03 آبان 1403 ساعت 18:10

ماشین های تولیدی شرکت ژاپنی هوندا در زمینه دوام، کیفیت و حتی سرعت، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در این مطلب با سریعترین خودروهای تاریخ هوندا آشنا می‌شویم.

هوندا به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین خودروسازان ژاپن، در طول تاریخ خود خودروهایی را تولید کرده که در زمینه‌های مختلف به شهرت زیادی دست پیدا کردند. محصولات این شرکت جزو قابل اعتمادترین خودروهای بازار جهانی محسوب می‌شوند و برخی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای موجود در بازار نیز متعلق به این برند ژاپنی است. همچنین هوندا از معدود خودروسازانی است که در کلاس‌های مختلف اقدام به تولید و عرضه خودرو می‌کند و البته شاسی بلندهای آنها از محبوبیت دوچندانی بهره می‌برند.

یکی دیگر از چیزهایی که محصولات هوندا به آن معروف هستند، سرعت بالا است. هوندا سیویکی که توسط وین دیزل در فیلم اصلی «سریع و خشن» رانده می‌شد به یک اتومبیل نمادین در این سری تبدیل شد و محبوبیت دوچندانی را برای آن به‌دست آورد. علاوه بر این، خودروهای دیگری هم هستند که در زمره سریع‌ترین ماشین های جهان قرار می‌گیرند. همچنین این خودروساز ژاپنی، محصولاتی را به‌طور خاص برای سرعت بالا طراحی و تولید کرده است. سیویک تایپ T یکی از این نمونه‌ها است که برای مدت طولانی جزو محبوب‌ترین خودروهای پرفورمنس هوندا به‌شمار می‌رفت. با توجه به مواردی که گفته شد، خودروهای هوندا طرفداران مشهور زیادی در سراسر جهان دارد که از جمله آنها می‌توان به جان سینا و کریس پاین اشاره کرد.

این‌ها سریعترین خودروهای تاریخ هوندا هستند

اما در این مطلب قصد داریم 10 مدل از سریعترین خودروهای تاریخ هوندا را به شما معرفی کنیم. در این لیست، خودروهایی را می‌بینیم که از ابتدا به‌طور خاص برای سرعت بالا ساخته شده‌اند و البته خودروهایی هم هستند که پس از انجام اصلاحات فراوان توانسته‌اند به سرعت بالا دست پیدا کنند.

10. هوندا NSX NA1 مدل 1991

سریعترین خودروهای تاریخ هوندا

نسل اول هوندا NSX یک خودروی خاص در تاریخ این شرکت ژاپنی محسوب می‌شود. این خودرو با نام NSX در ژاپن به فروش رسید، اما با نام آکورا به بازار آمریکای شمالی وارد شد. هوندا ان اس ایکس اولین خودروی تولیدی با بدنه تمام آلومینیومی بود که در مقایسه با خودرویی با بدنه فولادی، بیش از 90 کیلوگرم وزن کمتری داشت. هوندا این خودرو را برای سرعت ساخته بود و حتی با ساتورو ناکاجیما، راننده فرمول یک نیز برای آن همکاری کرد. بر خلاف اکثر اتومبیل‌ها، در این خودرو، موتور در پشت سر راننده قرار می‌گرفت و به همین دلیل است که قست پشتی آن، بسیار بلندتر از حالت معمول بود.

این ماشین اسپورت در اوایل دهه 90 میلادی به یکی از سریع‌ترین‌ها تبدیل شد. در بهترین حالت، هوندا NSX می‌توانست با سرعت 270 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. این امر به‌لطف موتور شش سیلندر با قدرت 270 اسب بخار و گشتاور 284 نیوتن‌متر، میسر می‌شد. ان اس ایکس مدل 1991 در زمینه شتاب‌گیری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و می‌توانست در حدود 5.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد و مسافت 400 متر را در 14.2 ثانیه طی کند.

