فناوری AI در گذر زمان پیشرفت‌های زیادی داشته است و اکنون، شاهد توانمندی‌های حیرات‌انگیز آن در زمینه‌ها و کاربردهای گوناگون مانند تبدیل عکس به ویدیو هستیم. ممکن است پیش از این، کاربردهای هوش مصنوعی را در وب‌سایت‌ها یا اپلیکشین‌‌های متعدد امتحان کرده باشید. این ابزارها، مزیت‌های زیادی را برایتان به همراه خواهند داشت و بازدهی و کیفیت کارهای شما را افزایش می‌دهند و در زمان شما برای انجام بسیاری از کارها صرفه‌جویی می‌کنند. در این مطلب، سعی کرده‌ایم تا به زبانی ساده مروری بر ابزارها و اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی تبدیل عکس به ویدیو داشته باشیم و ضمن معرفی هر یک، شما را با ویژگی‌ها و نحوه دسترسی به آن‌ها آشنا کنیم.

فهرست مطالب این نوشته
997696

برای استفاده از ابزارهای معرفی شده در این نوشتار، نیازی نیست تا فردی متخصص در زمینه هوش مصنوعی باشید. زیرا این اپلیکیشن‌‌ها به نحوی طراحی و ساخته شده‌اند که برای کاربران عادی نیز قابل استفاده باشند. با اینکه برخی از این ابزارها به خریداری اشتراک پولی نیاز دارند اما باید بدانید که تعداد سایت‌های رایگان AI نیز کم نیست. به‌طور مثال، شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی گوگل، چت‌بات بینگ یا سایر ابزارهای مشابه، محتوای خلاقانه، در موضوعات و سبک‌های گوناگون تولید کنید. اگر به تصاویر نیاز داشتید، ابزارهای ساخت عکس با AI این کار را به بهترین شکل انجام خواهند داد. برای تولید انیمیشن، طراحی و ساخت لوگو، تغییر چهره، ساخت ویدیو از عکس و غیره نیز ابزارهایی بی‌نظیری ارائه شده است که بر مبنای AI عمل می‌کنند. با ما همراه باشید تا ۱۱ مورد از ابزارهای تبدیل عکس به ویدیو را به شما معرفی کنیم.

تصاویر هوش مصنوعی شناور در دنیایی رنگارنگ

هوش مصنوعی تبدیل عکس به ویدیو چیست؟

وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی تبدیل عکس به ویدیو، با بهره‌مندی از الگوریتم‌های قدرتمند AI، به شما امکان می‌دهند تا عکس‌های خود را به ویدیو تبدیل کنید.

در این بخش، عناوین برخی از ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل عکس به ویدیو را فهرست کرده‌ایم و پس از آن نیز هر یک را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

  • Feedeo
  • Synthesia
  • Sora AI
  • Pictory
  • HeyGen
  • Exactly.ai
  • RunwayML
  • Steve.ai
  • invideo AI
  • D-ID
  • Clipchamp
  • Animaker

۱. وب سایت Feedeo

وب‌سایت Feedeo، نخستین ابزار هوش مصنوعی تبدیل عکس به ویدیو است که در این نوشتار به شما معرفی می‌کنیم. با استفاده از امکانات و قابلیت‌‌های این وب‌سایت می‌توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید. در واقع Feedeo با آواتار‌های بسیار طبیعی هوش مصنوعی که در دسترس شما قرار می‌دهد، این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا ویدیوهای بسیار جذاب و خیره کننده‌ای را برای کاربران خود بسازید.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

البته باید بدانید که توانایی این ابزار هوش مصنوعی به همین مورد خلاصه نمی‌شود و قابلیت‌های متعدد دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد تا به کمک آن میزان ارتباط و تعامل کاربر را با محصول خود تا حد زیادی افزایش دهید و همچنین، اطلاعات مفید بیشتری را نیز از او به دست آورید. در ادامه، به برخی از امکانات این ابزار AI در این رابطه اشاره کرده‌ایم.

