی SU7 اولترا را ۵۲۹,۰۰۰ یوان معادل 72 هزار و 800 دلار اعلام کرد! این کاهش چشمگیر قیمت، معادلات بازار خودروهای برقی را به طور کلی تغییر داد. اکنون SU7 اولترا با قیمتی تقریباً یکچهارم پورشه تایکان توربو GT عرضه میشود، در حالی که از نظر قدرت و عملکرد نهتنها همسطح، بلکه حتی فراتر از رقیب آلمانی خود ظاهر شده است.
SU7 اولترا نه تنها از نظر قیمتی، بلکه از نظر عملکردی نیز تایکان توربو GT را به چالش میکشد. این سدان برقی قدرتمند با تواناییهای دینامیکی بالا توانسته است رقیب آلمانی خود را شکست دهد و برتری خود را به اثبات برساند. این کاهش قیمت چشمگیر و برتری عملکردی SU7 اولترا، نگرانیهای جدی را برای پورشه ایجاد کرده است.
قوای محرکه Xiaomi SU7 Ultra
شیائومی SU7 اولترا با بهرهگیری از سه موتور الکتریکی، قدرت و عملکردی بینظیر را ارائه میدهد. موتور محور جلو با توان ۳۸۶ اسب بخار و دو موتور محور عقب با توان ۵۷۰ اسب بخار برای هر کدام، مجموعاً ۱۵۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۷۷۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکنند. این ارقام SU7 اولترا را در جایگاهی بالاتر از رقبای قدرتمندی همچون پورشه تایکان توربو GT با ۱۰۱۹ اسب بخار و تسلا مدل S پلد با ۱۰۲۰ اسب بخار قرار میدهد.
در گجت نیوز تماشا کنید:
خودرو شیائومی SU7 اولترا حالا رکورد دار سریعترین سدان نوربرگرینگ است + ویدیو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت SU7 اولترا نیز 1.98 ثانیه اعلام شده است، که در مقایسه با شتاب 2.1 ثانیهای تایکان توربو GT برتری اندکی را نشان میدهد. این شتاب فوقالعاده SU7 اولترا را در زمره سریعترین خودروهای الکتریکی جهان قرار میدهد. علاوه بر عملکرد دینامیکی، شیائومی SU7 اولترا از نظر برد مسافت نیز حرفهایی برای گفتن دارد. این خودرو با یک بار شارژ کامل (بر اساس استاندارد CLTC) قادر است تا 630 کیلومتر مسافت را طی کند.
ثبت رکوردی اعجاب انگیز در پیست شانگهای
شیائومی SU7 اولترا به تازگی با ثبت زمان ۲:۰۹.۹۴ دقیقه در پیست بینالمللی شانگهای، عملکرد چشمگیری از خود به نمایش گذاشته است. این رکورد تقریباً ۱.۵ ثانیه سریعتر از زمان ثبت شده توسط پورشه تایکان توربو GT در همان پیست است که نشان از تواناییهای بالای این خودروی الکتریکی در شرایط مسابقه دارد. در جریان رکوردگیری، SU7 اولترا توانسته در مسیر مستقیم پیست به حداکثر سرعت ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت (۲۰۱ مایل بر ساعت) دست یابد.
آیرودینامیک پیشرفته و ارائه پکیج مسابقهای حرفهای
شیائومی SU7 اولترا با تمرکز ویژه بر آیرودینامیک پیشرفته و استفاده از مواد باکیفیت، تلاش دارد تا استانداردهای جدیدی را در این صنعت تعریف کند. بدون شک یکی از بارزترین ویژگیهای SU7 اولترا، توجه وسواسگونه به جزئیات آیرودینامیکی است. این خودرو به امکاناتی نظیر دیفیوزر عقب فعال و اسپویلر ثابت فیبرکربنی مجهز شده که در هماهنگی با سایر اجزا، نیروی رو به پایین (داون فورس) قابل توجهی معادل 285 کیلوگرم تولید میکنند.
این میزان نیرو، به پایداری و چسبندگی خودرو در سرعتهای بالا کمک شایانی میکند و تجربه رانندگی ایمنتر و لذتبخشتری را به ارمغان میآورد. با وجود تمام تلاشها برای کاهش وزن از طریق استفاده از سقف فیبرکربنی، وزن نهایی SU7 اولترا به حدود 2500 کیلوگرم میرسد. این وزن بالا، میتواند تاثیر منفی بر شتاب، ترمزگیری و چابکی خودرو داشته باشد و به عنوان یک چالش اساسی در برابر عملکرد ایدهآل آن مطرح شود.
شیائومی در طراحی SU7 اولترا به جزئیات ظاهری نیز توجه ویژهای داشته است. استفاده از آرم کاپوت ساخته شده از فیبرکربن و طلای 24 عیار، نشان از رویکرد لوکس و تمایز این خودرو دارد. برای مقابله با چالشهای ناشی از وزن بالا، شیائومی از سیستمهای پیشرفتهای نظیر توزیع گشتاور (Torque Vectoring)، کمکفنرهای بادی دو کاناله و ترمزهای کربنی بهره برده است.
برای علاقهمندان به رانندگی در پیست، شیائومی پکیج مسابقهای “Racing Package” را ارائه کرده است. این پکیج شامل کمک فنرهای بیلشتاین EVO R، لنتهای ترمز تقویت شده، لاستیکهای پیرلی P Zero، یک دست لاستیک مخصوص پیست P Zero Trofeo RS، رینگهای 21 اینچی و گلگیرهای عقب فیبرکربنی میشود.
عرضه شیائومی SU7 اولترا در بازار جهانی
عرضه شیائومی SU7 اولترا با قیمت 72,800 دلار با استقبال بینظیری مواجه شده است. تنها در عرض 10 دقیقه پس از معرفی، حدود 7000 نفر برای خرید این مدل پیشپرداخت واریز کردهاند، که نشان از تقاضای فراتر از حد انتظار برای این خودرو دارد. در حال حاضر، شیائومی برنامهای برای صادرات SU7 اولترا به بازارهای بینالمللی اعلام نکرده است.
با این حال، در صورت ورود این خودرو به بازارهای اروپایی و آمریکایی میتواند رقبای قدرتمندی مانند پورشه تایکان و تسلا مدل S را به چالش بکشد. قیمت رقابتی، عملکرد قابل توجه و فناوریهای پیشرفته به کار رفته در SU7 اولترا میتواند آن را به گزینهای جذاب برای مشتریان در این بازارها تبدیل کند.
source