01 آبان 1403 ساعت 16:14

دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور دولت چهاردهم با حضور در صحن علنی مجلس به شایعات افزایش قیمت سوخت و عرضه بنزین 8 هزار تومانی قوت بخشید.

با عنایت به آخرین اخبار داخلی، رئیس جمهور پزشکیان در جلسه علنی امروز سه شنبه مورخ ۱ آبان ۱۴۰۳، اظهارات قابل تأملی در رابطه با اصلاح در نظام ارزی و نظام یارانه سوخت بیان کرد. به‌گفته وی قیمت تمام شده بنزین بدون درنظر گرفتن سایر هزینه های جانبی به ازای هر یک لیتر ۸ هزار تومان است.

شمارش معکوس افزایش قیمت سوخت در کشور

رئیس جمهور دولت چهاردهم با ارائه توضیحاتی در دفاع از لایحه بودجه، واقع بینی در اعداد و ارقام آن را نکته ای برجسته دانست. به گفته وی در بخش مصارف اعداد واقعی برای پرداخت پاداش بازنشستگان دیده شده است و رقم های مطالبات گندمکاران هم به صورت واقعی در بودجه آمده است. مسعود پزشکیان در ادامه اصلاح در نظام ارزی و یارانه سوخت رو امری ضروری خواند و اظهار داشت:

میزان مصرف بنزین در سال جاری، حدود ۴۰ درصد بالاتر از سال ۱۳۹۸ می‌باشد این در حالیست که رشد جمعیت و درآمد ملی، بسیار کمتر از این است.

وی همچنین در جلسه علنی امروز مجلس گفت: «هزینه تمام شده بنزین بدون لحاظ قیمت نفت که شامل هزینه پالایش، هزینه حمل فراورده و هزینه جایگاه دارد؛ حدود ۸۰۰۰ تومان می‌باشد. امسال حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان و در صورت ادامه وضع موجود در سال آینده باید ۱۳۰ هزار میلیارد تومان واردات بنزین انجام شود و هر لیتر بنزین وارداتی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان هزینه دارد.»

همچنین بخوانید: رشیدی کوچی: شخص رئیس جمهور اختیار رفع فیلترینگ را دارد واردات خودروهای کارکرده تصادفی ممنوع است شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس کالا مخالفت کرد

source

توسط expressjs.ir