  • پیام‌های سفارشی ویدیویی برای مخاطبان
  • نظرسنجی‌ها
  • کوئیزها
  • و غیره

فیدئو همچنین به شیوه‌های گوناگونی می‌تواند کسب و کار شما را رونق ببخشد. به‌طور مثال، می‌تواند موارد زیر را انجام دهد.

  • مشتریان احتمالی محصولات شما را شناسایی کند.
  • محصولات و پیشنهادات شما را در معرض دید کاربران قرار دهد.
  • تعاملات مخاطبان را به شکلی بازی‌گونه تبدیل کند.
  • همچنین می‌تواند فیدبک‌ها و اطلاعات زیادی از کاربران را در اختیار شما قرار دهد.

وب‌سایت فیدئو به لحاظ پلن‌ها و قیمت، نسخه آزمایشی ۱۴ روزه را برای بررسی امکانات به‌صورت رایگان، در اختیار کاربر قرار می‌دهد. علاوه بر آن دارای ۲ پلن پولی است که با هزینه‌های متفاوت می‌توانید آن‌ها را برای استفاده کامل از این ابزار تبدیل عکس به ویدیو، تهیه کنید.

  • لینک وب‌سایت Feedeo: «+»

۲. وب سایت Synthesia

ابزار بعدی هوش مصنوعی که می‌توانید به منظور تبدیل تصویر به ویدیو استفاده کنید، وب‌سایت Synthesia است. این ابزار با عملکردی بسیار عالی می‌تواند از تصاویر شما ویدیوهایی بسازد که برای مخاطبان بسیار جذاب و خیره کننده باشد. درست مانند ابزار Feedeo، در این ابزار هم می‌توانید به آواتارهای بسیار طبیعی و واقع‌گرایانه متعددی برای ساخت ویدیو‌های خود دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید آواتاری از خودتان ایجاد کنید و در ویدیو قرار دهید تا از این طریق ویدیو‌های شما متفاوت‌تر به‌نظر برسند.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

قابلیت دیگری که در این ابزار هوش مصنوعی تبدیل عکس به ویدیو شاهد هستیم، فراهم کردن صداهای گوناگون متکی بر هوش مصنوعی است و در کنار آن می‌تواند صدای شما را نیز تقلید کند.

مورد ارزشمند دیگری که در این ابزار وجود دارد تعداد زبان‌های بسیار زیادی است که پشتیبانی می‌کند و تعداد آن‌ها از ۱۲۰ زبان مختلف عبور کرده است. با وجود این قابلیت، دیگر محدودیت زبانی در تولید ویدیو نخواهید داشت و می‌توانید آن را در اختیار مخاطبانی از سراسر دنیا و با زبان‌های گوناگون قرار دهید. لازم است اشاره کنیم که این ابزار از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند.

همچنین لازم است بدانید که برای استفاده از این ابزار می‌بایست هزینه تعیین شده را به‌صورت ماهانه بپردازید.

  • لینک وب‌سایت Synthesia: «+»

یادگیری ابزارهای هوش مصنوعی با فرادرس چگونه است؟

این روزها، ابزارهای هوش مصنوعی در انجام بسیاری از وظایف می‌توانند شما را یاری دهند. برای یادگیری نحوه کار با ابزارهای هوش مصنوعی از جمله چت‌بات‌های معرفی نظیر چت جی‌پی‌تی، جمنای، ابزارهای ساخت عکس مانند استیبل دیفیوژن و سایر برنامه‌های AI می‌توانید از منابع گوناگون استفاده کنید. یکی از این منابع، فیلم‌های آموزشی است که با حذف محدودیت‌هایی نظیر موقعیت مکانی شما، سرعت یادگیری و غیره، امکان یادگیری آسان کار با این ابزارها را برای شما فراهم می‌کنند.

