29 آذر 1403 ساعت 17:22

اینجا با سه مورد از ضعیف ترین خودروهای سال 2024 بازار آشنا می‌شویم که با مصرف سوخت مناسبشان برای رانندگی شهری سبک ایده‌آل هستند.

زمانی که بحث خودروها مطرح می‌شود، بسیاری افراد خیلی سریع صحبت را سمت اسب بخار و قدرت بیشتر موتور هدایت می‌کنند. طبیعتا هیچ‌کس بدش نمی‌آید پشت یک خودروی قدرتمند و پرشتاب بنشیند که یک فشار کوچک به پدال گاز آن بتواند خیلی سریع سرعت خودرو را به صد کیلومتر یا بالاتر برساند. با این وجود هدف تعریف‌شده برای اتومبیل‌های مختلف با یکدیگر مختلف است و برخی صرفا با هدف ارائه رانندگی شهری آسان و کم‌مصرف طراحی شده‌اند. هدف ما امروز معرفی سه مورد از همین ضعیفترین خودروهای جدید سال 2024 است که احتمال ورود به کشورمان را نیز دارند.

3 مورد از ضعیف ترین خودروهای جدید سال 2024 بازار که پتانسیل ورود به بازار کشورمان را دارند

در بازار خودروهای سواری می‌توان محصولات متفاوتی در سطح‌های عملکردی مختلف پیدا کرد. به‌جز محصولات بسیار قدرتمند و بسیار ضعیف، اتومبیل‌های دیگری مانند تویوتا کرولا هم هستند که سعی دارند با ارائه تجربه‌ای میانی، ضمن پایین‌تر آوردن مصرف سوخت، قدرت و سرعت قابل قبولی را هم برای رانندگی تقریبا هیجان‌انگیز رقم بزنند.

بحث ما البته این دسته خودروها نیست و هدف در این بحث بررسی ضعیف‌ترین اتومبیل‌های بازار است که موتوری بسیار سبک و کم‌توان در اختیار دارند. موتور این خودروها می‌تواند بنزینی یا هیبریدی باشد؛ اما در هر صورت هر سه آن‌ها برای رانندگی‌های بی‌خطر و ایمن شهری مناسب بوده و هیجان خاصی به همراه ندارند.

میتسوبیشی میراژ: 78 اسب بخار

میتسوبیشی میراژ یکی از ضعیف‌ترین خودروی تجاری ساخته‌شده توسط یکی از خودروسازان مطرح دنیا در سال 2024 است. این اتومبیل در کلاس هاچبک ساب‌کامپکت طراحی شده و از یک موتور بنزینی 1.2 لیتری MIVEC DOHC دوازده سوپاپ بهره می‌برد که قدرتی 78 اسب بخاری را برای آن به ارمغان می‌آورد.

میتسوبیشی میراژ

موتور سه سیلندر میتسوبیشی میراژ همچنین مصرف شهری 6.53 لیتر در هر صد کیلومتر و مصرف جاده 5.47 لیتر در هر صد کیلومتر را برای آن رقم زده و آن را به محصولی مناسب برای سفرهای کوتاه، رفتن به سر کار و دیگر مصارف خاص تبدیل کرده است. مدل‌های قدیمی‌تر میتسوبیشی میراژ قبلا وارد کشور ما شده و بسته به میزان کارکرد اکنون قیمتی بین 750 میلیون یا یک میلیارد تومان دارد. با این وجود مدل 2024 آن در پنج تریم ES CVT و LE و BE و SE و Ralliart روانه بازار شده است.

میتسوبیشی البته در مدل Mirage توجه ویژه‌ای به ایمنی کرده و با اعمال تغییراتی در شاسی و بدنه از سیستم شاسی RISE خود در هاچبک اقتصادی و ضعیف خود استفاده کرده که حین تصادف، ضربه را به نقاط خاصی هدایت می‌کند تا آسیب به سرنشینان به حداقل برسد. همچنین تعبیه هفت ایربگ و یک سیستم دوربین بزرگ و کارآمد برای پشت نیز از دیگر قابلیت‌های این هاچ‌بک جمع و جور ژاپنی است. اندازه صندوق میراژ نیز در مقایسه با متوسط کلاس عملکردی نسبتا بزرگ به نظر می‌رسد.

