جوان آنلاین: مفتی عمان در سالگرد عملیات طوفان الاقصی، تأکید کرد که بر همه امت‌های اسلامی واجب است از نیرو‌های مقاومت فلسطین، با مال و تجهیزات حمایت کنند و با تمام قدرت در کنار آنان قرار گیرند.

به گزارش فارس، «احمد بن حمد الخلیلی» مفتی عمان امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی تأکید کرد که طی یک سال اخیر، قهرمانان مقاومت به‌صورت شبانه‌روزی با دشمن رژیم صهیونیستی که تحت حمایت قدرت‌های شرور و استکباری جهان قرار دارد، مقابله کردند.

وی ضمن یادآوری آیه شریفه“ (فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ الله وما ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکَانُوا) تصریح کرد که بنا بر این آیه همه باید از حق دفاع کنند و در برابر هرگونه تجاوزی بایستند.

وی ادامه داد: ایستادگی ملت فلسطین بر همه امت‌های اسلامی واجب می‌کند که از نیرو‌های مقاومت با مال و تجهیزات حمایت کنند و با تمام قدرت در کنار آنان قرار گیرند.

مفتی عمان خاطرنشان کرد: وجدان امت اسلامی باید برای انجام این وظیفه به پا خیزد و مسلمانان از هیچ تلاشی فروگذار نکنند تا رؤیای این ملت مظلوم به آرزوی خود در آزادی، امنیت، ثبات و زندگی آسان محقق شود.

وی همچنین گفت: هر کسی که واجد شرایط است، باید بخشی از درآمد خود را برای حمایت از مقاومت و فلسطین هزینه کند.

مفتی عمان در پایان تأکید کرد، هر چند درخواست من خطاب به‌تمامی امت اسلام است، ولی مخصوصاً علمای امت را مورد خطاب قرار می‌دهم؛ علمایی که خداوند امانت خود را بر گردنشان نهاده و به آنان دستور داده است که الگوی مردم در خیر و خوبی باشند و ارزش‌های ایمانی را در زندگی خود عینیت بخشند.

۱۵ مهر سال ۱۴۰۲ شمسی مصادف با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی برای رژیم جنایتکار صهیونیستی یادآور خاطرات تلخ و دردناکی است، روزی که نیرو‌های حماس با طراحی و اجرای عملیاتی غافلگیرانه، به سرزمین‌های اشغال شده توسط اسرائیل حمله کردند و در همان دقایق ابتدایی عملیات خود با شلیک ۵ هزار راکت اسراییل را هدف قرار دادند و در ادامه با عبور از دیوار حائل بین نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی، وارد شهرک‌های صهیونیست‌نشین شدند و گروهی از نظامیان صهیونیستی را دستگیر و به عنوان اسیر به غزه منتقل کردند.

این عملیات که با نام «طوفالان الاقصی» انجام شد، خوشحالی مردم در کشور‌های مسلمان و بسیاری از کشور‌های دیگر را به دنبال داشت، هیمنه رژیم صهیونیستی را در هم شکست و نشان داد آنچه رژیم صهیونیستی درباره توان نظامی خود گفته، داستانی بیش نیست.

چرا عملیات طوفان الاقصی؟

جنبش حماس پس از عملیات پیامی ۱۸ صفحه‌ای تحت عنوان «این روایت ماست… چرا عملیات طوفان الاقصی؟» منتشر کرد که در آن درباره دلایل و چرایی انجام عملیات گفت.

در این پیام درباره زمینه‌های شکل‌گیری عملیات مقاومت علیه رژیم صهیونیستی نوشت: نبرد ملت ما با رژیم اشغالگر و استعمار در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) آغاز نشد، بلکه ۱۰۵ سال قبل و در نتیجه اشغالگری کلید خورد. مردم ما ۳۰ سال تحت استعمار انگلیس و ۷۵ سال تحت اشغال رژیم صهیونیستی زندگی کردند.

حماس در ادامه اعلام کرد: ملت ما ده‌ها سال است که از انواع ظلم، بی‌عدالتی، مصادره حقوق اولیه و سیاست‌های آپارتاید رنج برده‌اند و نوار غزه بیش از ۱۷ سال است که از یک محاصره خفه کننده رنج می‌برد، طوری که آن را به بزرگترین زندان روباز جهان تبدیل کرده است.

نوار غزه از پنج جنگ ویرانگر رنج برد و هر بار اسرائیل آغازگر آن بود. از سال ۲۰۰۰ تا سپتامبر ۲۰۲۳، رژیم اشغالگر ۱۱ هزار و ۲۹۹ فلسطینی را شهید و ۱۵۶ هزار و ۷۶۸ نفر دیگر را زخمی کرد که اکثریت آن‌ها غیرنظامی بودند.

جنبش حماس در پیام خود درباره نقض قوانین بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی در سایه بی‌توجهی جامعه بین‌الملل نیز تاکید کرد: سفیر اسرائیل در سازمان ملل گزارش شورای حقوق بشر را در برابر نمایندگان کشور‌های جهان پاره کرد. «اسرائیل» عملاً امکان تشکیل کشور فلسطین را از طریق کارزار شدید برای دو برابر کردن شهرک سازی و یهودی سازی کرانه باختری از بین برده است. حال سوال این است که آیا در این شرایط ملت ما باید به انتظار و حساب باز کردن روی سازمان ملل و نهاد‌های ناتوان آن ادامه دهند؟

source

توسط expressjs.ir