فرادرس، یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین پلتفرم‌های آموزش آنلاین کشور است که فیلم‌های آموزشی متنوعی را در حوزه‌های گوناگون از جمله هوش مصنوعی و کاربردهای آن منتشر کرده است. شما می‌توانید خیلی راحت، به مجموعه فیلم‌های آموزش ابزارهای هوش مصنوعی، مقدماتی تا پیشرفته از فرادرس دسترسی پیدا کنید و از فیلم‌های آموزشی گوناگونی در رابطه با اپلیکیشن‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی نظیر چت جی‌پی‌ای، Gemini، گوگل بارد، Firefly، کوپایلت، Stable Diffusion و بسیاری موارد دیگر بهره‌مند شوید.

مجموعه فیلم‌‌های آموزش ابزارهای هوش مصنوعی مقدماتی تا پیشرفته
«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

در ادامه، به عناوین برخی از مفیدترین فیلم‌های آموزشی موجود در این مجموعه از فرادرس، اشاره کرده‌ایم.

۳. وب سایت Animaker

پلتفرم بسیار قدرتمند Animaker را می‌توان یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای معلم‌ها، ساخت ویدیوهای آموزشی و محتوای انیمیشنی مربوط به بازاریابی دانست. این ابزار امکان تبدیل عکس به ویدیو را برای کاربر فراهم می‌کند. برای این منظور کافی است تا عکس‌های مورد نظر خود را در اختیار برنامه قرار دهید. سپس، می‌توانید انیمیشن اختصاصی خود را ایجاد کنید و علاوه بر این، امکان دسترسی به کتابخانه‌ای از مؤلفه‌های ارزشمند نیز برای شما وجود دارد. در این کتابخانه، تمپلیت‌های آماده انیمیشن وجود دارد که باعث می‌شوند تا فرایند ساخت ویدیو را سریع‌تر انجام دهید. همچنین برای اینکه ویدیوهای خروجی، جذاب و حرفه‌ای‌تر باشند می‌توانید مؤلفه‌هایی مانند کاراکترها، صداها، موسیقی، اشیا و غیره را به پروژه خود اضافه کنید.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

خصوصیات Animaker

برخی از مهم‌‌ترین خصوصیات پلتفرم Animaker را در ادامه، فهرست کرده‌ایم.

  • فارغ از اینکه ویدیوی شما در رابطه با چه موضوعی است، این ابزار تمپلیت‌های از پیش آماده‌‌ای را برای شما فراهم می‌کند که می‌تواند برای ویدیوی شما مناسب باشد.
  • محیط کاربری این پلتفرم، «قابلیت کشیدن و رها کردن» را در خود جای داده است تا به راحتی بتوانید به فرایند ساخت انیمیشن خود بپردازید.
  • کتابخانه‌ای ارزشمند و بزرگ شامل افکت‌های صوتی، اشیا و کاراکتر‌های مختلف را برای جذاب‌تر کردن ویدیوها در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • این قابلیت وجود دارد تا صداهایی را برای قرار دادن روی ویدیو ضبط کنید یا اینکه از آهنگ‌های دلخواه برای این منظور استفاده کنید.
  • پس از ساخت ویدیوی خود می‌توانید خروجی آن را در قالب فرمت‌ها و کیفیت‌‌های گوناگون دریافت کنید.

به لحاظ قیمت، شما می‌توانید Animaker را به‌طور رایگان و با محدودیت‌هایی در امکانات موجود استفاده کنید و برای کنار گذاشتن این محدودیت‌ها امکان تهیه پلن‌هایی شامل Starter ،Hobbyist و Pro را خواهید داشت که البته مشمول پرداخت هزینه ماهانه هستند.

  • لینک وب‌سایت Animaker: «+»

در یکی دیگر از مطالب پیشین مجله فرادرس، نحوه تبدیل متن به انیمیشن با AI را توضیح داده‌ایم که مطالعه آن نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.

۴. وب سایت Pictory

ابزاری دیگری که برای تبدیل عکس به ویدیو می‌توانید مورد استفاده قرار دهید، Pictory است. پیکتوری، تمپلیت‌های آماده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خیلی سریع کار خود را پیش ببرید. کافی است عکس‌های خود آپلود کنید و توضیح کوتاهی را نیز ارائه دهید. سپس این ابزار، ویدیوی بی‌نظیری را برایتان تولید می‌کند.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

از قابلیت‌های هوش مصنوعی Pictory می‌توان به مجموعه‌ای شامل موارد آورده شده در زیر اشاره کرد.

