شایانیوز- با سرد تر شدن هوا، پختن و میل کردن بعضی غذاها مثل سوپ، آش، عدسی و خوراک لوبیا چیتی خیلی بیشتر از قبل لذت داره. انواع سوپ ها و آش ها دست ما رو باز میذاره تا تنوع خوبی به وعده های غذایی مون بدیم و یه شام یا ناهار مقوی و لذیذ آماده کنیم. خوراک لوبیا چیتی هم از اون غذاهای عالیه که توی هوای خنک خیلی میچسبه. در این مطلب، طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی به همراه نکات لعاب دار و خوشمزه شدنش رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

khorak-loobia-chiti-1

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا چیتی

لوبیا چیتی ۲ لیوان

سیب زمینی متوسط 2 عدد

پیاز متوسط 2 عدد

سیر ۲ تا 3 حبه

گوجه فرنگی 2 عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

آبلیمو 2 قاشق غذاخوری

پودر گلپر به میزان دلخواه

نمک، زردچوبه، و فلفل سیاه به میزان لازم

روغن به میزان لازم

khorak-loobia-chiti-4

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی

مرحله اول

لوبیا چیتی رو از حدود 12 ساعت قبل بشویید و اون رو خیس کنید. بهتره در این مدت ۲ تا 3 بار آب اون رو عوض کنید تا نفخ لوبیا چیتی از بین بره و بعد از پخت بافت نرم تری پیدا کنه.

مرحله دوم

پیازها رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. داخل یک قابلمه روغن بریزید و روی حرارت بذارید تا داغ بشه. پیازها رو داخل قابلمه تفت بدید تا سبک و طلایی بشن.

khorak-loobia-chiti-6

مرحله سوم

سیرها رو هم پوست بگیرید، ریز خرد کنید و داخل قابلمه بریزید تا عطرشون دربیاد. گوجه فرنگی ها رو هم پوره کرده و به پیاز و سیر اضافه کنید.

مرحله چهارم

به تفت دادن ادامه بدید تا آب گوجه فرنگی تبخیر بشه سپس زردچوبه، فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی رو اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگه هم تفت بدید.

khorak-loobia-chiti-5

مرحله پنجم

لوبیا چیتی ها رو آبکش کنید و داخل قابلمه بریزید و کمی تفت بدید. سپس حدود ۵ لیوان آب اضافه کرده و حرارت رو زیاد کنید تا به جوش بیاد و بعد حرارت رو کم کنید تا خوراک لوبیا چیتی به مدت ۳ تا 4 ساعت بپزه.

مرحله ششم

دو ساعت بعد سیب زمینی ها رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. حالا اونا رو داخل یک تابه که روغن ریختید کمی تفت بدید و همراه مقداری نمک به قابلمه خوراک لوبیا چیتی اضافه کنید.

khorak-loobia-chiti-3

مرحله هفتم

در مرحله آخر نمک غذا رو تست و اندازه کنید و یک ساعت دیگه زمان بدید تا خوراک لوبیا چیتی کاملا بپزه و جا بیفته. برای بیشتر لعاب دار شدن خوراک لوبیا چیتی می تونید نصف سیب زمینی رو از قابلمه خارج کرده و با چنگال له کرده و به قابلمه اضافه کنید.

مرحله هشتم

در آخر گلپر و آب لیموی تازه رو هم اضافه کرده و خوراک لوبیا چیتی رو داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و به همراه نان تازه و سبزی خوردن سرو کنید. نوش جان.

اگر به آشپزی علاقه دارید، اینجا با کلی دستورهای غذایی عالی مخصوص شماست.

source

توسط expressjs.ir