سونی روز یکشنبه اعلام کرد که پس از یک قطعی جهانی که باعث شد شبکه پلی‌استیشن (PSN) در روزهای جمعه و شنبه حدود ۱۸ ساعت دچار اختلال شود، تمامی اعضای پلی‌استیشن پلاس به‌صورت خودکار پنج روز خدمات اضافی دریافت خواهند کرد.

سونی بدون ارائه توضیحی درباره علت این قطعی، اعلام کرد:
«خدمات شبکه به‌طور کامل از یک مشکل عملیاتی بازیابی شده است. از بابت ناراحتی ایجاد شده عذرخواهی می‌کنیم و از جامعه کاربران خود بابت صبر و شکیبایی‌شان سپاسگزاریم.»

قطعی که از اواخر جمعه‌شب آغاز شد، موجب شد که کاربران نتوانند در پلی‌استیشن پلاس وارد حساب خود شوند، به‌صورت آنلاین بازی کنند یا به فروشگاه آنلاین دسترسی داشته باشند. سرانجام، شنبه‌شب شرکت سونی اعلام کرد که PSN به وضعیت عادی بازگشته است.

شبکه پلی‌استیشن؛ خدمتی حیاتی برای میلیون‌ها کاربر

شبکه پلی‌استیشن، یکی از خدمات کلیدی سونی در بخش بازی‌های ویدیویی است که از میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند. طبق گزارش Downdetector.com، وب‌سایتی که با جمع‌آوری گزارش‌های کاربران و منابع مختلف، قطعی‌های سرویس‌های آنلاین را رصد می‌کند، این قطعی در اوج خود، بعدازظهر شنبه، حدود ۷,۹۳۹ کاربر در ایالات متحده و ۷,۳۳۶ کاربر در بریتانیا را تحت تأثیر قرار داده بود.

اولین باری نیست که سونی با چنین مشکلاتی مواجه می‌شود

این نخستین بار نیست که سونی با اختلالات جدی در سرویس‌های خود روبه‌رو می‌شود. در سال ۲۰۱۴، یک حمله سایبری باعث شد که شبکه پلی‌استیشن در فصل تعطیلات برای چند روز از دسترس خارج شود. همچنین، در سال ۲۰۱۱، یک نفوذ امنیتی گسترده منجر به افشای اطلاعات شخصی حدود ۷۷ میلیون کاربر شد که در نتیجه آن، این شبکه به مدت یک ماه تعطیل شد و تحقیقات قانونی درباره این حادثه آغاز گردید.

source

توسط expressjs.ir