  • موسیقی‌های متعدد
  • گویندگی‌ها و صداگذاری‌ها
  • قابلیت‌های متن به صدا

در صورتی که قصد استفاده از این ابزار دارید، می‌توانید نسخه رایگان آزمایشی آن را استفاده کنید و در صورت مورد پسند بودن و رفع نیازهای شما، اشتراک ماهانه و پولی آن را خریداری کنید.

  • لینک وب‌سایت Pictory: «+»

۵. وب سایت HeyGen

هوش مصنوعی تبدیل عکس به ویدیوی HeyGen، یکی از بهترین ابزارها برای کاربران مبتدی در این زمینه محسوب می‌شود که می‌توانند به کمک آن به عکس‌هایشان زندگی ببخشند.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

این ابزار با فراهم کردن قابلیتی مانند «ساخت آواتار از عکس» (Photo Avatars) به شما کمک می‌کند تا از عکس‌های مورد نظر خود آواتار بسازید. همچنین، با انتخاب از میان صداهای متنوعی که در اختیار شما قرار داده است و افزودن آن به آواتار، می‌توانید جذابیت ویدیوی خود را دوچندان کنید. لازم است اشاره کنیم که این ابزار بیش از ۳۰۰ صدا در ۴۰ زبان گوناگون را برای این کار ارائه می‌دهد. البته زبان فارسی جزو این زبان‌ها نیست.

در صورت تمایل به استفاده از این ابزار می‌توانید از پلن رایگان آن استفاده کنید. همچنین، اگر این ابزار پاسخ‌گوی نیازهایتان بود، برای ادامه کار می‌توانید پلن‌های پریمیوم و پولی آن را خریداری کنید که بسته به نوع پلن، اشتراک ماهانه آن هزینه متفاوتی خواهد داشت.

  • لینک وب‌سایت HeyGen: «+»

۶. وب سایت Exactly.ai

ابزار دیگری که به شما معرفی می‌کنیم، هوش مصنوعی تبدیل عکس به ویدیو Exactly.ai است. در این ابزار، می‌توانید مدل‌‌های هوش مصنوعی مخصوص به خود را آموزش دهید. سپس این مدل‌ها می‌توانند عکس‌هایی را با سبک و سیاق خود برای شما بسازند. Exactly.ai همچنین به شما اجازه می‌دهد تا عکس‌‌های خلاقانه و جدیدی را با حفظ مالکیت خود تولید کنید.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

به لحاظ هزینه استفاده، Exactly.ai گزینه‌های زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • پلن رایگان: در این حالت شما می‌توانید تا ۳ مدل هوش مصنوعی را برای انجام کارهای خود آموزش دهید.
  • پلن‌های پولی: Exactly.ai دو پلن پولی در اختیار شما قرار می‌دهد که از نظر هزینه ماهانه متفاوت هستند و در صورت نیاز به آموزش مدل‌های بیشتر و استفاده از قابلیت‌های پیشرفته‌تر می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.
  • لینک وب‌سایت Exactly.ai: «+»

۷. وب سایت RunwayML

اپلیکیشن RunwayML، ابزار دیگری است که در اینجا به شما معرفی می‌کنیم و به کمک آن می‌توانید فرایند ساخت ویدیو را با امکانات فراوان موجود انجام دهید. ضمن اینکه امکان ویرایش آن را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

از امکانات و ابزارهای گوناگونی که RunwayML در اختیار کاربر قرار می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تبدیل متن به ویدیو
  • تبدیل متن به تصویر
  • تبدیل عکس به عکس
  • و بسیاری امکانات دیگر برای کار با ویدیو و بهبود آن

در ادامه، به برخی از کارهایی که به کمک این وب‌سایت می‌توانید انجام دهید، اشاره کرده‌ایم.

