به گزارش رکنا، از حدود شش ماه قبل شکایاتی مطرح شد مبنی بر اینکه دختران و پسران جوان که برای تفریح به پارک جنگلی سرخه حصار رفته بودند، مورد سرقت یک مرد افغان و یک مرد ایرانی قرار گرفته‌اند.

شاکیان گفتند زورگیران با قمه به آنها حمله کردند و با تهدید به قتل و خفه کردن گوشی و طلاهایشان را به سرقت بردند. حتی در مواردی به زور طلاها را از گوش یا گردن دختران جوان کشیدند که باعث جراحاتی شد.

با بررسی شکایت‌ها مشخص شد شب‌ها زمانی است که دو متهم تحت تعقیب برای سرقت می‌روند. در ادامه با افزایش شکایت‌ها، بازپرس افضلی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت تهران دستور داد تحقیقات پلیسی ادامه یابد.

متهمان همچنان تحت تعقیب قرار داشتند تا اینکه چند روز قبل افرادی که در پارک بودند، متوجه شدند دو نفر در حال سرقت از یک دختر و پسر هستند. بنابراین مردم به آنها حمله کردند و یکی از سارقان را که مردی ایرانی است، دستگیر کردند و تحویل پلیس دادند.

متهم بازداشت شده اعتراف کرد: من و همدست افغانم هر دو معتاد و بیکار بودیم. در یک پارک با هم آشنا شدیم و تصمیم به سرقت گرفتیم.

این مرد ایرانی با اعتراف به بیش از 10 فقره سرقت مقرون به آزار روانه بازداشتگاه شد و متهم دوم همچنان تحت تعقیب قرار داشت. در این بین یک دعوای خیابانی به ماموران مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد که تماس گیرنده گفت مردی افغان در درگیری خیابانی مصدوم شده است. پس از حضور ماموران نزدیکترین واحد گشت و بازداشت طرفین درگیری معلوم شد یکی از دستگیر شدگان همان سارق فراری بوستان سرخه حصار است. به این ترتیب هر دو متهم پرونده بازداشت شدند و تحقیقات در حالی از آنها ادامه دارد که مدعی هستند گوشی و طلاهای مسروقه را فروخته‌ و پول آن بین خودشان تقسیم کرده‌اند.

source

توسط expressjs.ir