کونیگسگ به شیوه های معمول انجام کارها پایبند نمی‌شود. خلق کننده هایپرکار سوئدی، به ایده های مهندسی نوآورانه و غیرمعمول دست می‌زنند. این موضوع برای ژمرا هم صدق می‌کند، اولین خودروی چهار نفره و اولین خودروی همه چرخ محرک کونیگسگ. همانطور که بنیان‌گذار کونیگسگ، کریستین فون کونیگسگ، در این ویدیو توضیح می‌دهد، ژمرا دیفرانسیل معمولی ندارد.

در واقع، دیفرانسیل معمولی به معنای واقعی کلمه ندارد.

در قسمت عقب، ژمرا دارای یک موتور V-8 دوتوربو با موقعیت میانی و یک گیربکس نه سرعته Light Speed Tourbillon (LST) اختصاصی کونیگسگ است. به جای استفاده از مفاصل CV عمودی مستقیم که از یک دیفرانسیل بیرون می‌آیند، همانطور که انتظار می‌رفت با یک ترانساکسل، این گیربکس دو “کاست” را در هر طرف دارد که قدرت را به جلو به چرخ‌ها منتقل می‌کنند. به جای چرخش قدرت 90 درجه از میله خروجی، LST قدرت را 270 درجه چرخانده است که اجازه داده است که موتور V-8 متمرکز شود.

در هر کاست، یک کلاچ هیدرولیکی وجود دارد که قدرت را به چرخ منتقل می‌کند. بنابراین، شما یک سیستم دارید که مانند یک دیفرانسیل قفل الکترونیکی عمل می‌کند، اما با انفجار قطعات به جای قرار گرفتن در یک واحد تکی.

برای من هم کمی زمان برد تا آن را درک کنم.

این یک خودروی همه چرخ محرک است، لذا LST یک میله خروجی دارد که به محور جلو می‌رود. در انتهای آن، یک موتور الکتریکی وجود دارد و یک سیستم دیفرانسیل-که-دیفرانسیل نیست دیگر، با یک چرخه و چرخ هیدرولیکی برای هر چرخ.

همه چیز بسیار عجیب است و این امکانات منحصر به فرد را فراهم می‌کند. همانطور که کونیگسگ اشاره می‌کند، این تنها خودرو است که یک موتور الکتریکی تک، اما متغیر کامل باکترینگ چهار چرخ در حالت EV دارد. و برای افزودن به همه اینها، ژمرا دارای برداشت تورق ترمز نیز است.

ویدیو برای بررسی یک سیستم که فقط کونیگسگ می‌تواند طراحی کند، ارزش تماشا دارد. همچنین هیچ چیز مانند آن وجود ندارد.

source

توسط expressjs.ir