در مورد سفر به روسیه بیشتر بدانید!

سفر به روسیه

روسیه سرزمینی با تاریخ بسیار غنی و جغرافیای خاص است که دو قاره آسیا و اروپا را در بر می‌گیرد. خوشبختانه، این کشور هم در سال‌های اخیر در فهرست مقاصد توریستی ایرانیان قرار گرفته و گردشگران می‌توانند به راحتی و با خرید تور روسیه به آن سفر کنند. اگر شما هم قصد سفر گردشگری به کشور شوراها را دارید و نمی‌دانید چقدر باید هزینه کنید یا چه زمانی سفر اقتصادی‌تری داشته باشید، این مطلب از تریپ را مطالعه کنید.

معرفی روسیه؛ پهناورترین کشور دنیا

روسیه وسیع‌ترین کشور جهان و نهمین کشور پرجمعیت دنیاست. این سرزمین پهناور در شمال آسیای میانه و اروپای شرقی قرار دارد. به‌این‌ترتیب، بخش اعظمی از آن را مناطق اروپایی و بخش دیگرش را شهرهای آسیایی تشکیل می‌دهند. جدول زیر شما را با اطلاعات مختصری که پیش از سفر به روسیه نیاز دارید بدانید، آشنا می‌کند:

پایتخت واحد پول نوع اقلیم جمعیت مساحت ساعت جهانی دین زبان
مسکو روبل (RUB) آب‌وهوای قاره‌ای ۰۰۰/۵۰۰/۱۴۴ میلیون نفر ۴۰۰/۰۷۵/۱۷ کیلومترمربع UTC +3 مسیحیت ارتدوکس روسی

مدارک لازم برای ویزای توریستی روسیه

برای سفر به سرزمین تزارها و تماشای زیباترین جاهای دیدنی روسیه بهتر است از ۲ هفته قبل برای خرید تور و دریافت ویزا اقدام کنید. صدور ویزای توریستی این کشور حدود ۷ روز کاری زمان می‌برد و اغلب، در دو شکل ۱۴ روزه و ۱ ماهه صادر می‌شود که نوع آن بستگی به مدت زمان سفر شما دارد. از مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی روسیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه مدارک شناسایی
  • داشتن پاسپورت معتبر با حداقل شش ماه اعتبار و دو صفحه خالی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس رنگی
  • واچر هتل
  • فرم تعهد بازگشت
  • ارائه بلیط رفت‌و‌برگشت به یکی از شهرهای روسیه

بهترین و ارزانترین فصل سفر به روسیه

آنچه وضعیت آب‌وهوای این کشور را از سایر نقاط جهان متمایز می‌کند، زمستان‌های بسیار سرد و طولانی و تابستان‌های نسبتا خنک و معتدل است. دمای هوا در تابستان‌های روسیه به بیشتر از ۳۵ درجه هم نمی‌رسد؛ همچنین در این فصل، شانس ملاقات با زیباترین پدیده جهان یعنی شب های سفید روسیه را هم خواهید داشت. با این توصیف، می‌توان اواخر فصل بهار و فصل تابستان را بهترین زمان و زمستان آن را ارزانترین زمان سفر به روسیه دانست.

زمستان؛ بهترین زمان برای خرید تور ارزان روسیه

زمستان؛ بهترین زمان برای خرید تور ارزان روسیه

هزینه بلیط هواپیما روسیه

سفر هوایی ایرانیان به مقصد روسیه غالبا به دو شهر مسکو یا سن پترزبورگ انجام می‌شود. مسافت هوایی بین تهران تا مسکو ۲۴۷۸ کیلومتر و مدت زمان پروازهای مستقیم به این کشور چیزی حدود ۴ ساعت است. البته این مدت زمان می‌تواند با توجه به تعداد توقف‌ها و نوع مسیر کاملا تغییر کند. با خرید ارزانترین بلیط روسیه از سایت تریپ می‌توانید سفری اقتصادی به شهر مسکو، پایتخت روسیه داشته باشید و در یکی از فرودگاه‌های بین المللی دوموده دوو، ونوکووا یا شرمتیوو به زمین بنشینید.

