04 آبان 1403 ساعت 09:39

مدیر طرح واردات خودرو به کشور با اشاره به مهلت ثبت نام محصولات عرضه شده در سامانه، تاریخ قرعه‌کشی خودروهای وارداتی را اعلام کرد.

دور جدید فروش خودروهای وارداتی از تاریخ چهارشنبه مورخ ۲ آبان ۱۴۰۳ آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۷ آبان ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. طبق آخرین اخبار خودرو، مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌تازگی جزئیات این طرح فروش و موعد قرعه‌کشی خودروهای وارداتی عرضه شده در سامانه را اعلام کرده است.

تاریخ قرعه‌کشی دور جدید عرضه خودروهای وارداتی + جزئیات

قرعه‌کشی خودروهای وارداتی

این دور از عرضه خودروهای وارداتی برای آن دسته از متقاضیانی قابل ثبت نام است که در ماده ۴ دستور‌العمل تنظیم بازار خودرو (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) واجد شرایط تعیین شده‌اند. متقاضیان می‌توانند حداکثر ۵ اولویت از سبد محصولات اعلامی (شامل 20 خودرو متفاوت) را انتخاب کنند.

متقاضیان این طرح می بایستی از روز سه شنبه مورخ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ تا ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه مورخ ۵ آبان ۱۴۰۳ یکی از حساب های خود را نزد شعب بانک‌های اعلامی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به نام این سامانه وکالتی کرده و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را مسدود کنند. لازم به ذکر است ۱۱ مدل خودروی وارد شده توسط ۱۰ شرکت واردکننده، دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی هستند. 8 مدل خودروی دیگر که توسط 6 شرکت وارد شده است، دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت در رابطه با این طرح گفت:

در این دور از فروش خودروهای وارداتی، ۶ هزار خودرو عرضه شده که طبق آئین نامه حداکثر زمان تحویل خودرو به متقاضیان ۴ ماه است. روز دوشنبه ۷ آبان آخرین روز انتخاب خودروها در سامانه است و پول‌های مسدود شده از روز سه شنبه ۸ آبان آزاد می‌شود.

وی در خصوص زمان قرعه‌کشی نیز گفت: «روز چهارشنبه ۹ آبان ماه قرعه‌کشی انجام می‌شود و بعد از آن متقاضیان به شرکت‌های خودروساز معرفی خواهند شد.»

همچنین بخوانید: آشنایی با اشکودا اکتاویا پرو، وارداتی جدید بازار ایران + مشخصات و قیمت خودروهای نیو جتا وارد سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی شدند + قیمت و مشخصات سقف واردات خودرو و حقوق ورودی خودروهای وارداتی در بودجه سال ۱۴۰۴ تعیین شد

source

توسط expressjs.ir