  • بهبود کیفیت و افزایش ابعاد ویدیوها
  • آموزش مولد‌های اختصاصی هوش مصنوعی
  • حذف واترمارک‌ها
  • ایجاد صداهای اختصاصی برای کاربر
  • و بسیاری کارهای دیگر

افزون بر قابلیت‌های بی‌نظیر RunwayML، باید بگوییم که این ابزار دارای پلن رایگان است که شما را در ایجاد ویدیوها یاری می‌دهد. همچنین اگر نیاز به امکانات بیشتری داشتید می‌توانید از پلن‌های پولی آن استفاده کنید. RunwayML، چهار پلن پولی در اختیار کاربر قرار می‌دهد که مشمول پرداخت هزینه ماهانه هستند و با تهیه آن می‌توان به قابلیت‌های بیشتر این ابزار دسترسی داشت.

  • لینک وب‌سایت RunwayML: «+»
گل‌های آفتابگردان و مانیتوری شامل ویدیو

۸. وب سایت Steve.ai

ابزار بعدی که به‌عنوان یک هوش مصنوعی تبدیل عکس به ویدیو معرفی می‌کنیم، Steve.ai نام دارد که می‌تواند این کار را با صرف کمترین زمان و تلاش برای شما انجام دهد. به این دلیل که صدها تمپلیت و قالب از پیش آماده برای این منظور در اختیار شما قرار می‌دهد تا کار خود را خیلی سریع پیش ببرید و ویدیوهایی بسازید که از دید مخاطبان بسیار جالب و جذاب باشند.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

از دیگر قابلیت‌هایی که این ابزار در اختیار کاربر قرار می‌دهد می‌توان به مجموعه بزرگی از تمپلیت‌ها و آواتار‌های هوش مصنوعی اشاره کرد که به آسانی در پروژه‌ها قابل استفاده هستند و به ویدیوهای کاربر زندگی می‌بخشند. همچنین، قابلیت‌های پیشرفته ویرایش و شخصی‌سازی این ابزار باعث می‌شوند تا بتوان ویدیوهای بی‌نظیری را با آن تولید کرد که با نوع مخاطب شما و کسی که آن‌ها را تماشا می‌کند همخوانی داشته باشد.

برخی دیگر از امکانات هوش مصنوعی Steve.ai را در ادامه فهرست کرده‌ایم.

  • تبدیل متن به انیمیشن
  • تبدیل صدا به انیمیشن
  • تبدیل وبلاگ به انیمیشن

به لحاظ هزینه، شما می‌توانید از پلن رایگان این ابزار استفاده کنید و ویدیوهای جذابی را بسازید. در ادامه کار نیز می‌توانید از پلن‌های پولی فراهم شده استفاده کنید تا با کنار زدن محدودیت‌ها، از قابلیت‌های پیشرفته این ابزار نیز بهره‌مند شوید. Steve.ai دارای سه پلن پولی است که با پرداخت حق اشتراک ماهانه، قابل تهیه هستند.

  • لینک وب‌سایت Steve.ai: «+»

۹. وب سایت invideo AI

وب‌سایت هوش مصنوعی تبدیل عکس به ویدیوی invideo، گزینه دیگری است که می‌تواند توسط کاربران تازه‌کار مورد استفاده قرار گیرد.

از خصوصیات فراهم شده توسط این ابزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قابلیت کشیدن و رها کردن
  • انیمیشن‌ها و افکت‌های آماده متنوع
  • مجموعه‌ای جامع و ارزشمند از امکانات ویرایشی
  • و غیره

همه این امکانات در کنار هم باعث می‌شوند تا خروجی کار، بسیار حرفه‌ای و جذاب باشد.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

برای تبدیل عکس به ویدیو به کمک این ابزار، کافی است تا عکس‌های مورد نظر را آپلود کنید و شاهد این باشید که invideo ویدیوی بسیار جذابی را به ساده‌ترین و بهترین شکل ممکن برای شما تولید می‌کند. همچنین، لازم است اشاره کنیم که این ابزار، مجموعه‌ای آماده از تصاویر، موسیقی و ویدیو را نیز برای استفاده و ساخت ویدیوهایی جذاب در اختیار شما قرار می‌دهد.

