بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید به تبلت بودن بسیار نزدیک‌تر هستند تا تلفن همراه و با این حال، بسیاری از افراد سعی می‌کنند تا از این گوشی‌های بزرگ استفاده کنند. در این میان، برخی از افراد ممکن است چندان تمایلی به استفاده از این گوشی‌های بزرگ نداشته باشند و همان گوشی‌های کوچک را خواسته باشند. چه گجت‌های کوچک و ساده را ترجیح می‌دهید یا فقط به دنبال یک تلفن هوشمند پشتیبان هستید، تلفن‌های هوشمند جمع و جور زیادی هستند که همچنان در دسترس قرار دارند.

۱. گوشی Palm Phone

گوشی Palm Phone گوشی بسیار کوچکی به شمار می‌رود که برای حمل بسیار راحت است. این گوشی با صفحه نمایش ۳.۳ اینچی HD و همچنین وزن تنها ۶۲.۵ گرم، همانند در دست داشتن یک پر است. این گوشی کوچک در برابر آب مقاوم است و رتبه مقاومت آن نیز IP68 است، بنابراین، می‌تواند برای سفر به ساحل یا موارد دیگر بدون مشکل و مناسب باشد. این گوشی تراشه Qualcomm Snapdragon 435 با رم ۳ گیگابایتی دارد که برای کارهای سبک مانند ارسال پیامک، استفاده از برنامه‎‌های روزانه یا گرفتن عکس‌های سریع مناسب است. دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی در عقب و جلوی این گوشی نیز قرار دارند.

۲. گوشی Unihertz Jelly Star

این گوشی به‌عنوان کوچک‌ترین تلفن دارای سیستم عامل اندروید ۱۳ است. این گوشی ۳ اینچی است اما این به معنای آن نیست که کارایی چندانی ندارد. این گوشی با پشتی شفاف و با نور ال‌ای‌دی و وزن تنها ۱۱۶ گرم، به همان اندازه که کاربردی است، چشم‌نواز نیز به نظر می‌رسد. این گوشی کوچک با تراشه MediaTek Helio G99 و ۸ گیگابایت رم، می‌تواند کارهای روزمره را به راحتی انجام بدهد. علاوه بر این، این گوشی فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی دارد.

۳. گوشی Unihertz Jelly 2

گوشی Unihertz Jelly 2 کمی سبک‌تر از گوشی Jelly Star است ولی همان صفحه نمایش ۳ اینچی را دارد و وزن آن نیز ۱۰۶.۵ گرم است. این اندازه ایده‌آلی برای قرار دادن در جیب به هنگام بیرون رفتن یا رفتن به باشگاه است. این گوشی با پردازنده MediaTek Helio P60 و همچنین رم ۶ گیگابایتی، وظایف اصلی را به خوبی انجام می‌دهد. این گوشی فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی دارد و شما می‌توانید با یک کارت حافظه microSD آن را بیشتر کنید.

۴. گوشی Oukitel K16

گوشی Oukitel K16 با صفحه نمایش ۳.۵ اینچی و طراحی الهام گرفته شده از خودروهای اسپرت لامبورگینی، واقعاً متمایز و برجسته است. این گوشی با پشتی چرم و ظاهری شیک، به همان اندازه که عملکرد خوبی دارد، خوب و جذاب به نظر می‌رسد. این گوشی مجهز به پردازنده MediaTek MT8788 و همچنین رم ۸ گیگابایتی است که به راحتی برنامه‌های شما را اجرا می‌کنند. این گوشی از فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی (قابل ارتقا تا یک ترابایت) برخوردار است و لازم نیست که نگران پر شدن فضای خود باشید. این گوشی همچنین دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در عقب و ۸ مگاپیکسلی در جلو دارد.

۵. گوشی Doogee Smini

گوشی Doogee Smini فقط یک گوشی کوچک نیست بلکه یک گوشی کوچک و سرسخت است. این گوشی با صفحه نمایش ۴.۵ اینچی، کمی بزرگتر از سایرین است که با ساختار ناهموار برای استفاده در خارج از منزل ایده‌آل است. چیزی که واقعاً آن را متمایز می‌کند، صفحه نمایش عقب آن است که به شما اطلاعات سریعی همانند سطح باتری، تاریخ و زمان و حتی داده‌های محیطی مانند دما و رطوبت را نشان می‌دهد. این دستگاه تراشه MediaTek Helio G99 با حافظه ۸ گیگابایتی دارد و بنابراین، برای انجام اکثر کارها کافی است. همچنین حافظه ۲۵۶ گیگابایتی دارد که حافظه داخلی آن با کارت microSD تا ۲ ترابایت قابل ارتقا است.

۶. گوشی iPhone SE (نسل سوم)

اگر شما از طرفداران آیفون هستید اما گوشی کوچک‌تری می‌خواهید، گوشی آیفون اس ای پاسخگوی نیاز شما است. این گوشی با صفحه نمایش ۴.۷ اینچی Retina HD، بزرگتر از بسیاری از تلفن‌های موجود در این لیست است اما همچنان نسبت به استانداردهای گوشی‌های امروزی یک گوشی کوچک محسوب می‌شود. گوشی SE طراحی کلاسیک آیفون را با دکمه هوم دوست‌داشتنی و همچنین Touch ID دارد و همین نیز آن را به یک انتخاب نوستالژیک برای طرفداران آیفون تبدیل می‌کند.

۷. گوشی Unihertz Jelly Max

این گوشی با صفحه نمایش ۵ اینچی، بزرگترین گوشی در این لیست به شمار می‌رود اما هنوز هم با استانداردهای امروزی جمع و جور است. این گوشی علی‌رغم اندازه کوچکش، مشخصات بالایی دارد که شامل تراشه MediaTek Dimensity 7300، رم ۱۲ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی است و این در حالی است که با کارت microSD نیز می‌توانید فضای ذخیره سازی گوشی را ارتقا بدهید. این گوشی همچنین دوربین سنسور اصلی ۱۰۰ مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی دارد و دوربین جلوی ۳۲ پیکسلی آن نیز برای سلفی‌های با کیفیت مناسب است.

منبع makeuseof

source

توسط expressjs.ir