انشای دانش آموزی درباره آینده نگری

انشا در مورد آینده نگری

انشا با موضوع آینده نگری به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا آینده نگری

شاید بسیاری از بزرگ‌ترها معتقد باشند که کودکان و نوجوانان نمی‌توانند درباره آینده‌ فکر کنند، اما به نظر من هر کسی می‌تواند به آینده‌اش فکر کند و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشد.

مادر و پدر همیشه به من می‌گویند که باید برای آینده‌ام تلاش کنم و به مدرسه بروم. وقتی به مدرسه می‌روم، معلممان می‌گوید که یادگیری چیزهای جدید برای آینده‌ خیلی مهم است. مثلا اگر خوب درس بخوانم، در آینده می‌توانم پزشک شوم و به آدم‌ها کمک کنم. یا می‌توانم مهندس شوم و خانه‌های زیبا بسازم. این باعث می‌شود من بخواهم هر روز بیشتر یاد بگیرم تا بتوانم در آینده کاری را که دوست دارم انجام دهم.

همچنین، من دوست دارم یک باغ بزرگ داشته باشم که پر از گل‌ها و درختان زیبا باشد. برای این کار، یاد می‌گیرم که چگونه باید از گل‌ها مراقبت کنم و چگونه آن‌ها را پرورش دهم. مادر می‌گوید که اگر از حالا درباره این چیزها اطلاعات کسب کنم، وقتی بزرگ‌تر شدم، می‌توانم باغ خودم را داشته باشم.

یک چیز دیگر که درباره آینده به آن فکر می‌کنم، محیط زیست است. معلممان به ما گفته است که باید به فکر زمین و طبیعت باشیم تا در آینده همه بتوانند از آن استفاده کنند. به همین خاطر، من همیشه سعی می‌کنم زباله‌هایم را در سطل آشغال بیندازم و درخت بکارم. اگر همه بچه‌ها این کارها را انجام دهند، می‌توانیم دنیای بهتری داشته باشیم.

بعضی وقت‌ها که به آینده‌ام فکر می‌کنم، کمی می‌ترسم. نمی‌دانم دقیقا چه اتفاقاتی خواهد افتاد. مادر و پدر می‌گویند که اگر همیشه تلاش کنم و دید مثبتی به زندگی داشته باشم، می‌توانم هر چالشی را پشت سر بگذارم. این باعث می‌شود احساس بهتری پیدا کنم و به آینده‌ام امیدوار باشم.

من دوست دارم وقتی بزرگ‌تر شدم، بتوانم به مردم کمک کنم. با یادگیری و تلاش می‌توانم به این هدف‌ها برسم. به نظر من، آینده‌نگری یعنی فکر کردن به این که چگونه می‌توانم زندگی‌ام را بهتر کنم و برای دیگران هم مفید باشم.

این بود انشای من درباره آینده‌نگری. امیدوارم که همه ما بتوانیم با فکر کردن به آینده و تلاش برای بهتر شدن، زندگی شادتر و موفق‌تری داشته باشیم.

موضوعات پیشنهادی انشاهای دانش آموزی

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

source

توسط expressjs.ir