اولین دوره از مسابقات جام باشگاه‌های جهان فیفا با حضور ۳۲ تیم در سال ۲۰۲۵ در ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد و ۱۲ ورزشگاه در سراسر این کشور برای میزبانی مسابقات انتخاب شده‌اند. این ۱۲ ورزشگاه که برای جام باشگاه‌های جهان فیفا ۲۰۲۵ تأیید شده‌اند، آماده استقبال از تیم‌هایی از سراسر جهان هستند که به ایالات متحده سفر خواهند کرد.

این تورنمنت شامل ۳۲ تیم از هر یک از شش کنفدراسیون قاره‌ای است و باشگاه‌های موفق در چهار فصل گذشته برای تعیین قهرمان نهایی جهانی به رقابت می‌پردازند.

۶۳ مسابقه در تعداد محدودی از ورزشگاه‌های کشور میزبان برگزار خواهد شد و فیفا جزئیات هر یک از این ورزشگاه‌ها را که پذیرای بزرگترین بازیکنان و باشگاه‌های فوتبال خواهند بود، منتشر کرده است.

ورزشگاه مرسدس بنز

مکان: آتلانتا، جورجیا
ظرفیت: ۷۵,۰۰۰
افتتاح: ۲۰۱۷

Mercedes-Benz Stadium

Mercedes-Benz Stadium

این ورزشگاه میزبان تیم آتلانتا یونایتد از لیگ برتر فوتبال (MLS) و آتلانتا فالکونز از لیگ فوتبال ملی (NFL) است. ورزشگاه مرسدس بنز دارای سقف متحرک و نمایشگر ویدیویی ۳۶۰ درجه است. این ورزشگاه میزبان هشت بازی جام جهانی فیفا ۲۰۲۶ خواهد بود که شامل مسابقات نیمه نهایی و دو بازی حذفی دیگر است. همچنین مسابقات ستارگان MLS، قهرمانی ملی پلی‌آف فوتبال دانشگاهی، سوپربول LIII، بازی‌های دوستانه بین‌المللی متعدد و کنسرت‌های ستاره‌های جهانی در این ورزشگاه برگزار شده است.

ورزشگاه بانک آمریکا

مکان: شارلوت، کارولینای شمالی
ظرفیت: ۷۵,۰۰۰
افتتاح: ۱۹۹۶

Bank of America Stadium

Bank of America Stadium

تیم شارلوت FC از فصل ۲۰۲۲ ورزشگاه بانک آمریکا را به عنوان زمین خانگی خود انتخاب کرده است و اولین بازی این تیم بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر تماشاگر را به خود جلب کرد. این ورزشگاه تجربه زیادی در میزبانی مسابقات فوتبال دارد و میزبان بازی‌های بین‌المللی و دوستانه باشگاهی متعددی بوده است. همچنین در این ورزشگاه مسابقات جام طلایی کونکاکاف و دو بازی حذفی کوپا آمریکا ۲۰۲۴ برگزار شده‌اند. تیم فوتبال آمریکایی کارولینا پانترز از سال ۱۹۹۶ از این ورزشگاه استفاده کرده و در چندین بازی پلی‌آف نیز در آن بازی کرده است.

ورزشگاه TQL

مکان: سینسیناتی، اوهایو
ظرفیت: ۲۶,۰۰۰
افتتاح: ۲۰۲۱

TQL Stadium

TQL Stadium

ورزشگاه TQL که در سال ۲۰۲۱ تکمیل شد، میزبان چندین مسابقه مهم باشگاهی و بین‌المللی بوده است. تیم ملی آمریکا (USMNT) اولین بار در نوامبر ۲۰۲۱ در این ورزشگاه بازی کرد و پیروزی ۲-۰ برابر مکزیک در مقدماتی جام جهانی فیفا قطر ۲۰۲۲ را به ثبت رساند. تیم FC سینسیناتی نیز بازی‌های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می‌کند.

