ال‌جی الکترونیکس، برای دوازدهمین سال متوالی رتبه اول بازار جهانی تلویزیون‌های OLED را حفظ کرد.

تلویزیون‌های OLED ال‌جی موفق شدند برای دوازدهمین سال متوالی رتبه نخست بازار جهانی تلویزیون‌های OLED را به خود اختصاص دهند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که امسال برای نخستین بار، سهم تلویزیون‌های OLED در بازار پریمیوم از ۵۰٪ فراتر رود و این فناوری به عنوان استاندارد طلایی تلویزیون‌های رده‌بالا تثبیت شود.

تسلط ال‌جی بر بازار OLED

طبق گزارش مؤسسه تحقیقات بازار Omdia، میزان عرضه تلویزیون‌های OLED ال‌جی در سال گذشته حدود ۳.۱۸ میلیون دستگاه بوده است که معادل ۵۲.۴٪ از سهم بازار تلویزیون‌های OLED بر اساس حجم عرضه است. ال‌جی در سه‌ماهه چهارم سال گذشته به‌تنهایی بیش از ۱.۱ میلیون دستگاه تلویزیون OLED عرضه کرد و همچنان در رتبه اول بازار باقی ماند.

رشد چشمگیر تلویزیون‌های OLED در بازار پریمیوم

در سال گذشته، تلویزیون‌های OLED ۴۵٪ از بازار تلویزیون‌های پریمیوم (قیمت بالای ۱۵۰۰ دلار) را به خود اختصاص دادند که نسبت به سال قبل ۸.۵ درصد افزایش داشته و به مرز ۵۰٪ نزدیک شده است. انتظار می‌رود این سهم در سال جاری به ۵۳.۸٪ برسد که به‌وضوح نشان می‌دهد تلویزیون‌های OLED، به رهبری ال‌جی، به عنوان گزینه اصلی تلویزیون‌های پریمیوم تثبیت شده‌اند.

پیشتازی ال‌جی در تلویزیون‌های OLED فوق‌بزرگ

ال‌جی در سال گذشته در بازار تلویزیون‌های OLED با ابعاد ۷۵ اینچ و بزرگ‌تر، با سهم ۵۷.۵٪ از میزان عرضه، تسلط خود را بر این بخش نیز نشان داد. همچنین، تلویزیون‌های ۷۵ اینچ و بزرگ‌تر، ۱۶٪ از کل بازار OLED را به خود اختصاص دادند که بالاترین میزان در تاریخ این فناوری محسوب می‌شود. با ادامه یافتن ترند “هرچه بزرگ‌تر، بهتر” (巨巨益善)، ال‌جی با ارائه متنوع‌ترین خط تولید تلویزیون‌های OLED فوق‌بزرگ (۷۷، ۸۳، ۸۸ و ۹۷ اینچ) به هدایت این بازار ادامه می‌دهد.

فناوری‌های پیشرفته ال‌جی در سال ۲۰۲۵

ال‌جی قصد دارد امسال نیز با معرفی فناوری‌های نوآورانه، موفقیت‌های جدیدی را رقم بزند. برخی از این فناوری‌ها عبارت‌اند از:

  • راهکار بی‌سیم پیشرفته که امکان انتقال تصاویر ۴K با نرخ ۱۴۴ هرتز را بدون افت کیفیت و تأخیر فراهم می‌کند.
  • پلتفرم اختصاصی webOS که با تحلیل ترجیحات کاربر، تجربه‌ای شخصی‌سازی‌شده ارائه می‌دهد.
  • فناوری جدید افزایش روشنایی که با تغییر در الگوریتم‌ها و ساختار لایه‌های مواد آلی، کیفیت نمایش را بهبود می‌بخشد.

عملکرد کلی ال‌جی در بازار تلویزیون‌ها

در سال گذشته، مجموع عرضه تلویزیون‌های ال‌جی، شامل مدل‌های OLED و LCD، حدود ۲۲.۶ میلیون دستگاه بوده است و این شرکت توانسته ۱۶.۱٪ از سهم بازار تلویزیون بر اساس میزان فروش را به خود اختصاص دهد.

رشد دوباره بازار جهانی تلویزیون

بازار جهانی تلویزیون در سال گذشته شاهد عرضه حدود ۲۰۸.۸ میلیون دستگاه بوده که نسبت به سال قبل بیش از ۳٪ رشد داشته است و پس از سه سال، بار دیگر روند صعودی را تجربه کرده است. همچنین، میزان عرضه جهانی تلویزیون‌های OLED به ۶.۰۷ میلیون دستگاه رسید که بیش از ۸٪ افزایش داشته و از رشد کلی بازار نیز فراتر رفت.

source

توسط expressjs.ir