فالوور (follower) در زبان لغوی در معنی دنبال کردن می باشد این کلمه ریشه لاتین دارد و از زمانی که در ساختار اینستاگرام قرار گرفته است از اهمیت لغوی بسیار بالایی برخوردار گردیده است، فالوور ها در اینستاگرام کسانی هستند که یک پیج را دنبال می کنند و بلافاصله بعد از دنبال کردن یک صفحه تمامی محتواهای موجود برای آنها به نمایش در خواهد آمد و فرد می تواند حتی فعالیت های روزانه آن که از طریق پست و چه استوری مشاهده کند و در صورت پسند آنها را حمایت کند.

یکی از پر مخاطب ترین شبکه های روز دنیا که مخاطبان بسیار زیادی دارد اینستاگرام (Instagram) می باشد ، اینستا یکی از پلتفرم های بسیار جذاب و بصری می‌باشد که کاربران آن محتواهای بروز و مناسب نیاز مخاطب را تولید کرده و منتشر می کنند و یا رویداد های رخ داده در جهان را به سرعت در آن آپلود می کنند که تمامی این موارد موجب افزایش روز افزون محبوبیت اینستاگرام گردیده است .

اینستاگرام یکی از پویا ترین شبکه های مجازی و مطرح دنیا می باشد و دلیل پویایی این برنامه قابلیت های مختلف آن و بخش های ساختاری اینستاگرام می باشد ، در واقع اینستاگرام از قسمت های مختلفی ساخته شده است که یادگیری و آشنایی با اصطلاحات هر کدام از آنها می تواند ما را در استفاده درست از اینستاگرام یاری دهد ، به همین دلیل نیاز است تمامی عناصر و قابلیت های اینستاگرام را ارزیابی کنیم .

هنگامی که وارد پیج های مختلف می شوید معمولا با سه کلمه پست (post) ، فالوور ها (follower) ، فالووئینگ (following) روبه رو می شوید ، قسمت پست تعداد محتواهای آپلود شده و قسمت فالوئینگ تعداد افرادی می‌باشد که فرد آنها را دنبال کرده است ، اما مهم ترین قسمت تمامی صفحات بخش فالوور می باشد ، این قسمت در واقع شمار تمامی اکانت هایی را نمایش می دهد که یک پیج را دنبال کرده اند و در بیانی ساده تر مهم ترین فاکتور برای ارزیابی پیج ها فالوور می باشد .

فالوور (follower) در زبان لغوی در معنی دنبال کردن می باشد این کلمه ریشه لاتین دارد و از زمانی که در ساختار اینستاگرام قرار گرفته است از اهمیت لغوی بسیار بالایی برخوردار گردیده است ، فالوور ها در اینستاگرام کسانی هستند که یک پیج را دنبال می کنند و بلافاصله بعد از دنبال کردن یک صفحه تمامی محتواهای موجود برای آنها به نمایش در خواهد آمد و فرد می تواند حتی فعالیت های روزانه آن که از طریق پست و چه استوری مشاهده کند و در صورت پسند آنها را حمایت کند.

فالوور اینستاگرام چیست ؟

اهمیت فعالیت در اینستاگرام چیست ؟

اینستاگرام از داده های بسیار زیادی پشتیبانی می کند و کلمات زیادی را در برگرفته است و می توان گفت که کلمه فالوور تنها در بستر اینستاگرام معنا ندارد بلکه در زندگی روز مره و کنونی افراد نیز استفاده میشود ، حتی سایر برنامه های محبوب و شناخته شده نیز از کلمه فالوور استفاده می کنند و در حالت کلی می توان گفت مخاطب در شبکه های مجازی یا همان فالوور و دنبال کننده مهم ترین مورد برای تمامی افراد محسوب میشود .
در کنار فالوور و اصطلاحات رایج و معمول آن دلایل زیادی سبب گردیده است که اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم برجسته مورد دید قرار بگیرد و اصطلاحات آن به صورت کامل بررسی شود ، اما چه دلایلی سبب محبوبیت سرشار اینستاگرام و تفاوت آن با سایر اپ های موجود چه داخلی و چه خارجی شده است ؟ در قسمت زیر تنها به گوشه کوچک از ویژگی های اینستاگرام خواهیم پرداخت :

