فراز برزگر مدیر مارکتینگ فیلیمو می‌گوید: ضریب نفوذ شبکه نمایش خانگی بر پایه اشتراک یا SVOD در ایران در شهریور ۱۴۰۲ برابر با ۱۳.۶ درصد بوده است و این رقم در شهریور ۱۴۰۳ به ۱۶.۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گجت نیوز، فراز برزگر مدیر مارکتینگ فیلیمو در نهمین رویداد صبانه که به رونمایی رسمی از زبلاین، پلتفرم مارکتینگ اتومیشین هلدینگ صباایده اختصاص داشت گفت: به طور کلی ضریب نفوذ شبکه نمایش خانگی بر پایه اشتراک یا SVOD در ایران در شهریور ۱۴۰۲ برابر با ۱۳.۶ درصد بوده است و این رقم در شهریور ۱۴۰۳ به ۱۶.۸ درصد افزایش یافته است.

او در ادامه گفت: البته این موضوع به این معنا نیست که فقط ۱۶.۸ درصد از افراد جامعه محتوای شبکه‌های خانگی را تماشا می‌کنند. بخش زیادی از مخاطبان محتوای شبکه نمایش خانگی را از کانال‌های دیگر مثلا دانلود از تلگرام دنبال می‌کنند. اگر چند نفر با یک اشتراک محتوای شبکه خانگی را دنبال کنند؛ شامل ضریب نفوذ می‌شوند به طور کلی تعداد مخاطبان شبکه نمایش خانگی با نرخ رشد بالایی در حال رشد است و این رسانه به سرعت در حال محبوب شدن است. اگر پلتفرم های رایگان VOD یا اصطلاحا AVOD را در نظر بگیریم پلتفرم‌هایی نظیر تلوبیون، ضریب نفوذ به ۳۲ درصد افزایش می‌یابد.

زبلاین، پلتفرم مارکتینگ اتومیشین در صبانه نهم

برزگر در ادامه با مروری بر تحولات دنیای دیجیتال در ۲۵ سال گذشته، از کامپیوترهای دهه ۷۰ میلادی تا ظهور اینترنت، سیستم‌های مدیریت محتوا CMS، ERP و CRM، بر لزوم همگامی با تکنولوژی‌های جدید تأکید کرد.

او با ذکر تجربه‌های شخصی خود در صنایع مختلف، از جمله بیمه، ساختمان، لوازم خانگی، FMCG، و به‌ویژه صنعت ساختمان و تنباکو، دشواری‌های جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات در گذشته را تشریح کرد که چگونه در گذشته مدیران مجبور بودند جزئیات جلسات با مشتریان، از ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها گرفته تا نوع پوشش‌شان، را روی کاغذ ثبت کنند و چگونه این داده‌ها به‌صورت دستی جمع‌آوری و تحلیل می‌شدند. او با مقایسه این روش‌های سنتی با روش‌های مدرن اتوماسیون، به این نکته اشاره کرد که چگونه اتوماسیون به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از دویدن روی تردمیل دست بردارند و با استفاده از داده‌های دقیق و به‌موقع، به اهداف خود دست یابند.

برزگر با اشاره به تجربه استفاده از زبلاین، پلتفرم ارائه دهنده خدمات اتوماسیون مارکتینگ و تأکید بر اثرگذاری ۲۶ درصدی آن در حفظ کاربران، به نقش این ابزار در بهینه‌سازی فرآیندهای بازاریابی فیلیمو و بهبود شاخص های کلیدی عملکرد پس از پیاده سازی آن اشاره کرد. او با مثالی توضیح داد که چگونه اتوماسیون به فیلیمو کمک کرده تا با هزینه‌ای کمتر و بهره‌وری بیشتر، به اهداف فروش بالاتر دست یابد.

زبلاین، پلتفرم مارکتینگ اتومیشین در صبانه نهم

برزگر همچنین به آینده مارکتینگ و نقش داده و اتوماسیون در آن پرداخت و از گشوده شدن افق‌های جدید در این حوزه خبر داد و اعلام کرد که فیلیمو قصد دارد در این مسیر پیشگام باشد. او همچنین به اهمیت استراتژی و برنامه‌ریزی در پیاده‌سازی اتوماسیون اشاره کرد و توضیح داد که چگونه استراتژی فیلیمو به یک برنامه کاربردی تبدیل شده و اتوماسیون چه نقش مهمی در اجرای این برنامه و دستیابی به اهداف دارد. او با اشاره به تاثیر قابل توجه ۲۶ درصدی، به پتانسیل بالای اتوماسیون برای بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری در فیلیمو خبر داد.

مارکتینگ بدون داده‌های تحلیل شده هدر رفت منابع است

برزگر در ادامه به فواید هوش مصنوعی در مارکتینگ اشاره کرد و افزود: مارکتینگ اتومیشن امکان اجازه سرمایه‌گذاری هوشمندانه را فراهم می‌کند و با تجربه شخصی‌سازی شده وفاداری کاربران را هم بیشتر می‌کند. او همچنین حسن دیگر مارکتینگ اتومیشن را بهتر اداره شدن منابع انسانی دانست و به اهمیت دیتا در کسب و کارها اشاره کرد و گفت: اگر دیتای تحلیل شده در اختیار مارکتینگ نباشد مثل حرکت در سیاهی است.مارکتینگ بدون داده‌های تحلیل شده هدر رفت منابع است و قطعا نرسیدن به تارگت‌های بیزینس را به همراه خواهد داشت.برزگر همچنین جمع‌آوری دیتا و مستندسازی آن را از مهم‌ترین ارکان مارکتینگ عنوان کرد و کیفیت فرآیند مارکتینگ را به داده‌های با کیفیت مرتبط دانست.

زبلاین چه خدماتی به مارکترها می‌دهد؟

در ادامه بهزاد لطفی مدیر ارشد اجرایی زبلاین هم زبلاین را بزرگ‌ترین مارکتینگ اتومیشن ایرانی دانست که می‌تواند بازاریابی اومنی چنل (Omni-Channel) را برای کسب و کارها مهیا کند.

او درباره زبلاین توضیح داد:امروزه استفاده از مارکتینگ اتومیشن برای کسب و کارهای پیشرو، تبدیل به یک الزام شده است. به گونه ای که طبق یک مطالعه در سال گذشته میلادی، ۷۸ درصد از کسب و کارها تمام یا بخشی از فعالیت‌های مارکتینگ خود را خودکار کرده‌اند.

source

توسط expressjs.ir