دیدنی‌ترین شهرهای توریستی روسیه

اگر قرار باشد بهترین شهرهای دیدنی این کشور را برای سفرهای ماجراجویانه شما معرفی کنیم، قطعا پیشنهاد ما یکی از موارد زیر خواهد بود:

  • مسکو: از زیباترین جاهای دیدنی مسکو که مهم‌ترین شهر روسیه محسوب می‌شود، می‌توان به جاذبه‌هایی همچون کاخ کرملین، میدان سرخ، کلیسای جامع سنت باسیل، پارک گورکی و تالار نمایش بولشوی اشاره کرد.
  • سن پترزبورگ: شهری با تلاطم‌های تاریخی فراوان است. موزه فابرژ، صومعه الکساندر نوسکی، موزه دولتی روسیه، کاخ بزرگ پیترهوف، قلعه و پل پیتر، تئاتر مارینسکی و کاخ یوسوپف از دیدنی‌های مهم این شهر محسوب می‌شود.
  • کازان: پایتخت سوم روسیه است که در آن می‌توانید از کلیسای جامع پیتر و پاول، صومعه رائفیا، دریاچه نیژنی کابان و موزه هرمیتاژ کازان دیدن کنید.
  • سوچی: طبیعت زیبای این شهر حرف اول را می‌زند. دریاچه ریتسا، آبشارهای طبیعی، آکواریوم سوچی و ویلای استالین از جاذبه‌های مهم این شهر هستند.

مکالمه و اینترنت در روسیه

مگافون، بیلان، ام تی اس (MTS) و تله ۲ (Tele2) از جمله رایج‌ترین سیمکارت‌های روسی هستند. مگافون بهترین نوع این سیمکارت‌هاست که ضمن ارائه سرعت خوب اینترنت از پوشش سراسری ایده‌آلی برخوردار است. هزینه تهیه هر سیمکارت روسی بستگی زیادی به نوع و خدمات ارائه‌شده توسط آن دارد.

هزینه سفر به روسیه در سال ۱۴۰۳

ارز رایج در کشور روسیه روبل است؛ اما اغلب گردشگران بودجه سفر خود را به صورت دلار یا یورو به همراه می‌برند. برای سفری ارزان و اقتصادی به روسیه باید حداقل روزی ۵۰ تا ۷۰ دلار را کنار بگذارید که تنها به وعده‌های غذایی و حمل‌ونقل اختصاص دارد. بنابراین مخارج مرتبط با هتل یا تهیه بلیط را شامل نمی‌شود. البته اگر ترجیح می‌دهید قناعت را کنار بگذارید و با دست‌ودلبازی خرج کنید، متوسط هزینه سفر به روسیه برای یک روز اقامت در این کشور می‌تواند تا ۱۵۰ دلار هم افزایش یابد. این بودجه نیز مانند سفرهای معمولی تنها به خوردوخوراک و هزینه جابه‌جایی اختصاص دارد و اقامت در هتل را شامل نمی‌شود.

جشن سال نوی میلادی در مسکو

جشن سال نوی میلادی در مسکو

در سفر به روسیه چی بخوریم؟

احتمالا بهترین و مهیج‌ترین تجربه شگم‌گردی‌تان در روسیه رقم خواهد خورد. این کشور پهناور و وسیع متنوع‌ترین فرهنگ غذایی را دارد و بخش اعظمی از مزه‌های جدید و ناب خود را با الهام از مناطقی همچون اروپای شرقی، قفقاز، آسیای میانه و خاورمیانه خلق می‌کند. اگر اهل ریسک و ماجراجویی باشید، طعم‌های زیر برایتان حسابی دلچسب خواهد بود.

