02 آبان 1403 ساعت 09:38

ویندوز 11 به‌تازگی با تکیه بر قابلیت های جذاب هوش مصنوعی خود توانسته طرفداران پروپاقرصی دست و پا کند. اینجا چهار مورد از جذاب‌ترین ویژگی‌های AI در این سیستم عامل را بررسی می‌کنیم.

سال 2024 را باید سال اوج گرفتن هوش مصنوعی در دنیای تکنولوژی دانست. مایکروسافت یکی از طلایه‌داران استفاده از هوش مصنوعی در محصولات سخت افزاری و نرم افزاری به شمار رفته و توانسته با ارائه قابلیت‌های جذاب مبتنی در AI در ویندوز 11 تجربه جذابی به کاربرانش ارائه دهد. در ادامه 4 مورد از جذاب‌ترین قابلیت های هوش مصنوعی ویندوز 11 را معرفی می‌کنیم. اگر هریک از این موارد را امتحان نکرده‌اید توصیه می‌کنیم هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهید.

جذاب‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی در ویندوز 11

احتمالا با شنیدن نام هوش مصنوعی و ویندوز 11 ناخودآگاه به یاد کوپایلوت می‌افتید. با این وجود Copilot تنها قابلیت جذاب هوش مصنوعی Windows 11 نیست و این سیستم عامل ویژگی‌های فوق‌العاده دیگری را نیز مبتنی بر AI ارائه می‌کند.

مایکروسافت کوپایلوت

همان‌طور که انتظار می‌رود مهم‌ترین قابلیت هوش مصنوعی ویندوز 11 مایکروسافت کوپایلوت است که در حقیقت ریشه تمامی ویژگی‌های AI در این سیستم عامل به شمار می‌رود. کوپایلوت تنها یک چت بات نیست؛ بلکه یک دستیار واقعا هوشمند است که در داخل تسکبار ویندوز جا خوش کرده و با فشردن کلیدهای Windows + C یا کلید اختصاصی Copilot فعال می‌شود.

کوپایلوت به‌راحتی قادر است برای نوشته‌های شما تصاویر مناسب ایجاد کرده یا حتی متون‌تان را با بیان‌های مختلف ویرایش کند.‌ با این وجود، در کنار ویژگی‌های مرسوم هوش مصنوعی که در ChatGPT یا جمنای هم شاهدش هستیم، کوپایلوت همچنین قادر است با دیگر نرم افزارها و سرویس‌های ویندوز مثل مایکروسافت اج نیز ادغام شده و کنترل کامل دستگاه شما را به دست بگیرد.

مایکروسافا کوپایلوت

این دستیار هوش مصنوعی قادر است به فرامینی مثل «اعلان‌ها را بی‌صدا کن» یا «مد تاریک در گوشی من را غیرفعال کن» پاسخ داده و خیلی سریع دستوری که صادر کرده‌اید را اجابت کند.

کوپایلوت دقیقا همان‌چیزی است که مایکروسافت سال‌هاست دنبالش بود و هرگز نتوانست با کورتانا به آن دست پیدا کند. بنابراین ناب‌ترین تجربه از دستیارهای هوش مصنوعی توسط Copilot ارائه می‌شود.

کلیپ‌چمپ (Clipchamp)

قابلیت‌های هوش مصنوعی نرم افزار ویرایش ویدیوی Clipchamp نیز دیگر ویژگی استثنایی هوش مصنوعی در ویندوز 11 به شمار می‌رود که نیاز به ویرایش‌های ویدیویی سنگین را از بین برده و در یک چشم به هم زدن تغییرات مد نظرتان را ایجاد می‌کند. تنها کاری که در نرم افزار Clipchamp لازم است انجام دهید این است که در تب Home گزینه Create a video with AI را انتخاب کنید.

هوش مصنوعی ویندوز 11

یکی از جذاب‌ترین کاربری‌های کلیپ‌چمپ امکان ساخت ویدیو از تصاویر کاربر است که تنها با آپلود تصاویر و انتخاب استایل بصری مناسب قابل انجام است. هوش مصنوعی در Clipchamp همچنین به‌طور هوشمندانه بهترین بخش‌های یک کلیپ ویدیویی را انتخاب کرده، بخش‌های ناخواسته آن را می‌برد، افکت‌های تصویری مختلف روی آن اعمال می‌کند یا حتی تصویر و موزیک پس‌زمینه مناسب برای آن انتخاب می‌نماید.

این نرم افزار همچنین قادر است به کمک هوش مصنوعی نسبت عرض به طول تصاویر را نیز تغییر داده یا حتی چندین نسخه از تصاویر و ویدیوهای مختلف با نسبت‌های متفاوت ایجاد کند تا در وقت و انرژی کاربران صرفه‌جویی فراوانی شود.