نسل اول هوندا NSX به مدت 14 سال تولید شد و البته هوندا در این مسیر، پیشرفت‌های زیادی را به دست آورد.

9. هوندا NSX و NSX-T مدل 1995

سریعترین خودروهای تاریخ هوندا

مدل 1995 هوندا NSX-T با انجام اصلاحاتی روی NSX نسل قبلی تولید شد و هنوز هم بخشی از نسل اول ان اس ایکس به‌شمار می‌رفت. در برخی از بازارها از جمله آمریکای شمالی، این خودرو را با نام Acura NSX-T می‌شناختند. در واقع، ان اس ایکس تی را باید همان نسخه بهبود یافته ان اس ایکس بدانیم که پس از سال 1995 در ژاپن و آمریکای شمالی به فروش رسید. برخی از این اصلاحات و تغییر، ظاهری بودند که از جمله آنها باید به سقف متحرک به سبک تارگو که در سال 1995 معرفی شد، اشاره کنیم.

از آنجایی که در بخش فنی، تغییرات چشمگیری در این مدل ایجاد نشده بود، هنوز هم حداکثر سرعت NSX-T همان 270 کیلومتر بر ساعت بود. همچنین این خودرو باز هم می‌توانست در 5.7 ثانیه به شتاب 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و از همان پیشرانه شش سیلندر 270 اسب بخاری و 283 نیوتن‌متری بهره می‌برد. علاوه بر این مدل، هوندا خودروی دیگری با نام NSX-R را از سال 1992 تا 1995 به بازار عرضه کرده بود که آن هم تغییرات زیادی نسبت به نسل اول NSX نداشت.

این خودروساز ژاپنی، به مدت دو سال NSX-T را به بازار عرضه کرد؛ اما پس از سال 1997، تغییرات بیشتری را در آن به وجود آورد. با این حال، هوندا NSX-T مدل 1995 یکی از سریعترین و البته خاص‌ترین خودروهای هوندا تا آن زمان بود و اگر خوش‌شانس باشید، هنوز هم می‌توانید نسخه‌های دست دوم آن را در بازار پیدا کنید.

8. هوندا سیویک تایپ آر 2016

سریعترین خودروهای تاریخ هوندا

بیایید در لیست سریعترین خودروهای تاریخ هوندا به سراغ یک مدل جدیدتر برویم. هوندا Civic Type-R از اواخر دهه 90 میلادی وارد خط تولید این خودروساز ژاپنی شد؛ اما مدل‌های مدرن آن، جزو سریعترین خودروهایی محسوب می‌شوند که تاکنون توسط هوندا تولید شده‌اند. سیویک تایپ آر مدل 2016 یکی از این نمونه‌ها محسوب می‌شوند. این نسخه فقط برای بازار اروپا و ژاپن به تولید رسید و در مقایسه با دیگر محصولات این برند، پیدا کردن آن در بازار سایر کشورها، اصلا آسان نیست. خوشبختانه مدل 2017 این خودرو نیز توانست به‌اندازه مدل قبلی خود، سریع و وحشی باشد.

مدل 2016 هوندا سیویک تایپ آر می‌تواند به حداکثر سرعت 270 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. به‌نظر می‌رسد این یک عدد جادویی برای هوندا محسوب می‌شود، چرا که درست شبیه به دو گزینه قبلی این لیست است. اگرچه برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که این خودرو می‌تواند تا سرعت 283 کیلومتر بر ساعت نیز برسد. با این حال ما به اعدادی که به‌صورت رسمی اعلام شده‌اند اتکا می‌کنیم. در هر صورت با همین سرعت نیز هوندا Civic Type-R مدل 2016 توانست به یکی از سریعترین خودروهای تاریخ هوندا تبدیل شود.