ورزشگاه رز بول

مکان: لس آنجلس، کالیفرنیا
ظرفیت: ۸۸,۵۰۰
افتتاح: ۱۹۲۲

Rose Bowl Stadium

Rose Bowl Stadium

ورزشگاه رز بول پاسادنا یکی از مشهورترین ورزشگاه‌های جهان است که صدمین سالگرد خود را در سال ۲۰۲۲ جشن گرفت. این ورزشگاه میزبان فینال جام جهانی فیفا ۱۹۹۴ بود که برزیل پس از پیروزی در ضربات پنالتی مقابل ایتالیا برای چهارمین بار قهرمان جهان شد. فینال جام جهانی زنان فیفا ۱۹۹۹ نیز در این ورزشگاه برگزار شد که تیم ملی آمریکا در ضربات پنالتی چین را شکست داد.

ورزشگاه هارد راک

مکان: میامی، فلوریدا
ظرفیت: ۶۵,۰۰۰
افتتاح: ۱۹۸۷

Hard Rock Stadium

Hard Rock Stadium

ورزشگاه هارد راک میزبان رویدادهای متعددی است و تیم میامی دلفینز از لیگ فوتبال ملی (NFL) و مسابقات فرمول ۱ میامی، مسابقات تنیس میامی اوپن، و دیگر رویدادهای بزرگ در آن برگزار می‌شوند.

پارک GEODIS

مکان: نشویل، تنسی
ظرفیت: ۳۰,۰۰۰
افتتاح: ۲۰۲۲

GEODIS Park

GEODIS Park

استادیوم GEODIS پارک جدیدترین استادیوم در فهرست ورزشگاه‌های جام جهانی باشگاه‌های فیفا است. این استادیوم بزرگترین ورزشگاه اختصاصی فوتبال در آمریکا و کانادا است و طرفداران را بسیار نزدیک به زمین مسابقه قرار می‌دهد، به طوری که دورترین فاصله از صندلی تا خط تماس تنها ۱۵۰ فوت است. این استادیوم، محل بازی‌های خانگی تیم نشویل SC از لیگ MLS است و تاکنون میزبان تیم‌های ملی فوتبال مردان و زنان آمریکا بوده و همچنین چندین کنسرت بزرگ از جمله شانیا تواین، پینک و گرین دی را برگزار کرده است.

استادیوم MetLife

مکان: نیویورک – نیوجرسی
ظرفیت: ۸۲,۵۰۰
افتتاح: ۲۰۱۰

MetLife Stadium

MetLife Stadium

این استادیوم چندمنظوره هم‌اکنون میزبان تیم‌های نیویورک جاینتز و نیویورک جتز از لیگ NFL و تیم نیویورک گاردینز از لیگ XFL است. همچنین فینال جام کوپا آمریکا سنتناریو ۲۰۱۶ در این ورزشگاه برگزار شد که در آن تیم ملی شیلی در ضربات پنالتی، تیم آرژانتین به رهبری لیونل مسی را شکست داد. هنرمندان معروفی همچون بروس اسپرینگستین، بیانسه، اد شیرن و تیلور سویفت در این مکان اجرا داشته‌اند. استادیوم MetLife برای میزبانی فینال جام جهانی ۲۰۲۶ فیفا و همچنین دو بازی حذفی و پنج مسابقه گروهی انتخاب شده است.

استادیوم کمپینگ ورلد

مکان: اورلاندو، فلوریدا
ظرفیت: ۶۵,۰۰۰
افتتاح: ۱۹۳۶

Camping World Stadium

Camping World Stadium

استادیوم کمپینگ ورلد که حدود ۹۰ سال پیش افتتاح شد، در طول این سال‌ها چندین بار بازسازی و توسعه یافته است. بازسازی عمده‌ای در سال ۲۰۱۴ انجام شد که منجر به ایجاد ۹۰ درصد یک ورزشگاه کاملاً جدید با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ میلیون دلار شد. این استادیوم میزبان انواع رویدادهای ورزشی، سرگرمی و موسیقی بوده است، از جمله اجراهای رولینگ استونز، پل مک‌کارتنی، بیلی جوئل و التون جان. همچنین رویداد WrestleMania XXIV در سال ۲۰۰۸ در این استادیوم برگزار شد که رکورد جمعیت ۷۴,۶۳۵ نفر را به خود اختصاص داد.

