01 آبان 1403 ساعت 11:37

چیپست جدید اسنپدراگون 8 الیت – Snapdragon 8 Elite با وعده ارائه 40 درصد عملکرد فنی بهتر و 27 درصد مصرف پایین‌تر رونمایی شد.

پس از گرد و خاکی که مدتی پیش کوالکام با چیپست‌های اسنپدراگون ایکس الیت خود در حوزه تراشه‌های لپ تاپ و کامپیوتر به پا کرد، شب گذشته این کمپانی سرانجام از نسل جدید چیپست‌های پرچمدار گوشی های موبایل خود، اسنپدراگون 8 الیت رونمایی کرد. تراشه Snapdragon 8 Elite از همان پردازنده‌های Oryon که در چیپست X Elite به کار رفته استفاده کرده و فرآیند ساخت سه نانومتری را جایگزین فرآیند چهار نانومتری نسل گذشته کرده است.

از این طریق چیپست جدید کوالکام قادر به ارائه 45 درصد عملکرد بهتر تک هسته‌ای و چندهسته‌ای در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 ضمن مصرف 27 درصد انرژی کمتر نسبت به آن خواهد بود. در ادامه با مشخصات فنی این چیپست بیشتر آشنا خواهیم شد.

اسنپدراگون 8 الیت؛ یک هیولای واقعی برای پرچمداران اندرویدی

علیرغم این که هنوز اطلاعات و بنچمارک‌های رسمی تراشه پرچمدار آتی کوالکام به‌طور کامل افشا نشده، اما بر اساس جزئیات نمایش‌داده‌شده از آن می‌توان در خصوص برخی مشخصاتش اظهار نظر کرد.

تراشه کوالکام

چیپست Snapdragon 8 Elite در بخش توانمندی‌های هوش مصنوعی قدرتی دو برابر بیشتر از قبل خواهد داشت. واحد پردازش عصبی در این تراشه حدود 45 درصد قدرتمندتر از نسل قبل است و عملکرد گیمینگ آن نیز با رشدی 40 درصدی روبرو شده است. این چیپست همچنین قادر است عملکردی 40 درصد بهتر از قبل را در حوزه گیمینگ ارائه کرده و توان پردازشی و گرافیکی بسیار بهتر از قبل داشته باشد.

حداکثر سرعت هسته‌های قدرتمند تراشه جدید کوالکام برابر با 4.32 گیگاهرتز خواهد بود؛ درحالیکه شش هسته کوچکتر آن به حداکثر سرعت 3.53 گیگاهرتز خواهند رسید. علاوه بر این، تراشه X80 نیز با هدف تسهیل ارتباط به شبکه‌های 5G در این گوشی تعبیه شده و واحد پردازش گرافیکی آدرنو هم با معماری جدیدی در این تراشه به کار رفته است.

اسنپدراگون 8 الیت

درخشش پیشین تراشه اسنپدراگون ایکس الیت در کامپیوترهای جدید بازار مثل سرفیس پرو یا سرفیس لپ تاپ و عملکرد عالی آن خصوصا در زمینه پردازش هوش مصنوعی باعث شده که بتوانیم آینده‌ای درخشان هم برای اسنپدراگون ایکس الیت متصور باشیم. به ادعای کوالکام، تراشه‌های جدید و پرچمدار اسنپدراگون 8 الیت قادر به پشتیبانی از دستیارهای هوش مصنوعی چند مده (مالتی مدال) بوده و به‌خوبی قادر به شناسایی فرامین متنی و تصویری ورودی خواهند بود. از سوی دیگر ابزارهای متعدد ویرایش ویدیو مبتنی بر هوش مصنوعی نیز در این چیپست تعبیه شده‌اند تا نویدبخش دستاوردهای بزرگ در حوزه هوش مصنوعی در سال 2025 باشند.

بد نیست بدانید که تراشه Snapdragon 8 Elite پیش‌تر در بنچمارک انتوتو امتیاز 3.025.991 را کسب کرده بود. پیش‌بینی می‌شود همانند سال‌های گذشته شیائومی نخستین برندی باشد که از این تراشه‌ها در گوشی پرچمدارش استفاده کند. در عین حال برندهایی مثل آنر، وان پلاس یا اوپو نیز احتمالا خیلی زود پرچمداران خود مجهز به این تراشه را رونمایی خواهند کرد.

در گجت نیوز بخوانید: قدرت نمایی گلکسی اس ۲۵ اولترا در بنچمارک با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۴ شیائومی ۱۵، نخستین گوشی جهان با چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۴ شایعات جدید تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ علاقمندان به گلکسی اس ۲۵ را حسابی نگران کرده است!

source

توسط expressjs.ir