این مدل از پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بهره می‌برد که می‌تواند قدرت 306 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر را تولید کند. با توجه به اندازه کوچک‌تر سیویک، این پیشرانه با این میزان قدرت، به‌اندازه کافی برای رسیدن به سرعت بالا، کافی است. سیویک تایپ آر 2016 سرعت صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در 5.2 ثانیه طی می‌کند و پیمودن مسافت 400 متر در 13.6 ثانیه نیز عملکرد قابل احترامی محسوب می‌شود.

7. هوندا سیویک تایپ آر 2017

سریعترین خودروهای تاریخ هوندا

این مدل فقط یک سال جدیدتر از مدل قبلی است، اما در زمینه سرعت، عملکرد بسیار بهتری را از خود نشان داد. سیویک تایپ آر 2017 اولین نسخه این سری بود که در بازار ایالات متحده آمریکا نیز عرضه شد تا علاقه‌مندان آمریکایی نیز بتوانند طعم رانندگی و لذت سرعت را با این خودرو بچشند. این خودرو که در سال 2017 وارد دومین دهه تاریخ خود شده بود، توانست بهترین تاثیر ممکن را در بین خریداران بازار آمریکای شمالی ایجاد کند و به همین دلیل، جایگاه ویژه‌ای در این لیست دارد.

حداکثر سرعت هوندا Civic Type-R مدل 2017 از مدل قبلی بیشتر شد و به 271 کیلومتر بر ساعت رسید. این افزایش سرعت به‌دلیل استفاده از پیشرانه قوی‌تر با قدرت 316 اسب بخار، حاصل شده بود. این مدل توانست در 5.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد و مسافت 400 متر را در حدود 13.6 ثانیه طی کند. همچنین سیویک تایپ آر 2017 موفق شد جوایز و رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت کند که از جمله آنها می‌توان به رکورد سریع‌ترین دور در نوربرگ‌رینگ برای یک خودروی دیفرانسیل جلو با رکورد حدود هفت ثانیه، اشاره کرد.

سیویک تایپ آر 2017 در پیست‌های مسابقه‌ای دیگر مثل مگنی کورس، اسپا فرانکورشان، سیلورستون، استوریل، هانگارورینگ و مونت پانوراما نیز رکوردهای دیگری را به ثبت رساند و در مجموع، عملکرد بسیار موفقی را به‌عنوان یکی از سریعترین خودروهای تاریخ هوندا از خود بر جای گذاشت.

6. هوندا سیویک تایپ آر 2020

سریعترین خودروهای تاریخ هوندا

پس از مدل 2017، هوندا سیویک تایپ آر برای چند سال بعدی، خیلی به‌روزرسانی نشد؛ اما مدل 2020 این سری توانست سریع‌تر از مدل‌های قبلی خود ظاهر شود. این مدل در واقع در همان نسل مدل 2017 قرار می‌گیرد و بیشتر فناوری‌ها و مشخصات یکسان هستند؛ اما هوندا یک‌سری به‌روزرسانی‌ها را برای آن در نظر گرفت. از جمله این اصلاحات می‌توان به فناوری کمک راننده و دمپرهای تطبیقی بهبود یافته اشاره کرد. در بخش داخلی و فنی خودرو نیز بهبودهایی حاصل شد، اما موارد اصلی، مانند پیشرانه، بدون تغییر باقی ماندند.

با وجود تغییرات نه‌چندان زیاد مدل 2020، این نسخه توانست به سرعت بیشتری دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن 270 تا 274 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. در زمینه شتاب نیز پیشرفت‌هایی به‌دست آمد و این خودرو توانست در مدل 5.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد و مسافت 400 متر را در 13.5 ثانیه طی کند. در اواخر دهه 2010 و اوایل دهه 2020 میلادی، هوندا تغییرات جزئی را در Civic Type-R ایجاد کرد و تا لحظه نگارش این مطلب، تنها یک نسخه از این سری وجود دارد که توانسته سریع‌تر از مدل 2020 باشد.

