11 دی 1403 ساعت 19:49

رویداد سالانه یکتانت با نام «نقطه» در شب 10 دی 1403 برگزار شد و در آن شاهد بررسی وضعیت بازار تبلیغات دیجیتال در ایران بودیم.

در شب دوشنبه دهم دی ماه 1403، رویداد سالانه یکتانت با نام «نقطه» برگزار شد و در جریان این رویداد، مدیران یکتانت به تشریح وضعیت دیجیتال مارکتینگ در ایران پرداختند.

در رویداد سالانه یکتانت چه گذشت؟

گزارش جامع رسانه ایران

در جریان رویداد سالانه یکتانت با نام «نقطه»، آقای علیرضا کامرانیان‌فر، قائم‌مقام مدیرعامل یکتانت با اشاره به تغییرات مداوم دنیای پیرامون ما، اظهار کرد ما یا باید با این تغییرات همگام شویم یا زمین بازی را واگذار کنیم. بعضی‌ها هم سعی می‌کنند خودشان بازی را تغییر دهند و ما در یکتانت نیز همین رویکرد را در پیش گرفته‌ایم. کامرانیان‌فر در ادامه افزود تلاش ما این بوده که رسانه‌های دیجیتال را به ابزارهای مناسبی برای توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال و آفلاین ایرانی تبدیل کنیم. به گفته قائم‌مقام مدیرعامل یکتانت:

بازار تبلیغات دیجیتال در ایران، فقط بیست درصد از کل بازار تبلیغات را به خود اختصاص داده است؛ در حالی که میانگین این نسبت در دنیا، حدود 68 درصد است. ما نیز باید تلاش کنیم خود را به میانگین جهانی نزدیک‌تر کنیم. در این رویداد سعی می‌کنیم نقطه‌ها را به هم وصل کنیم و تصویر بزرگتری در صنعت دیجیتال مارکتینگ ایران بسازیم.

علیرضا کامرانیان‌فر همچنین به معرفی زیرمجموعه‌های یکتانت و حوزه فعالیت آنها پرداخت و افزود در حال حاضر یکتانت 30 عضو دارد که یکی از این اعضا، یعنی تریبون، امروز به گروهی از کسب‌وکارها تبدیل شده و به‌زودی از این گروه رونمایی خواهد شد.

گزارش جامع رسانه ایران

در ادامه این رویداد، آقای کیانوش مختاریان، راهبر ارشد فنی یکتانت اظهار کرد یکتانت در هر ثانیه، چند ده هزار تبلیغات را به نمایش می‌گذارد که برای نمایش این حجم از تبلیغات، به پردازش زیادی نیاز است و پیچیدگی‌ها و چالش‌های مهندسی فراوانی دارد. به همین منظور و برای توسعه پایدار سیستم، تغییرات بنیادینی بر اساس فرایندهای روز دنیا در سیستم‌های نرم افزاری یکتانت ایجاد شده است.

راهبر ارشد فنی یکتانت در ادامه بیان کرد کشور ما پنج تا ده سال از بازار تبلیغات دنیا عقب است، اما قصد داریم این عقب‌ماندگی را جبران کنیم. یکتانت در یک سال گذشته به سمت توسعه هوش مصنوعی قدم برداشته و مدل‌های ساده اولیه این سرویس نیز نرخ کلیک را تا ده درصد افزایش داده است.

گزارش جامع رسانه ایران

همچنین خانم سمانه طغیانی، مدیر ارشد عملیات یکتانت در جریان رویداد «نقطه» روی صحنه حاضر شد و عنوان کرد:

ما با همکاری چهار هزار ناشر، توانستیم بیش از هزار میلیارد تبلیغات را با نرخ 30 هزار تبلیغ در هر ثانیه به نمایش دربیاوریم. در شش ماه اخیر و در تمام روزهای آن، بیش از هشتاد درصد سهم بازار در اختیار یکتانت بوده و ما در حال همکاری با بیشتر ناشران مطرح در بازار ایران هستیم. اضافه کردن سبد محصولات نیز یکی دیگر از استراتژی‌های ما بوده و به همین منظور با دیوار به‌عنوان شریک استراتژیک خود، همکاری می‌کنیم. همچنین ما امکان نمایش تبلیغات بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربران را ایجاد کرده‌ایم.

به‌گفته خانم طغیانی، یکتانت در سال گذشته در بیش از 300 شهر ایران، کمپین ساخته و ما امکان ساخت کمپین تبلیغاتی در تمام شهرهای کشور را داریم. همچنین یکتانت با بیش از 500 رسانه در حوزه تبلیغات ویدیویی همکاری می‌کند و ظرفیت 40 میلیون تبلیغات ویدیویی روزانه را دارد. علاوه بر این، تا به امروز هزار کسب و کار به تبلیغات ویدیویی یکتانت، اعتماد کرده‌اند.

گزارش جامع رسانه ایران

محسن عرب‌ها، مدیر روابط عمومی یکتانت نیز در ادامه این رویداد، بیان کرد روابط عمومی یکتانت از سال 1398 اقدام به انتشار گزارش‌های سالانه کرده است. در سال‌های ابتدایی تنها دیتای کسب‌وکار خود و زیرمجموعه‌هایمان را ارائه می‌دادیم، اما در سال 1402 با در کنار هم قرار دادن نقطه‌های مختلف صنایع اقتصاد دیجیتال، روایت متنوع‌تری را ارائه کردیم. وی اضافه کرد:

در گزارش بازاریابی دیجیتال 1402 با تعداد بیشتری از کسب‌وکارها همکاری کردیم و داده‌های بیشتری را در کنار هم قرار دادیم. این گزارش، حاصل تلاش 104 نفر با بیش از سه هزار نفر ساعت، کار بوده و تلاش کردیم در آن، داستان کل صنعت اقتصاد دیجیتال ایران را روایت کنیم.

مهران پاکند، مدیرعامل آژانس اورانوس به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های یکتانت نیز گفت اگر شش نیاز را برآورده کنیم، بودجه 20 درصدی تبلیغات شرکت‌ها، افزایش پیدا می‌کند. این نیازها عبارتند از این که رسانه باید ابعاد بزرگی داشته باشد، نویز تبلیغاتی کم باشد، زمان تبلیغات زیاد باشد، رسانه معتبر باشد تا تاثیر تبلیغاتی زیاد شود، رسانه باید متناسب با پرسونای کمپین و برند باشد و در نهایت این که امکان نمایش تبلیغات در قالب‌های خلاقانه و جذاب وجود داشته باشد.

مدیرعامل اورانوس افزود ما قصد داریم به این شش نیاز اصلی، پاسخ دهیم و به همین منظور، محصول «بیلبورد دیجیتال» را در اواخر بهار امسال رونمایی کردیم که در این مدت، بیست برند از آن استفاده کرده‌اند. تبلیغات بیلبورد دیجیتال در هشتاد میلیون دستگاه یکتا به نمایش درآمده و حداقل زمان نمایش تبلیغ برای کاربر، یک دقیقه بوده است.

source

توسط expressjs.ir