استقلال رویایی با لباس بسیار شبیه به البسه لیورپول انگلیس! در ادامه طرح‌هایی که نمونه خارجی آن را بر تن ستاره‌های خارجی دیده بودیم امروز به سراغ استقلالی رفتیم که از رویایی‌ترین تیم های فوتبال ایران به حساب می‌آمد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛ آبی‌پوشان پس از قهرمانی آسیا با همان قدرت در جام باشگاه‌های تهران حضور یافتند و توانستند به قهرمانی برسند. آنها پس از آن موفق شدند در لیگ سراسری نیز بدرخشند.

88

(استقلال 1371؛ ایستاده از راست: فرشاد فلاحت زاده، مهدی فنونی زاده، صمد مرفاوی، عباس سرخاب، امیر غفوریهای اصل، امیر موسوی نیا

نشسته از راست: خسرو پارسا، صادق ورمرزیار، شاهرخ بیانی، احمدرضا عابدزاده، امیر هاشمی مقدم 

​​​​​​توضیح: استقلالی ها در حالی در این بازی به میدان رفتند که شاهین بیانی و جواد زرینچه را به همراه نداشتند.​​)

007f921500000258_3512015_steve_nicol_left_bruce_grobbelaar_centre

(ایان راش، بروس گروبلار و استیو نیکول)

استقلالی‌ها در آخرین دیدار خود باید روبروی پرسپولیسی‌ها قرار می‌گرفتند و در حالی بازی را آغاز کردند  که برای قهرمانی تنها یک تساوی می‌خواستند و در نهایت بازی نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید. تعدادی از عکس‌های مورد استفاده مربوط به همان دیدار بود.

43659_767

(صمد مرفاوی، امیر هاشمی مقدم، عباس سرخاب)

آبی‌پوشان در سال 1371 با لباس‌هایی در میدان حضور یافتند که طرح آن شباهت فراوانی به طرح لباس‌های دو فصل 1992/93 و 1993/94 تیم لیورپول داشت که با ستاره‌های بزرگش موفق به کسب قهرمانی در جام حذفی شدند.

904d72a73ac723ad4260807741ba6584

استقلالی‌ها در آن سال به مانند پرسپولیس و بسیاری از تیم‌های داخلی با لباس‌هایی تولید شده در شرکت شکاری در رقابت‌ها حضور می یافتند. در سوی دیگر لیورپولی‌ها نیز که با کمپانی آدیداس قرار داشتند با لباس‌های تولید شده از این شرکت در رقابت‌های لیگ حضور می‌یافتند.

Untitled

بعدها این طرح را بیشتر از آنچه دیده بودیم بر تن تیم‌های حرفه‌ای و آماتور فوتبال ایران می‌دیدیم. لباس‌ها و طرح‌هایی که بعداً تبدیل به یکی از عمومی‌ترین طرح‌های مربوط به پیراهن‌های ورزشی شد. بسیاری از ما در کودکی، در فوتبال گل‌کوچیک، پیراهنی نظیر همین پیراهن بر تن کردیم. 

 

source

توسط expressjs.ir