  1. امکان اشتراک گذاری کامنت های استوری (story comments) یکی از قابلیت‌های ویژه اینستاگرام می‌باشد که در به روز رسانی های اخیر شاهد آن هستیم برای مثال شما می‌توانید در پیج های پابلیک و بزرگ کامنت هایی را که افراد در بخش استوری قرار می‌دهند را ببینید .
  2.  ساخت آواتار ها (avatars) یکی دیگر از ویژگی‌های اینستاگرام می‌باشد در واقع هر فرد می‌تواند کاراکتری شبیه به خود را طراحی کرده و آن را سیو بکند و سپس این آواتار ها را در قالب استیکر در قسمت استوری ، چت و ریکشن های استوری به نمایش بگذارد و حتی می تواند حالت های چهره مختلف همچون خنده ، ناراحتی و… را طراحی کند .
  3. یکی دیگر از قابلیت‌های مهم اینستاگرام حالت Quiet می‌باشد می باشد ، این قابلیت حالت شب و استراحت افراد را نمایش می دهد و در قسمت پروفایل کلمه Quiet Mode قرار میگیرد و زمانی که فردی در این زمان به شما پیام ارسال کند اینستاگرام به صورت خودکار حالت استراحت شما را برای افراد در دایرکت نمایش می دهد و دیگر نوتیفی مبنی بر پیام جدید دریافت نخواهید کرد .
  4. قابلیت ایجاد کالکشن ها (collections) برای پست‌های ذخیره شده یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز کننده اینستاگرام می‌باشد شما می‌توانید حین ذخیره پست‌ها کالکشن های مختلفی را ایجاد کرده و پستی را در قسمت‌های مختلف ذخیره کنید .
  5.  مهم ترین قابلیت اینستاگرام ساخت و تأسیس پیج های بیزنسی و کریتور می باشد که می توان در توسعه و رشد افراد و همچنین کسب درآمد آنها موثر باشد ، تنها کافی است افراد با فعالسازی حالت تجاری اکانت خود بیزنس خود را ارتقا داده و خدمات پیج های بیزنسی استفاده کنند ‌.
  6. ساخت محتواها با موضوع‌های ترند یکی از مواردی می‌باشد که می‌تواند موجب دیده شدن پیج‌ها گردد در نتیجه اینستاگرام برای راحتی کاربران خود و جلوگیری از ادیت های زیاد و صرف وقت ، بخشی به اسم templates را ایجاد کرده است تا با آپلود تصاویر محتوا به صورت خودکار ادیت و تنظیم شود .
  7.  یکی از قسمت‌های مهم اینستاگرام بخش بیو می‌باشد پیج های تجاری یا حتی پیج های عادی می‌توانند یک لینک را در این قسمت قرار دهند اما در آپدیت های جدید اینستاگرام ویژگی جدیدی اضافه شده و آن این است که می توانید چندین لینک قرار دهید و برای اینکار می توانید بعد از ویرایش بیو از قسمت Add external link برای اینکار اقدام کنید.

عدد کنار فالوور چیست؟

شاید شما نیز هنگام مشاهده حساب های کاربری افراد و پیج های معروف با اعدادی در کنار فالوور یا حتی با کلماتی همانند M یا K نیز در کنار اعداد روبه رو شده باشید ، این کلمات در واقع شمار فالوور ها نشان می دهند و برای افرادی که تعداد فالوور کمتری دارند معمولا علامت K و M نمایش داده نمیشود .تعداد بالای فالوور برای پیج ها بسیار اهمیت دارد ، چرا که این تعداد می تواند ضمن مزایای بسیار زیاد اعتبار صفحات را بسیار افزایش دهد ، و محبوبیت پیج های کاری را افزایش دهند و اگر برندی داشته باشید می توانید برند خود را مشهور تر سازید .نماد K در کنار تعداد فالوور نشان دهنده حجم بالای فالوور ها می باشد و برای افرادی که در اینستاگرام تعداد فالوور آنها در محدوده هزار تا 1 میلیون قرار دارد از علامت k به حتی نمایش تمامی فالوور ها استفاده میشود .زمانی که تعداد فالوور ها از محدود هزار ها خارج و وارد شمار میلیونی می‌شود اینستاگرام از نماد M استفاده می کند و M کوتاه شده و مخفف کلمه million می باشد ، تمامی پیج های کاری و بیزنسی آرزوی داشتن فالوور های میلیونی را دارند به همین دلیل بایستی تمامی تلاش خود را بکنید تا تعداد فالوور خود را افزایش دهیم .

اهمیت داشتن فالوور های کاملا واقعی و فعال در اینستاگرام

اهمیت داشتن فالوور های کاملا واقعی و فعال در اینستاگرام

می توان گفت مهم ترین فاکتور در اینستاگرام تعداد فالوور فعال و واقعی می باشد ، تمامی پیج های کاری بدون استثنا نیاز به فالوور فعال دارند ‌و نمی توان هیچ گونه محدوده خاصی برای تعداد فالوور تعیین کرد یعنی هر چقدر که تعداد فالوور شما بالا باشد به همان اندازه موفقیت تضمین شده خواهید داشت .افزایش فالوور در اینستاگرام از روش های مختلفی انجام میگیرد پس اگر به دنبال افزایش مخاطب خود هستید بایستی این روش ها را یاد گرفته و در افزایش مخاطبان خود از آنها بهره بگیرید ، بعد از دستیابی به فالوور می توانید به تمامی هدف های خود برسید .افزایش فالوور اینستاگرام مزایای زیادی به همراه دارد که در بخش زیر به قسمت کوچکی از آنها اشاره خواهیم کرد :

  • افزایش شمار لایک های (Like) پست تولیدی
  • افزایش میزان نظرات و کامنت های (comment) پست
  • افزایش واچ تایم پست و زمان پخش محتوا (watch time)
  • افزایش میزان بازید پست ، استوری و لایو (view post, live ,story)
  • افزایش اشتراک گذاری محتوا (share)
  • افزایش احتمال بازدید پست توسط تمامی فالوور ها
  • افزایش شانس ورود پست به قسمت اکسپلور اینستاگرام
  • افزایش فروش محصولات
  • افزایش رنک پیج
  • افزایش همکاری ها ، شراکت ها و دایره ارتباطی افراد
  •  افزایش میزان درآمد از طریق انجام تبلیغات
  • پیشی گرفتن از رقبا و پیج های همکار
  • افزایش اعتبار صفحه
  • بیشتر شدن میزان محبوبیت برند

نتیجه گیری : اینستاگرام مهم ترین و بهترین بستر مجازی برای انجام تبلیغات و همچنین کسب و کار ها می باشد ، اصطلاحات موجود در اینستاگرام در بر گیرنده معنای خاص و اهمیت بالا هستند ، برای مثال در اهمیت ترین واژه اینستاگرامی فالوور می باشد .

با توجه به اهمیت فالوور بایستی اولین هدف شما پیوسته تلاش برای افزایش فالوور باشد تا موفقیت حتمی داشته باشید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و فوت و فن هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

source

توسط expressjs.ir