  • بورش: نوعی سوپ سنتی است که ترکیب اصلی آن را چغندر، ران گوساله و خامه ترش تشکیل می‌دهد.
  • شاه‌ماهی: پای ثابت تمام محافل و جشن‌های روسیه است. این غذا با ترکیب موادی مثل ماهی، سیب زمینی، هویج، چغندر، پیاز و سس مایونز طبخ می‌شود.
  • پلمنی: پرانرژی‌ترین غذای روسی محسوب می‌شود. این غذا خمیری است که درون آن با گوشت گاو، گوسفند و سبزیجات معطر پر می‌شود.
  • بیف استراگانوف: از معروف‌ترین غذاهای روسی در کل جهان که از گوشت، خامه، خردل و سس کره‌ای تهیه می‌شود.
  • کاشا: این غذا در روسیه به هر دانه یا غلات آپ‌پزشده‌ای گفته می‌شود که به همراه شیر یا آب طبخ شده باشد. کاشا غالبا در وعده صبحانه یا جشن‌های ملی روسیه سرو می‌شود.
  • شاشلیک: همان شیشلیک خودمان است؛ بااین‌تفاوت که ذائقه روسی از آن طعمی جدید خلق می‌کند.
  • قارچ جولیان: قارچ را ابتدا با خامۀ ترش طعم‌دار می‌کنند و سپس آن را در فر می‌گذارند. در مرحله آخر روی آن پنیر پیتزا می‌رزند و سرو می‌کنند. گاهی برای خلق مزه‌های بیشتر به این ترکیب مرغ یا گوشت ماهی هم اضافه می‌کنند.
  • بلینی: به آن پنکیک روسی هم می‌گویند. معمولا در خمیر پنکیک‌های روسی موادی همچون خاویار، پنیر یا خامه استفاده می‌شود.
  • میموزا: نوعی سالاد مقوی است که در ترکیب آن موادی مثل تن ماهی یا میگو،  تخم‌مرغ آب‌پز، پنیر رنده‌شده، سس مایونز و پیاز به چشم می‌خورد.

اقامت در بهترین هتل‌های روسیه

برای اقامت در هتل‌های روسیه گزینه‌های فراوانی روی میز است. در این کشور تا دلتان بخواهد هتل‌های مجلل ۵ ستاره پیدا می‌شود. البته که برای داشتن یک سفر اقتصادی می‌توانید روی تعداد بی‌شمار هاستل‌ها، خوابگاه‌ها یا هتل‌های ۳ ستاره هم حساب کنید. فهرست پیشنهادی ما از میان بهترین هتل های مسکو و سن پترزبورگ، موارد زیر است:

  • هتل رادیسون رویال در مسکو
  • هتل ریتز کارلتون در مسکو
  • هتل حیات ریجنسی پتروفسکی پارک در مسکو
  • هتل سنت رجیس در مسکو
  • هتل فورسیزنز لیون پالاس در سن پترزبورگ
  • هتل کمپینسکی مویکا ۲۲ در سنت پترزبورگ
  • هتل بلموند گراند یوروپ در سن پترزبورگ

فستیوال ها و جشن های ملی روسیه

حضور در فستیوال‌های جذاب روسیه ضمن اینکه لحظات بسیار هیجان‌انگیزی را برایتان رقم می‌زند، موجب آشنایی بیشتر شما با فرهنگ غنی این سرزمین می‌شود. به‌همین‌دلیل توصیه می‌کنیم هنگام خرید تور روسیه، به تاریخ جشنواره‌های زیر توجه داشته باشید تا لذت چندبرابری را تجربه کنید:

نام جشنواره توضیحات زمان برگزاری
جشن سال نوی میلادی حال‌وهوای کریسمس در خیابان‌ها و برپاکردن بساط آتش‌بازی ۱ تا ۵ ژانویه
جشنواره ماسلنیتسا اجرای رقص‌های محلی و کارناوال‌های موسیقی در استقبال از بهار آخرین هفته فوریه
جشن عید پاک ورود دسته‌جمعی به کلیساها به یاد عروج مسیح ۲۲ مارس تا ۲۵ آوریل
جشن پیروزی نمایش رژه‌های نظامی ارتش برای تکریم پیروزی اتحاد جماهیر شوروی در جنگ جهانی دوم ۹ می
روز ملی روسیه بزرگداشت استقلال روسیه ۱۲ ژوئن

ارزانترین تور روسیه با تریپ

حال که با مهم‌ترین اطلاعات پیش از سفر به روسیه آشنا شدید، می‌توانید با خرید ارزانترین تور روسیه سفر اقتصادی اما هیجان‌انگیز خود را آغاز کنید و به‌جز رزرو هتل و بلیط هواپیما، از خدمات گشت شهری، تورلیدر و ترانسفر فرودگاهی هم بهره‌مند شوید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت www.trip.ir نه‌تنها بلیط هواپیما مسکو و سن‌پترزبورگ را خریداری کنید، بلکه تور روسیه را هم به صورت آنلاین رزرو کنید. برای این کار، ابتدا تاریخ پکیج‌ها را مشاهده کرده و با کلیک روی هر پکیج، جزئیات آن را مطالعه کنید. آژانس هواپیمایی تریپ با دو دهه تجربه فعالیت در عرصه توریسم، همراه و هم‌سفر شما برای تجربه‌های ناب گردشگری خواهد بود.

source

توسط expressjs.ir