وب‌سایت invideo به‌صورت رایگان قابل استفاده است و در صورت تمایل برای رفع محدودیت‌ها می‌توانید یکی از پلن‌های پولی آن از جمله «Basic» ،«Plus» یا «Business» را تهیه کنید که مشمول پرداخت هزینه ماهانه هستند.

  • لینک وب‌سایت invideo AI: «+»

۱۰. وب سایت D-ID

با استفاده از ابزار D-ID می‌توانید به شیوه‌ای بی‌نظیر و با تکنیک یادگیری چهره، عکس‌های خود را به ویدیو تبدیل کنید.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

این وب‌سایت همچنین، پلتفرم Creative Reality Studio را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به کمک آن تصاویر چهره مورد نظر را به انیمیشن تبدیل کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید ویدیو‌ها و اسلاید‌هایی که برای ارائه آماده می‌کنید را با افزودن شخصیت‌های گوینده جذاب‌تر کنید.

به لحاظ هزینه، شما می‌توانید از نسخه آزمایشی D-ID به رایگان استفاده کنید که امکانات آن را به مدت ۲ هفته در اختیار شما قرار می‌دهد و پس از آن برای استفاده از محصول لازم است یکی از پلن‌های پولی ارائه شده را تهیه کنید که این پلن‌ها مشمول پرداخت هزینه ماهانه هستند.

  • لینک وب‌سایت D-ID: «+»

۱۱. وب سایت Clipchamp

ابزار دیگری که می‌توانید برای ساخت ویدیو استفاده کنید، Clipchamp است که انجام این فرایند را برای شما بسیار ساده می‌کند. در واقع این وب‌سایت، امکانات گوناگونی را برای تبدیل عکس به ویدیو در محیط کاربر پسند و آسان خود فراهم می‌کند. برای این کار مراحلی مانند آنچه در ادامه فهرست کرده‌ایم را پیش رو خواهید داشت.

  • آپلود تصاویری که می خواهید در ساخت ویدیو استفاده شوند.
  • انتخاب تمپلیت مورد نظر خود از بین تمپلیت‌های آماده ویدیویی Clipchamp یا ساخت تمپلیت خود با بهره‌مندی از قابلیت کشیدن و رها کردن فراهم شده در این ابزار.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

یعنی، برای ساخت ویدیو کافی است تا عکس‌های مورد نظر خود را آپلود کنید و سپس به راحتی و با کشیدن و رها کردن مؤلفه‌های موجود از قبیل متن، انیمیشن، موسیقی یا اسکرین رکورد، ویدیوهای خود را شکل دهید و محتواهای بسیار جالب برای شبکه‌های اجتتماعی، ارائه‌ها و غیره ایجاد کنید. ضمن اینکه این امکان وجود دارد تا از تمپلیت‌های آماده در این پلتفرم برای توسعه ویدیوهای خود استفاده کنید.

برخی خصوصیات پلتفرم Clipchamp را در ادامه فهرست کرده‌ایم.

  • افکت‌های ویدیویی متنوع، انیمیشن‌های متنی و ترنزیشن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد که به شما کمک می‌کنند تا ویدیوی جذاب‌تری بسازید.
  • شما می‌توانید در ساخت ویدیوهای خود از امکاناتی مانند ضبط وبکم و همچنین ضبط صفحه نمایش استفاده کنید.
  • امکان دسترسی به کتابخانه‌‌های گسترده‌ای از عکس‌ها، ویدیوها و موسیقی را فراهم می‌کند. لازم به اشاره است که این محتوا مسائل مربوط به کپی‌رایت را ندارند و با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • این ابزار، تمپلیت‌های آماده گوناگونی را برای ساخت ویدیو در اختیار شما قرار می‌دهد که برای موقعیت‌های گوناگون قابل استفاده هستند.
  • شما می‌توانید خروجی محتوای تولید شده خود را به‌طور مستقیم روی شبکه‌های اجتماعی و فضای ذخیره‌سازی ابری، ذخیره یا به اصطلاح اکسپورت کنید.