داچیا ساندرو: 67 اسب بخار

لیست ضعیف ترین خودروهای سال 2024 بازار را با داچیا ساندرو ادامه می‌دهیم که مدل‌های پایین‌تر آن در کشورمان بسیار محبوب هستند. این خودروی شهری جمع و جور از یک موتور بنزینی توربوشارژ ضعیف موسوم به TCe 90 استفاده می‌کند که در دور موتور بین 4500 تا 5000 دور بر دقیقه گشتاور 67 اسب بخاری را تولید کرده و محصولی ایده‌آل برای مصارف سبک شهری است.

ضعیف ترین خودروهای 2024

کمپانی داچیا از سال 1972 تا کنون به ساخت خودرو مشغول شده و خود مدل Sandero نیز مدلی ریشه‌دار و محبوب در اروپاست که نزد بانوان و خانواده‌ها به شهرت زیادی رسیده است.

مدل 2024 ساندرو علیرغم این که خودروی ضعیف و نسبتا ارزان‌قیمتی است با ارائه قابلیت‌های ایمنی به محصولی مطمئن تبدیل شده است. این خودرو از سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابران پیاده و دوچرخه سواران بهره برده و به‌خوبی قادر به جلوگیری از برخوردهای از جلو است. از سوی دیگر قابلیت رانندگی بین خطوط و حفظ خطوط کنونی رانندگی نیز دیگر ویژگی جذاب ساندرو است و سیستم تشخیص خستگی راننده نیز ویژگی دیگری است که بالاتر از کلاس قیمتی ساندرو قرار داشته؛ اما درون آن تعبیه شده است.‌

در کنار همه این موارد از صندوق 1108 لیتری ساندرو 2024 نیز نباید غفلت کرد که برای انجام خریدها و نگهداری وسایل حین سفرهای شهری و بین شهری کوچک بسیار مناسب است.

این خودرو جانشین رنو ساندرو خواهد بود

سوزوکی سلریو: 57 اسب بخار

دیگر خودروی ضعیف امسال که از نظر توان فنی هم‌تراز با داچیا لوگان ظاهر شده و توانسته در بازارهای آسیا و اروپا به موفقیت قابل قبولی برسد، سوزوکی سلریو (Celerio) است که از یک موتور سه سیلندر یک لیتری دوال‌جت بهره برده و قدرتی تنها 67 اسب بخاری دارد.

سوزوکی سلریو

این قدرت کم البته لزوما ویژگی بدی نیست؛ زیرا مصرف سوخت ترکیبی این خودرو را به میزان بسیار پایینی رسانده است. سوزوکی سلریو همچنین از قابلیت جذاب خاموش کردن خودکار خودرو در صورت توقف کامل بهره می‌برد که باعث کاهش چشم‌گیر مصرف می‌شود؛ ضمن آن که فضای صندوق عقب این خودرو نیز 295 لیتر است که هرچند در مقایسه با ساندرو بسیار کم‌حجم‌تر است؛ اما همچنان می‌تواند برای سفرهای روزانه درون شهری و انجام خریدهای جزیی کافی باشد.

در گذشته مدل‌های قدیمی‌تر Celerio از برخی مشکلات ایمنی رنج می‌بردند؛ اما در نسل‌های اخیر به‌تدریج شاهد برطرف شدن این دسته مشکلات از طریق اضافه شدن قابلیت‌هایی مثل کنترل کشش، ترمزهای ضدقفل، سیستم‌های کمکی بالا و پایین رفتن از شیب و حسگرهای پارک در عقب بوده‌ایم. به‌طور خاص حضور سیستم کنترل پایداری در خودرویی جمع و جور و ضعیف مثل سلریو نکته‌ای قابل توجه است که با تنظیم میزان انحراف و مدیریت میزان گشتاور انتقال‌یافته به هریک از چرخ‌ها، کنترل بهتری را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

سوزوکی سلریو به‌طور رسمی وارد کشورمان نشده؛ اما در برخی بازارهای دیگر در حال توسعه مثل هند با قیمت فوق‌العاده بین 6000 تا 7000 دلاری (بسته به امکانات) به دست مشتریان رسیده و با استقبال فراوانی هم روبرو شده است.

در گجت نیوز بخوانید: سوزوکی جیمنی Arctic 2024، با تغییرات ظاهری و آپشن های بیشتر معرفی شد انتشار اولین تصاویر از خودرو اقتصادی K112 جتکو ایران خودرو نسل جدید هاچبک خاطره انگیز بازار ایران، بهترین خودرو جهان در سال ۲۰۲۴ شد

source

توسط expressjs.ir