در حال حاضر در هر زمینه کاری، کسبوکارهای فراوانی وجود دارند که هر کدام تلاش میکنند تا سهم بیشتری از بازار را بهدست بیاورند. بنابراین در چنین فضایی کسبوکارهایی موفق هستند که بتوانند با راهکارهای موثر رضایت مشتری و وفاداری او را افزایش دهند. یکی از بهترین راهکارها در این زمینه ایجاد باشگاه مشتریان است که امکان ارتباطات شخصیسازی شده با مشتری و ارائه تخفیفها و آفرها را فراهم میکند. اما برای ایجاد چنین باشگاهی شما به یک دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری نیاز دارید که بسیاری از کارها را خودکار و آسان میکند.
باشگاه مشتریان چیست؟
باشگاه مشتریان (Loialty Club) برنامهای است که کسبوکارها با استفاده از آن میتوانند ارتباط موثر و نزدیکتر با مشتریان خود داشته باشند. برای مثال فروشگاهها و شرکتها از طریق ایجاد یک باشگاه مشتریان میتوانند تخفیفها، مزایا و پاداشهای مختلف را در اختیار مشتریانی قرار دهند که به برند وفادار هستند. علاوهبراین باشگاه مشتریان به کسبوکارها این امکان را میدهد تا رفتار خرید مشتریان را تحلیل کنند و با ارائه پیشنهادات شخصیسازی شده، تجربه خرید بهتری برای آنها رقم بزنند.
برای نمونه یک فروشگاه پوشاک میتواند برنامهای ایجاد کند تا هر مشتری بعد هر خرید، بر اساس مبلغ خرید خود امتیاز بگیرد. این فروشگاه همچنین یک سیستم امتیازبندی ایجاد میکند تا وقتی مجموع امتیازات مشتری به حد مشخصی برسد، یک آفر یا تخفیف ویژه برای او در نظر گرفته شود. گاهی نیز ممکن است یک حساب مجازی برای مشتری ایجاد شود تا بعد از چندین بار خرید، مقداری از مبلغ خرید به حساب مشتری برگردانده شود.
از سوی دیگر معمولا برندها در برنامههای باشگاه مشتری، مشتریان خود را به سطوح مختلف تقسیمبندی میکنند که هر کدام نشاندهنده میزان مشخصی از وفاداری است. برخی از سیستمهای سطحبندی مشتری در این باشگاهها عبارتند از:
- بر اساس میزان خرید: مشتریان بر اساس مجموع مبلغ خرید سالانه یا ماهانه به سطوح مختلف تقسیم میشوند
- بر اساس تعداد تراکنش: مشتریانی که تعداد تراکنش بیشتری دارند، به سطوح بالاتر میرسند
- بر اساس مدت زمان عضویت: مشتریانی که مدت زمان بیشتری عضو باشگاه هستند، از مزایای بیشتری برخوردار میشوند
- بر اساس رفتار خرید: مشتریان بر اساس نوع محصولات یا خدماتی که خریداری میکنند، به سطوح مختلف تقسیم میشوند
باشگاه مشتریان؛ کلید موفقیت در بازارهای رقابتی
خرید دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتری، در واقع اولین قدم برای ایجاد یک باشگاه مشتریان موفق و پویا است. البته این دستگاهها توسط برندهای مختلف با ویژگیهای متفاوت تولید میشوند اما اکثر آنها دارای قابلیتهایی مانند ثبت و سازماندهی اطلاعات و امکان ارسال پیامک و فایل هستند.
برای مثال با استفاده از این دستگاهها کار ثبت و گردآوری اطلاعات بسیار آسان میشود. این دستگاهها عموما قابل حمل و بینیاز از اتصال مستقیم برق و شبکه میباشند. بنابراین میتوانید در هر زمانی و در هر گوشه از فروشگاه یا محیط کار خود اطلاعات مختلف مشتری را ثبت کنید.
برخی از این اطلاعات عبارتند از:
- نام و نام خانوادگی مشتری
- تاریخ تولد و ازدواج مشتری
- شماره موبایل مشتری
دستگاه ذخیره شماره ، بعد از دریافت این اطلاعات، یک پروفایل برای مشتری شما ایجاد میکند. بنابراین وقتی این دستگاه با پلتفرم خود و یا نرمافزارهای کسبوکار یکپارچه شود، اطلاعات خریدهای مشتریان نیز در این پروفایل قابل دسترسی میشوند. بنابراین شما میتوانید پیشنهادات شخصیسازی شده، تخفیفهای مرتبط یا موارد دیگر را برای مشتریانتان ارسال کنید.
برخی از مزایای دیگر این دستگاه عبارتند از:
- ارتباط مستقیم و هدفمند با مشتریان: با داشتن شماره موبایل مشتریان، میتوانید به صورت مستقیم و هدفمند با آنها ارتباط برقرار کنید. ارسال پیامکهای تبلیغاتی، اطلاعرسانی از تخفیفات و رویدادهای ویژه، و حتی برگزاری نظرسنجیها از طریق پیامک، همگی با استفاده از این اطلاعات امکانپذیر است
- افزایش وفاداری مشتریان: با ارائه پاداشها و مزایای ویژه به مشتریان وفادار، میتوانید آنها را به خرید مکرر ترغیب کرده و وفاداری آنها را افزایش دهید
- افزایش نرخ تبدیل: با ارسال پیامکهای شخصیسازی شده و هدفمند، میتوانید نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل را افزایش دهید
می می پلاس؛ دستگاه حرفهای ذخیره شماره موبایل مشتری
یکی از برترین دستگاههای ذخیره شماره موبایل مشتری در ایران، دستگاه می می پلاس ساخت برند لایت پنل است. این دستگاه دارای قابلیتهای فراوانی از جمله ایجاد پروفایل مشتری، ارسال آنی پیامک، ارسال پیامهای شبکههای اجتماعی، ایجاد کارت هدیه و کارت باشگاه مشتریان دیجیتالی، ارسال تصویر و کاتالوگ به گالری تصاویر موبایل مشتری و… است. بنابراین با استفاده از این دستگاه میتوانید یک باشگاه مشتریان حرفهای ایجاد کرده و از مزایای آن مانند افزایش فروش بهرهمند شوید.
source