جوان آنلاین: واکنش‌ها به جنایت صهیونیست‌ها به ویژه به دنبال به شهادت رساندن دبیرکل حزب‌الله لبنان رو به گسترش است تا جایی که در استرالیا و اروپا هم مردم خشمگین از تداوم حرکت ماشین کشتار صهیونیست‌ها، در محکومیت جنایات و حمایت از مقاومت تظاهرات کردند. 

 

شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، آتش خشم جهانیان از توحش یک سال اخیر صهیونیست‌ها در غزه و لبنان را بار دیگر شعله‌ور کرد. در حیدرآباد هند در محکومیت ترور سیدحسن نصرالله تجمع گسترده‌ای شکل گرفت. در نروژ هم مردم در حالی که چفیه و پرچم لبنان و فلسطین را حمل می‌کردند، خواستار پایان اشغالگری صهیونیست‌ها شدند. پلیس آلمان همان‌طور که انتظار می‌رفت، اقدام علیه صهیونیست‌ها را تاب نیاورد و تظاهرات همبستگی با غزه و لبنان و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در برلین را سرکوب کرد. در استرالیا هم خیل معترضان به جنایات صهیونیست‌ها با در دست داشتن تصویر شهید نصرالله و پرچم حزب‌الله تظاهرات کردند. همچنین، هزاران عراقی در سایه تدابیر شدید امنیتی در برابر سفارت امریکا در کشورشان تظاهرات کردند. شهر‌های ناصریه، بابل، کرکوک، بعقوبه، کاظمین و بصره دیگر نقاطی است که مردم به دنبال شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان به خیابان آمدند. صد‌ها فلسطینی، اردنی و مغربی در رام‌الله، امان و رباط در محکومیت ترور سیدحسن نصرالله و استمرار حملات این رژیم به لبنان راهپیمایی کردند. در رام‌الله، صد‌ها تن این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و همبستگی و حمایت خود را از لبنان و غزه اعلام کردند. شرکت‌کنندگان شعار‌هایی در حمایت از نصرالله و رهبران مقاومت فلسطین همانند اسماعیل هنیه و محمد الضیف و در حمایت از غزه، لبنان و یمن و مخالفت با هماهنگی‌های امنیتی (میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی) سر داده و تأکید کردند که انتقام از رژیم اشغالگر قطعی بوده و مقاومت ادامه دارد. حاضران شعار می‌دادند: «هیهات‌منا‌الذله» و این گفته شهید هنیه که «هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت» را تکرار می‌کردند. همچنین آن‌ها پرچم‌های حزب‌الله، فلسطین، لبنان و یمن و تصاویر شهید نصرالله را برافراشتند. عاهد الخواجا از رهبران ابتکارعمل ملی فلسطین نیز به العربی‌الجدید گفت: «رژیم صهیونیستی برای ترور هر فلسطینی و لبنانی مبارزی تلاش می‌کند، اما هرچقدر هم بکشد و ویران کند، هرگز ملت فلسطین را شکست نداده و در برابر آن‌ها بازدارندگی ایجاد نخواهد کرد، ایده و کار حزب‌الله درگرو اشخاص نیست و ما اطمینان داریم که مقاومت با وجود حزن و اندوه فقدان نصرالله، ادامه می‌یابد.» 

 

 سر دادن شعار لبیک یا نصرالله

اردنی‌ها با در دست داشتن عکس‌های شهید نصرالله، شعار‌هایی در حمایت از لبنان و مقاومت سر داده و انتقام خون شهید نصرالله و سایر شهدا و پاسخ به این جنایت را خواستار شدند. آن‌ها همچنین شعار‌های مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل و لبیک یا نصرالله سر دادند. شرکت‌کنندگان در این تجمع از دولت اردن خواستند روابط خود را با رژیم اشغالگر قطع کرده و توافق وادی عربه (پیمان صلح با رژیم صهیونیستی) و توافقنامه گاز را لغو کند. «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» رژیم صهیونیستی را مسئول کامل پیامد‌های فاجعه‌بار حملاتش به لبنان دانست و اعلام کرد: «اسرائیل مسئول کامل پیامد‌های فاجعه‌بار حملاتش به لبنان است که بدون هیچ مانع قانونی یا انسانی به شکلی وحشیانه آن‌ها را آغاز کرده و همزمان به حملات خود به غزه و تشدید تنش در کرانه باختری ادامه می‌دهد.» در همین چارچوب برخی فعالان مغربی، در تجمعی اعتراضی مقابل ساختمان پارلمان این کشور در رباط به‌شدت ترور نصرالله را محکوم و تأکید کردند: «مقاومت هرگز نمی‌میرد.» در این تجمع که با فراخوان گروه اقدام ملی برای فلسطین و جبهه مغربی حمایت از فلسطین و مبارزه با عادی‌سازی برگزار شد، شعار‌هایی در تجلیل از شهید نصرالله و مقاومت و محکومیت جنایات امریکا و رژیم صهیونیستی سر دادند.

source

توسط expressjs.ir