استادیوم Inter&Co

مکان: اورلاندو، فلوریدا
ظرفیت: ۲۵,۰۰۰
افتتاح: ۲۰۱۷

Inter&Co Stadium

Inter&Co Stadium

این ورزشگاه که به‌طور اختصاصی برای فوتبال طراحی شده، محل بازی‌های تیم اورلاندو سیتی از لیگ MLS و تیم اورلاندو پراید از لیگ ملی فوتبال زنان (NWSL) است. هر دو تیم ملی مردان و زنان آمریکا در این استادیوم بازی کرده‌اند؛ تیم مردان در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ و تیم زنان در جام SheBelieves در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۳ در این مکان بازی داشته‌اند. همچنین مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ویژه ایالات متحده ۲۰۲۲ در این استادیوم برگزار شد.

استادیوم لینکلن فایننشل

مکان: فیلادلفیا، پنسیلوانیا
ظرفیت: ۶۹,۰۰۰
افتتاح: ۲۰۰۳

Lincoln Financial Field

Lincoln Financial Field

نخستین رویداد بلیت‌فروشی در استادیوم لینکلن فایننشل یک بازی دوستانه جذاب بین تیم‌های بارسلونا و منچستریونایتد در آگوست ۲۰۰۳ بود و پاتریک کلایورت اولین گل این ورزشگاه را به ثمر رساند. این ورزشگاه که اکنون محل بازی‌های تیم فوتبال آمریکایی فیلادلفیا ایگلز است، برای میزبانی پنج مسابقه گروهی و یک بازی از مرحله یک‌هشتم نهایی در جام جهانی ۲۰۲۶ فیفا انتخاب شده است.

استادیوم لومن

مکان: سیاتل، واشنگتن
ظرفیت: ۶۹,۰۰۰
افتتاح: ۲۰۰۲

Lumen Field

Lumen Field

شهر سیاتل به دلیل میزبانی جام جهانی باشگاه‌های فیفا ۲۰۲۵ دو دلیل برای جشن گرفتن دارد؛ تیم سیاتل ساوندرز به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان کونکاکاف ۲۰۲۲ واجد شرایط شرکت در این مسابقات شده است و استادیوم نمادین لومن نیز به عنوان یکی از ورزشگاه‌های میزبان انتخاب شده است. این استادیوم که با شکل نعل اسبی منحصربه‌فردش و نمایی دیدنی از خط افق شهر سیاتل شناخته می‌شود، در جام جهانی ۲۰۲۶ نیز میزبان مسابقاتی از جمله چهار بازی مرحله گروهی، یک بازی مرحله یک‌سی‌ودوم و یک بازی مرحله یک‌هشتم نهایی خواهد بود.

استادیوم Audi

مکان: واشنگتن دی.سی.
ظرفیت: ۲۰,۰۰۰
افتتاح: ۲۰۱۸

Audi Field

Audi Field

موفق‌ترین تیم تاریخ لیگ MLS، دی‌سی‌یونایتد، استادیوم Audi را به عنوان محل بازی‌های خانگی خود انتخاب کرده است و تیم واشنگتن اسپیریت از لیگ ملی فوتبال زنان نیز در این ورزشگاه بازی می‌کند. تیم ملی فوتبال زنان آمریکا پیش از المپیک پاریس در این استادیوم آخرین بازی دوستانه خود را مقابل تیم کاستاریکا برگزار کرد و بازی با نتیجه ۰-۰ به پایان رسید؛ سپس تیم آمریکا با هدایت مربی جدید اما هیز موفق به کسب مدال طلا شد. تیم ملی مردان آمریکا در دو بازی اول خود در این استادیوم در سال ۲۰۱۹ نتایج متفاوتی کسب کرد؛ ابتدا با نتیجه ۱-۰ به جامائیکا در یک بازی دوستانه باخت و سپس با پیروزی ۷-۰ مقابل کوبا در لیگ ملت‌های کونکاکاف به پیروزی رسید.

source

توسط expressjs.ir