5. هوندا سیویک تایپ آر 2023

سریعترین خودروهای تاریخ هوندا

باز هم یک مدل دیگر از Civic Type-R و این بار مدل 2023 این سری در لیست سریعترین خودروهای تاریخ هوندا قرار دارد. این خودرو برای سال 2023 با به‌روزرسانی‌هایی همراه شد و تا لحظه نگارش این مطلب، هنوز مدل جدیدتری از این سری وارد بازار فروش نشده است. به‌روزرسانی‌های مدل 2023 کمی بزرگتر از سال 2020 بودند. بدنه سبک‌تر و مستحکم‌تر این نسخه برای پایداری بیشتر در سرعت بالا طراحی شده بود. همچنین سیویک تایپ آر 2023 کمی عریض‌تر، کوتاه‌تر و طویل‌تر از مدل قبلی شده بود که بنا بر ادعای هوندا، این تغییر ابعاد به آیرودینامیک‌تر شدن آن کمک می‌کند. همچنین فضای داخلی خودرو نیز مدرن‌تر شده است.

در بهترین حالت، سرعت این خودرو به 275 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. سیویک تایپ آر 2023 به قوای فنی جدیدتر و قدرتمندتر، یعنی پیشرانه توربو 2.0 لیتری با قدرت 324 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن‌متر مجهز شده و با این توان فنی می‌توان در حدود 5.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد و در مدت 13.7 ثانیه، مسافت 400 متر را طی کند. این اعداد، کمی بهتر از مدل قبلی هستند و از نظر سرعت خام نیز سیویک تایپ آر 2023، سریع‌ترین نمونه تولید شده توسط هوندا تاکنون محسوب می‌شود.

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، هوندا در حال ساخت مدل 2025 این خودرو است؛ اما به‌نظر می‌رسد که این نسخه جدید به حداکثر سرعت 271 کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود که کمی کندتر از مدل 2023 است، اما باز هم جزو سریعترین خودروهای هوندا به‌شمار می‌رود.

4. هوندا NSX مدل 2002

سریعترین خودروهای تاریخ هوندا

در لیست سریعترین خودروهای تاریخ هوندا، باز هم به نسل اول هوندا NSX بازمی‌گردیم. نسل اول ان اس ایکس در طول عمر چهارده ساله خود دستخوش تغییرات زیادی شد و تا سال 2002 میلادی توانست به همان خوبی که در دهه 90 میلادی بود، باقی بماند. در طی این سال‌ها، هوندا بهبودهای بی‌شماری را در این خودرو اعمال کرد؛ از جمله چراغ‌های زنون، تغییرات بدنه، لاستیک‌های عقب پهن‌تر و اصلاحاتی در سیستم تعلیق. همچنین هوندا به سراغ استفاده از فیبر کربن در بدنه خودرو رفت تا به کاهش وزن آن، کمک کند.

این مدل فقط در بازار ژاپن فروخته می‌شد و به همین دلیل نمی‌توانستید آن را در خیابان‌های کشورهای دیگر پیدا کنید. بر اساس اعداد رسمی، هوندا NSX 2002 همان حداکثر سرعت جادویی 270 کیلومتر بر ساعت را داشت؛ اما برخی رانندگان با اصلاحات ایجاد شده توانستند به سرعت 280 کیلومتر بر ساعت نیز دست پیدا کنند. نسخه‌هایی از این خودرو با انجام اصلاحات متعدد به قدرت 290 اسب بخار و گشتاور 303 نیوتن‌متر دست یافتند که منجر به سریع‌تر شدن آن نسبت به مدل‌های قبلی شد.

هوندا NSX مدل 2002 سریع‌ترین خودرویی بود که هوندا برای بیش از یک دهه تولید کرد و از تمام مدل‌های Civic Type-R آن زمان نیز سریع‌تر بود. متاسفانه به‌دلیل کاهش فروش، هوندا تولید این مدل را پس از سال 2005 متوقف کرد و ده سال طول کشید تا هوندا باز هم NSX را به خط تولید بازگرداند.

