در پی تشدید جنایت‌های اسرائیل در مرز لبنان، سایر گروه‌های مقاومت در منطقه هم عملیات خود را در حمایت از لبنانی‌ها گسترش دادند. انصارالله یمن با تعدادی پهپاد مناطقی را در تل‌آویو و ایلات هدف قرار داد، مقاومت عراق هم پایگاه امریکا را در بغداد از حملات موشکی خود بی‌نصیب نگذاشت. این عملیات که در راستای «وحدت عرصه‌ها» از سوی اتاق عملیات مشترک انجام می‌شود، هشداری به سران تل‌آویو است که تشدید تنش‌ها عاقبت خوشی برای اشغالگران نخواهد داشت. 
درحالی که مقامات صهیونیستی بار‌ها اعتراف کرده‌اند که توان جنگیدن در چند جبهه را ندارند، با تحرکات نظامی که علیه لبنان انجام می‌دهند به سمت رویارویی مستقیم با اضلاع مقاومت در منطقه پیش می‌روند. گروه‌های مقاومت در عراق و یمن که پیش‌تر به دفاع از حزب‌الله لبنان متعهد شده بودند، به وعده‌های صادق خود عمل کرده و پس از ترور سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله دامنه عملیات خود را به مواضع صهیونیست‌ها و امریکا گسترش داده‌اند. 
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز سه‌شنبه از انجام چند عملیات پهپادی و هدف قرار دادن تل‌آویو و ایلات خبر داد. «یحیی سریع» در این باره اعلام کرد: در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه و ملت لبنان و مقاومت دلیرانه آن‌ها و همچنین در پاسخ به حملات تجاوزکارانه به یمن، یگان پهپادی یمن با پهپاد «یافا» تل‌آویو را هدف قرار داد. طبق گزارش شبکه المسیره، سریع همچنین اعلام کرد: «نیرو‌های مسلح یمن همچنین با چهار فروند پهپاد «صماد ۴» منطقه «ام‌الرشراش» را هدف قرار دادند.» طبق گفته یحیی سریع، در این دو عملیات چند هدف نظامی در تل‌آویو و ام‌الرشراش (ایلات) با موفقیت هدف قرار گرفت. وی در ادامه افزود: ما به مجاهدان فلسطین و لبنان به خاطر دفاع از ملت‌شان در برابر تجاوزات اسرائیلی-امریکایی و نقشه‌های آن‌ها با هدف به زانو درآوردن همه کشور‌ها و مردم آن‌ها درود می‌فرستیم. سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تأکید کرد: «ما بر حمایت عملی خود از ملت فلسطین و لبنان تا شکست تجاوز و خنثی شدن نقشه‌های جنایتکارانه و توطئه‌های توسعه‌طلبانه آن تأکید می‌کنیم.»
شب گذشته همچنین یمنی‌ها اعلام کردند که دو کشتی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار دادند. از سوی دیگر، گروه‌های عراقی که از سال گذشته در حمایت از مردم غزه، وظیفه حمله به پایگاه‌های امریکا در منطقه را به دوش کشیده‌اند، بار دیگر ضرباتی را به مواضع اشغالگران امریکایی وارد کردند. یک مسئول دفاعی امریکا در گفتگو با رویترز، اذعان کرد که دوشنبه شب پایگاه نظامی این کشور در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد هدف قرار گرفت. این مقام واشینگتن در عین حال مدعی شد که هیچ‌کدام از نظامیان امریکایی آسیب ندیده‌اند. دو مسئول نظامی عراقی نیز تأکید کردند که پایگاه نظامیان امریکایی نزدیک فرودگاه بغداد با شلیک چند کاتیوشا هدف قرار گرفته است. شبکه المیادین نیز از شنیده شدن صدای انفجار در اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد. برپایه این گزارش، صدای چهار رشته انفجار پیاپی در مجاورت پایگاه امریکایی ویکتوریا در عراق شنیده شد. همزمان، شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجبا شامگاه دوشنبه پیامی را در خصوص تحولات جاری منطقه منتشر کرد و یادآور شد: «جنایات درنده‌خویانه رژیم صهیونیستی و امریکا در غزه و اینک لبنان، به ویژه کشتار کودکان و غیرنظامیان، یادآور فجایع کربلاست و یزیدیان زمانه، گویی از جزء‌به‌جزء آن فاجعه برای طراحی اقدامات وحشیانه و پلید خود تقلید می‌کنند.» الکعبی تأکید کرد: «دشمن ترسو و پست که خوب می‌داند یارای نبرد رو‌در‌رو با دلیرمردان را نداشته و از هماوردی با نسل فاتح خیبر ناتوان است، چاره‌ای جز توسل به خیانت و فریب ندارد، اما دیری نخواهد پایید که قاتلان جنایتکار به سزای عمل‌شان می‌رسند.»

source

توسط expressjs.ir