جنسیس که در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان برند مستقلی از هیوندای جدا شد، طی تنها یک دهه توانسته در بخش خودروهای لوکس جایگاهی برای خود پیدا کند. این برند کره‌ای با ارائه جایگزین‌های قوی برای برندهای قدیمی آلمان و لکسوس تویوتا، خود را به‌عنوان تنها برند پریمیوم کره معرفی کرده است. پس از گسترش سبد محصولات خود با سدان‌ها، شاسی‌بلندها و حتی یک استیشن، اکنون تمرکز خود را روی مسابقات موتوراسپرت گذاشته است؛ نه هر مسابقه‌ای، بلکه رقابت‌های معتبر کلاس LMDh.

پس از اعلامیه‌ای در ماه سپتامبر، جنسیس طراحی اولیه‌ هایپرکار آینده خود را منتشر کرده است. این تصویر همراه با ویدیویی جدید منتشر شده که در آن جکی ایکس، راننده افسانه‌ای مسابقات، به‌عنوان شریک برند جنسیس حضور دارد. این راننده ۷۹ ساله بلژیکی، ورود برند لوکس هیوندای به مسابقات استقامت را با یک خودروی نمونه اولیه لمانز دیتونا (Le Mans Daytona h) معرفی می‌کند.

هنوز مشخص نیست که آیا جنسیس قصد دارد در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی (WEC) یا مسابقات IMSA SportsCar شرکت کند یا نه. یکی دیگر از بخش‌های مبهم، زمان‌بندی است، زیرا هنوز معلوم نیست این خودروی نمونه چه زمانی وارد رقابت‌های سطح بالای موتوراسپرت خواهد شد. بااین‌حال، با انتشار تیزر در شبکه‌های اجتماعی، به نظر می‌رسد رونمایی کامل نزدیک باشد و احتمالاً جزئیات بیشتری درباره برنامه مسابقات استقامت ارائه خواهد شد.

درحالی‌که شرکت مادر یعنی هیوندای از سال ۲۰۱۲ از طریق بخش هیوندای موتوراسپرت در مسابقات WRC و TCR حضور دارد، جنسیس قصد دارد جاه‌طلبی‌های مسابقه‌ای خود را به سطح بالاتری برساند. به گفته وب‌سایت خواهر ما، Motorsport.com، نمونه اولیه LMDh ممکن است برای فصل ۲۰۲۶ در مسابقات WEC وارد پیست شود. گفته می‌شود این خودروی مسابقه‌ای بر اساس شاسی شرکت اورکا (Oreca) طراحی شده و از موتور احتراق داخلی که توسط خود جنسیس توسعه داده شده، استفاده خواهد کرد.

متأسفانه، قوانین مسابقات نیازی به تولید نسخه‌ای جاده‌ای برای اخذ تأییدیه (Homologation) ندارند. جنسیس تاکنون فقط در یک بازی ویدیویی ما را با کانسپت هایپرکار خود با نام جنسیس X Gran Racer Vision Gran Turismo وسوسه کرده است.

source

توسط expressjs.ir