3. هوندا NSX مدل 2016

سریعترین خودروهای تاریخ هوندا

وقتی هوندا مدل NSX را در اواسط دهه 2010 میلادی به خط تولید بازگرداند، نسل اول این خودرو به خاطره‌ها پیوست. ان اس ایکس مدل 2016 با طراحی مدرن‌تر و موتور قوی‌تر به بازار عرضه شد و بسیار بهتر از نسل قبلی بود. طبق معمول، هوندا NSX را در ژاپن به فروش رساند و مشتریان بازار آمریکای شمالی، این مدل را با نام Acura NSX دریافت کردند. البته این خودروها از نظر مشخصات و عملکرد، کاملا یکسان بودند و فقط با نشان‌ها و نام‌های متفاوتی در بازارهای مختلف عرضه شدند.

نسل اول NSX، خودرویی قدرتمند و یکی از سریعترین خودروهایی بود که هوندا تا به حال ساخته بود؛ اما نسل دوم به‌قدری بهتر عمل کرد که باعث شد عملکرد نسل اول، شبیه به یک شوخی به‌نظر برسد. به‌طور رسمی، حداکثر سرعت این مدل برابر با 307 کیلومتر بر ساعت اعلام شد؛ اما برخی رانندگان در آزمایش‌های غیر رسمی توانستند به سرعت‌های بیشتر از این هم دست پیدا کنند. نسل جدید NSX به پیشرانه V6 توربو دوقلو با قدرت 573 اسب بخار و گشتاور 645 نیوتن‌متر مجهز شد که به‌لطف آن می‌توانست در عرض 2.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت و در عرض 11.2 ثانیه به مسافت 400 متر برسد.

هوندا NSX مدل 2016 نه‌تنها سریعترین خودرو هوندا بود، بلکه با تمام سوپراسپورت‌های سراسر جهان در آن زمان، رقابت می‌کرد و حتی می‌توانست بسیاری از آنها را شکست دهد. این مدل با قیمت نزدیک به 150 هزار پوند به فروش رسید که در آن زمان، معادل حدود 200 هزار دلار می‌شد. هوندا این خودرو را برای فروش در حجم و تیراژ بالا نساخت؛ بلکه این مدل برای رقابت و سرعت ساخته شد و این دقیقا همان کاری بود که ان اس ایکس 2016 توانست به خوبی انجام دهد.

2. آکورا NSX Type S Mk II مدل 2021

سریعترین خودروهای تاریخ هوندا

هوندا باز هم تولید NSX را متوقف کرد و این بار در سال 2021، نسخه نهایی از این سری را تولید و عرضه کرد. نسخه نهایی این سری با نام NSX Type S Mk II شناخته می‌شد و خودروی دوست‌داشتنی و جذابی بود. این مدل در بسیاری از بخش‌ها به نسل قبلی شباهت داشت؛ اما تفاوت‌های قابل توجهی هم وجود دارد. در سال 2019، هوندا میله‌های تثبیت‌کننده بزرگتر جلو و عقب را اضافه کرد، شاسی را اصلاح کرد، لاستیک‌ها را تغییر داد، تنظیمات نرم افزاری را اعمال کرد و تغییرات دیگری را هم به وجود آورد. در سال 2022، تنها چند صد دستگاه خودرو NSX ساخته و با قیمت بیش از 200 هزار دلار فروخته شدند.