به لحاظ هزینه، Clipchamp به رایگان قابل استفاده است و علاوه بر این، ۲ پلن پولی شامل پلن‌های «تجاری» و «Creator» را نیز برای کاربران خود فراهم می‌کند که تهیه آن‌ها مشمول پرداخت هزینه ماهانه است.

  • لینک وب‌سایت Clipchamp: «+»

۱۲. وب سایت Sora AI

ابزار دیگری که می‌توانید از آن برای تبدیل عکس به ویدیو با هوش مصنوعی بهره ببرید محصول شرکت OpenAI است. یعنی همان شرکتی که چت‌بات بسیار معروف ChatGPT را توسعه داده است.

در این ابزار، علاوه بر اینکه می‌توانید عکس‌های خود را به ویدیو تبدیل کنید، امکان تولید ویدیو از پرامپت‌‌های متنی نیز وجود دارد.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

اگر کمی تخصصی‌تر به ساز و کار این ابزار نگاه کنیم، باید بگوییم که Sora AI از الگوریتم‌های پیشرفته ماشین لرنینگ استفاده می‌کند و با تحلیل ورودی‌ها که در واقع، عکس یا پرامپت متنی هستند، ویدیو‌های بسیار جالب و جذابی را برایتان تولید می‌کند.

برخی از خصوصیات بی‌نظیر Sora AI را در ادامه فهرست کرده‌ایم.

  • حرکات پیشرفته و پیچیده دوربین
  • شخصیت و کاراکترهای طبیعی
  • تهیه صحنه‌های ویدیویی دقیق و با جزئیات

با این تفاصیل، Sora AI تا لحظه انتشار این مطلب هنوز در دسترس عموم افراد قرار نگرفته است. شما می‌توانید از طریق لینکی که در ادامه درج شده است و ارائه اطلاعات خواسته شده، زودتر از باقی افراد به این سرویس دسترسی داشته باشید.

  • لینک درخواست دسترسی زودهنگام به Sora AI: «+»

ادامه یادگیری ابزارهای هوش مصنوعی

اکنون که با ابزارهای هوش مصنوعی تبدیل عکس به ویدیو آشنا شدید، می‌توانید سایر ابزارهای شگفت‌انگیز هوش مصنوعی را نیز امتحان کنید. یکی از این ابزارها، هوش مصنوعی ChatGPT، چت‌باتی نام آشنا است و امکانات بسیار زیاد و حیرت‌انگیزی را برای کاربران فراهم می‌کند. در ادامه، برخی از فیلم‌های آموزشی فرادرس در مورد چت جی‌پی‌تی را فهرست کرده‌ایم.

تصاویر شناور در پس‌زمینه‌ای رنگارنگ

جمع‌بندی

در این مطلب از مجله فرادرس، به معرفی و توضیح ۱۱ مورد از بهترین ابزارها و اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی تبدیل عکس به ویدیو پرداختیم.

محتوای ویدیویی نسبت به گذشته، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و کاربران تمایل بیشتری نسبت به تماشای آن‌ها نشان می‌دهند. در این نوشتار، ابزارهایی را به شما معرفی کردیم که این کار را برای شما ساده می‌کنند. این ابزارها که با تکیه بر هوش مصنوعی عمل می‌کنند می‌توانند تصویری که به عنوان ورودی به آن‌ها می‌‌دهید را پردازش کنند و عمل ساخت ویدیو را بسیار خلاقانه و با صرفه‌جویی زیادی در زمان شما انجام دهند.

برای استفاده از این ابزارها نیازی نیست تا تخصص خاصی در تولید ویدیو داشته باشید یا اینکه با ابزارهای تخصصی این حوزه کار کرده باشید. زیرا بیشتر این ابزارها با رابط کاربری ساده و قابل استفاده برای عموم افراد و کاربران توسعه پیدا کرده‌اند. پس اکنون که با عناوین این وب‌سایت‌ها آشنا شده‌اید می‌توانید یکی را انتخاب و تبدیل عکس به ویدیو را با آن امتحان کنید.

source

توسط expressjs.ir