30 آذر 1403 ساعت 16:54

یوتیوب اعلام کرد که به جنگ ویدیوهای زرد رفته است. ویدیوهای زرد که مدت‌هاست به معضلی در یوتیوب تبدیل شده‌اند، حالا با واکنش جدی این پلتفرم روبه‌رو شده‌اند.

حتماً برایتان پیش آمده که با عناوین جذاب و اغراق‌آمیز ویدیوهای یوتیوب در اینترنت مواجه شده‌اید؛ عناوینی مانند «خبر فوری» یا «حقیقت تکان‌دهنده» که با وعده‌های بزرگ سعی می‌کنند شما را به سمت خود بکشند اما در نهایت محتوایی کاملاً متفاوت ارائه می‌دهند. یوتیوب به تازگی تصمیم جدی گرفته تا با این ترفندهای فریبنده مقابله کند.

یوتیوب با تمرکز بر کشور هند به عنوان نقطه شروع جنگ خود با ویدیوهای زرد، اقدامات جدی‌تری را برای برخورد با ویدیوهایی که عناوین یا تصاویر آن‌ها با محتوای اصلی‌شان مغایرت دارد، آغاز کرده است. هدف یوتیوب، اطمینان از این است که کاربران با وعده‌های دروغین درباره محتوای ویدیوها فریب نخورند؛ به خصوص در زمینه اخبار فوری و رویدادهای جاری.

جنگ یوتیوب با ویدیوهای زرد

به گفته یوتیوب، برای اینکه سازندگان محتوا در این پلتفرم فرصت کافی برای تطبیق با این تغییرات جدید را داشته باشند، در ابتدا ویدیوهایی که این سیاست را نقض می‌کنند بدون صدور اخطار حذف خواهند شد. پس از آن، تمرکز اصلی روی ویدیوهای جدید آپلود شده خواهد بود و یوتیوب به طور همزمان به آموزش سازندگان نیز ادامه خواهد داد.

در واقع، کلیک‌دزدی نوعی محتوای آنلاین است که با استفاده از عناوین اغراق‌آمیز و گمراه‌کننده، کاربران را به کلیک ترغیب می‌کند. این روش به ویژه زمانی آزاردهنده می‌شود که عنوان یا تصویر کوچک، وعده‌های بزرگی می‌دهد که محتوای ویدیو هیچگاه به آن‌ها عمل نمی‌کند. این مسئله در مورد اخبار فوری و رویدادهای جاری، بسیار آزاردهنده‌تر است.

این نوع فریبکاری، باعث می‌شود بینندگان احساس فریب‌خوردگی، ناامیدی و سردرگمی کنند؛ مخصوصاً زمانی که آن‌ها برای دریافت اخبار مهم و به موقع، به یوتیوب مراجعه می‌کنند. مطمئناً شما هم نمونه‌های بسیاری از این نوع محتوا را دیده‌اید.

جنگ یوتیوب با ویدیوهای زرد

یوتیوب در جنگ خود با ویدیوهای زرد، هنوز تعریف دقیقی از «خبر» یا «رویدادهای جاری» ارائه نکرده است. آیا منظور از اخبار فوری، صرفاً رویدادهای سیاسی و دولتی است یا رویدادهای ورزشی نیز در این دسته جای می‌گیرند؟ همچنین، روش تشخیص عدم تطابق عنوان یا تصویر با محتوای ویدیو مشخص نشده است.

با این حال، بسیار خوشحال‌کننده است که پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال، به بررسی دقیق‌تر محتوای گمراه‌کننده و اتخاذ اقدامات عملی و نه صرفاً نمایشی در این زمینه روی آورده‌اند.

همچنین در جدیدترین به‌روزرسانی یوتیوب، نسخه اندروید آن در حال آزمایش طرح‌بندی افقی جدیدی است که تجربه تماشای بهتری را برای کاربران فراهم می‌کند. علاوه بر این، سازندگان محتوا می‌توانند به روشی نوآورانه‌تر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. آن‌ها حالا امکان ضبط پاسخ‌های مستقیم به نظرات کاربران، درست زیر ویدیوهایشان را خواهند داشت. و البته، نباید به‌روزرسانی و بازطراحی اپلیکیشن یوتیوب کودکان را نادیده بگیریم.

در گجت نيوز بخوانيد: چگونه ویدیوهای کوتاه یوتیوب شورتز (Youtube Shorts) را غیرفعال کنیم؟ قابلیت جدید Hype در یوتیوب، جیب یوتیوبرهای گمنام‌ را پر پول می‌کند یوتیوب با این روش جدید تبلیغات داد کاربران را در می‌آورد

source

توسط expressjs.ir