سرعت مدلی که اکنون درباره آن صحبت می‌کنیم، تقریبا مشابه نسخه قبلی بود. در زیر کاپوت این مدل، یک پیشرانه V6 تویین توربو متصل به سه موتور الکتریکی قرار داشت تا این خودرو به سریع‌ترین مدل هیبریدی هوندا تاکنون تبدیل شود. در زمان عرضه، زمان 2.7 ثانیه برای دستیابی به شتاب 96 کیلومتر بر ساعت اعلام شد تا این خودرو در بین خودروهای قانونی خیابانی، جایگاه هفتم را در زمینه حداکثر سرعت کسب کند و با بزرگانی از فراری، پورشه و لامبورگینی به رقابت بپردازد.

حداکثر سرعت این خودرو 307 کیلومتر بر ساعت اعلام شد که شبیه به مدل سال 2016 بود و البته نمونه‌هایی از آن وجود دارند که با انجام برخی اصلاحات توانست بسیار سریع‌تر از این هم باشند. از آنجایی که هوندا در سال 2021 برای دومین بار، تولید سری NSX را متوقف کرد، شاید تا مدتی نتوانیم خودروی سریع‌تری را از این خودروساز شاهد باشیم.

1. خودروهای اصلاح شده هوندا

سریعترین خودروهای تاریخ هوندا

اصلاح و تغییرات خودروهای هوندا، برای دهه‌ها از محبوبیت زیادی بین علاقه‌مندان برخوردار بود و چیزی است که اغلب در فیلم‌های مسابقه‌ای و اتومبیلرانی نیز مشاهده می‌کنیم. یک نمونه قابل توجه از این هونداهای اصلاح شده، مدل S2000 است که توسط یک یوتیوبر با نام کانال AutoTopNL تغییر یافته بود. این مدل با پیشرانه اصلی هوندا کار می‌کند، اما تغییراتی که در آن ایجاد شد باعث شد قدرت آن بیش از دو برابر افزایش پیدا کند. در نتیجه، خودروی اصلاح شده هوندا S2000 توانست به حداکثر سرعت 275 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 6.2 ثانیه‌ای برسد.

اما این تنها خودروی اصلاح شده هوندا نیست که می‌تواند به سرعت بالایی دست پیدا کند. سریع‌ترین هوندا S2000 که می‌توانیم پیدا کنیم، می‌تواند با تغییرات ایجاد شده، مسافت 400 متر را در 6.7 ثانیه طی کند و به حداکثر سرعت 326 کیلومتر بر ساعت برسد. هوندا سیویک اصلاح شده‌ای هم وجود دارد که می‌تواند مسافت 400 متر را در هفت ثانیه با حداکثر سرعت 346 کیلومتر بر ساعت بپیماید. این مدل با وجود برخورداری از پیشرانه 4 سیلندر، قدرت 2000 اسب بخار را تولید می‌کرد و یک هیولای واقعی بود.

در مجموع، خودروهای هوندا از محبوبیت زیادی برای انجام اصلاحات و تیونینگ برخوردار هستند و نمونه‌های اصلاح شده آنها می‌توانند در زمره سریع‌ترین‌ها قرار بگیرند. این نشان‌دهنده توانایی هوندا در ساخت خودروهایی است که علاقه‌مندان می‌توانند به روش‌های دیوانه‌وار، آنها را تغییر دهند و به قدرت و سرعت شگفت‌انگیزی برسند. در واقع برای بسیاری از خریداران، نیمی از لذت داشتن یک خودروی هوندا، ایجاد تغییر و تیونینگ کردن آن است و با وجود قطعه‌سازان شخص ثالثی که قطعات مناسب خودروهای هوندا را تولید می‌کنند، انجام اصلاحات روی این اتومبیل‌ها، کار سختی نخواهد بود.

همچنین بخوانید: سریع ترین خودروهای پیکاپ جهان در سال ۲۰۲۴ را بشناسید ۱۰ مورد از سریع ترین خودروهای تویوتا در طول تاریخ کاتالوگ هوندا آکورد وارداتی منتشر شد + مشخصات فنی و آپشن‌ها مطمئن ترین خودروهای هوندا که تا به امروز ساخته شده‌اند

source

توسط expressjs.ir