یکی از اتفاقاتی که در سال ۲۰۲۵ شاهد آن خواهیم بود، معرفی خودروی شاخص جدید مورگان است. پس از پنج سال، پلاس سیکس دوران خود را به پایان می‌رساند و برای جشن گرفتن این رویداد، شرکت مورگان نسخه محدودی از این خودرو به نام “پلاس سیکس پیناکل” طراحی کرده که تنها ۳۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد.

این نسخه کلکسیونی، آخرین خودروی اسپرت کلاسیک قدرتمند مورگان را نشان می‌دهد؛ پایانی بر یک میراث که بیش از ۵۰ سال به آغاز تولید پلاس ۸ در سال ۱۹۶۸ بازمی‌گردد.

محدود اما قابل شخصی‌سازی

هرچند پلاس سیکس پیناکل به تعداد محدود ۳۰ دستگاه عرضه می‌شود، اما این به معنای یکسان بودن همه خودروها نیست. برعکس، هر پلاس سیکس پیناکل در یکی از سه نوع رنگ‌بندی داخلی قابل سفارش است که شامل سه گزینه جدید از چرم مورگان (به نام‌های Fawn، Explore و Riviera) می‌شود، که در همکاری با شرکت بریج آو ویر توسعه داده شده‌اند. همچنین انتخاب رنگ خارجی بدون هزینه اضافی امکان‌پذیر است.

فضای داخلی خاص

در داخل خودرو، انحصار آن با استفاده از چوب درخت ساج، فرش‌های طبیعی پشمی و دوخت‌های دستی خاص روی روکش صندلی‌ها حفظ می‌شود.

همه نسخه‌های پلاس سیکس پیناکل دارای روکشی نقره‌ای مات برای چرخ‌ها، گلگیرها و داشبورد و همچنین درپوش سوخت به سبک لمانس با پرداخت براق خواهند بود.

میراثی مهم

با میراثی که نزدیک به ۶۰ سال است، از پلاس ۸ با موتور V8 در سال ۱۹۶۸ آغاز شده و به پلاس سیکس با موتور شش سیلندر خطی در سال ۲۰۱۹ تکامل یافته است، ۳۰ دستگاه پلاس سیکس پیناکل آخرین خودروهای اسپرت مورگان با ظرفیت بالای موتور خواهند بود که همچنان از طراحی سنتی بال‌مانند بهره می‌برند.

این خودروها هم‌اکنون با قیمت ۹۶,۹۹۵ پوند (شامل مالیات بر ارزش افزوده)، یا ۸۰,۸۲۹.۱۷ پوند به علاوه مالیات‌های بازار محلی، قابل سفارش هستند.

source

توسط expressjs.ir