به‌طور کلی قابلیت ویرایش خودکار (Auto Compose) قادر است تجربه‌ای فوق‌العاده از ادیت عکس و ویدیو را فارغ از این که مهارت‌های ویرایش‌تان در چه حدی‌ست به شما ارائه کند. البته طبیعتا توانمندی‌های ویرایشی آن را نمی‌توان آنچنان حرفه‌ای به شمار آورد؛ اما کاربری ساده و هوشمندانه آن باعث شده با یکی از برترین ویژگی های هوش مصنوعی ویندوز 11 طرف باشیم.

تبدیل حرفه‌ای عکس به متن در ابزار Snipping Tool

یکی از جالب‌ترین ویژگی های هوش مصنوعی در ویندوز 11 امکان تبدیل عکس به متن (OCR) است که دقت بسیار بالایی داشته و کاربری فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. این قابلیت هوش مصنوعی به‌طور کامل نیاز به استفاده از ابزارهای شخص ثالث برای تشخیص متن را از بین برده؛ به‌طوری که تنها کافی‌ست با استفاده از ابزار Snipping Tool یک اسکرین شات از صفحه گرفت و سپس با استفاده از ابزار OCR تعبیه شده درون آن تصاویر داخلش را با بالاترین دقت ممکن به متن تبدیل کرد.

تبدیل عکس به متن

برای استفاده از این ابزار لازم است کلیدهای Ctrl + Shit + S را فشرده و پس از فعال شدن ابزار Snipping Tools ناحیه‌ای که مد نظر دارید را انتخاب کنید. در گام بعدی لازم است که اعلان مربوط به Snipping Tool را انتخاب کرده و سپس در پنجره پیش‌نمایش روی کلید Text Actions کلیک کنید. در گام نهایی نیز می‌توانید با فشردن کلید Copy All Text متن مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

این قابلیت به‌طور خاص در کپی کردن متن سایت‌هایی که اجازه کپی متن را به کاربر نمی‌دهند بسیار کاربردی ظاهر شده و می‌تواند باعث صرفه‌جویی فراوان در وقت شود. این ویژگی همچنین قابلیت تشخیص دست‌نوشته‌ها را نیز دارد و در این زمینه هم عالی ظاهر شده است.

تولید تصویر در Paint

قابلیت Image Creator نیز ابزار فوق‌العاده کاربردی و ضروری برای کاربران Microsoft Paint است که می‌تواند بر اساس داده‌های ورودی متنی کاربر تصاویری باکیفیت بسازد. این قابلیت در حال حاضر تنها در نقاط خاصی از دنیا قابل دسترسی بوده و تنها زبان انگلیسی را پشتیبانی می‌کند. با این وجود عملکرد آن فوق‌العاده به شمار رفته و توانسته طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند.

هوش مصنوعی Paint

برای استفاده از Image Creator لازم است از نوار ابزار اپلیکیشن Paint روی آیکون Image Creator کلیک کنید و در نوار ظاهر شده جزئیاتی از تصویری که قصد ساختنش را دارید را به‌صورت متنی وارد کنید. در این بخش همچنین قادر خواهید بود سبک‌های هنری مختلفی مثل انیمه، آبرنگ یا موارد مشابه را نیز روی تصاویر اعمال کرده و تجربه غنی‌تری به تصویر خلق‌شده‌تان ببخشید.

قابلیت جذاب Image Creator که بر پایه هوش مصنوعی DALL-E کار می‌کند می‌تواند در شرایطی که نیاز به یک تصویر فوری برای یک ارائه یا پستی در وبلاگتان دارید به دادتان رسیده و کاربری فوق‌العاده‌ای داشته باشد. البته سرویس‌ها و نرم افزارهای متعددی هستند که همانند Image Creator قادر به ترسیم تصاویر بر اساس داده‌های ورودی کاربران هستند. با این وجود ادغام این قابلیت با ویندوز باعث شده کاربری آن ساده‌تر باشد و افراد بیشتری از آن استقبال کنند.

مایکروسافت به‌طور کلی توانسته عملکردی عالی در ادغام قابلیت‌های هوش مصنوعی با ویندوز 11 داشته باشد. البته هنوز راه درازی تا درک کامل توانمندی‌های هوش مصنوعی Windows 11 و استفاده حداکثری کاربران سیستم عامل از پتانسیل AI باقی مانده؛ اما همین چهار قابلیت معرفی‌شده در این متن می‌توانند چشمه‌ای از توانمندی استثنایی هوش مصنوعی را به تصویر بکشند.

در گجت نیوز بخوانید: قمار مایکروسافت روی هوش مصنوعی جواب داد؛ سهم ویندوز ۱۱ در بازار به ۳۰ درصد رسید هشدار: این قابلیت جدید ویندوز ۱۱ را ِغیرفعال کنید، کل سیستم به‌هم می‌ریزد ۵ قابلیت مرورگر مایکروسافت اج که در گوگل کروم یافت نمی‌شوند سرفیس لپ تاپ جدید مایکروسافت با پردازنده‌های جدید اسنپدراگون از راه رسید

source

توسط expressjs.ir