جوان آنلاین: روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که با وجود به شهادت رسیدن سید حسن نصرالله، حزب‌الله همچنان قدرتمند و منسجم است و طبق یک سلسله مراتب فرماندهی قاطع عمل می‌کند.

یواو زیتون نویسنده این گزارش مدعی شد که حزب‌الله در حال حاضر تنها با چند صد رزمنده خود در خط مرزی حضور دارد و بیشتر نیروهایش را در خط‌های پشتی برای درگیری طولانی‌تر مستقر کرده است. با تشدید درگیری‌های روزانه میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله، ارتش اشغالگر میزان نظم نظامی و سلسله مراتب سخت حزب‌الله را دریافته است.

وی افزود: «با این حال، ارتش اسرائیل به خوبی دریافته که حتی تیم‌های کوچک سه تا شش نفره حزب‌الله در نوار مرزی، طبق یک سلسله مراتب به دستور فرماندهی خود عمل می‌کنند».

یدیعوت آحارانوت امروز همچنین گزارش داد که قرار است یک تیپ دیگر از نیروهای ذخیره به عملیات زمینی در جنوب لبنان بپیوندد.

از سوی دیگر اتاق عملیات مقاومت اسلامی لبنان نیز بامداد جمعه از آغاز مرحله جدید رویارویی و تشدید تنش با رژیم اشغالگر خبر داد و اعلام کرد که با تداوم مقابله با تجاوزات اسرائیل، ارتش آن را از خط مقدم درگیری در جنوب لبنان به عقب خواهد راند.

حزب‌الله اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات زمینی در نزدیک مرز لبنان و فلسطین اشغالی، ارتش دشمن اسرائیلی پنج لشکر با بیش از ۷۰ هزار افسر و سرباز و صدها تانک و خودرو نظامی را به کار گرفته است. در مقابل نیز صدها رزمنده مقاومت اسلامی برای مقابله با هرگونه حمله زمینی به روستاهای جنوب لبنان آماده بودند.

source

توسط expressjs.ir