03 مهر 1403 ساعت 13:53

جدیدترین اخبار در خصوص گوشی آیفون اس ای 4 – iPhone SE 4 اپل حاکی از افزایش قیمت احتمالی آن هستند. این افزایش قیمت البته توجیهی منطقی دارد.

پس از رونمایی از سری پرچمداران خانواده آیفون 16 اپل اکنون تمام توجهات به آیفون اس ای 4 دوخته شده است. این گوشی که قرار است گزینه‌ای اقتصادی برای علاقمندان به اپل باشد طی ماه‌های گذشته همواره مورد توجه قرار داشته و بسیاری افشاگران و صاحب‌نظران در خصوصش اظهار نظر کرده‌اند. به‌تازگی اخباری جدید از آیفون SE 4 منتشر شده که حاکی از افزایش قیمت آن است؛ هرچند که این افزایش قیمت بی‌دلیل نخواهد بود.

چرا افزایش قیمت آیفون SE 4 منطقی به نظر می‌رسد؟

اوایل ماه گذشته، مارک گورمن، تحلیلگر سرشناس حوزه دستگاه‌های اپل احتمال معرفی گوشی آیفون اس ای 2024 از سوی اپل را بسیار بالا توصیف کرده بود. او همچنین معتقد بود که گوشی اقتصادی‌تر اپل همچنین به هوش مصنوعی اپل اینتلیجنس مجهز خواهد بود. این مساله البته هنوز به‌طور قطعی تایید نشده؛ اما در صورت تایید به معنای آن خواهد بود که آیفون اس ای 4 به حداقل 8 گیگ رم و تراشه A17 اپل مجهز خواهد بود تا از پس اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence برآید.

گوشی iPhone اقتصادی

همین مساله احتمالا افزایش قیمت آیفون SE 4 به 499 دلار را در پی خواهد داشت. سیاست اپل البته همچنان بر نگه داشتن قیمت iPhone SE زیر 500 دلار است؛ اما افزایش قیمت این نسل از 430 دلار به 500 دلار مساله‌ای‌ست که اگر توجیه نداشته باشد می‌تواند در فروش آن خلل ایجاد کند.

علاوه بر قیمت‌گذاری، مارک گورمن همچنین اخباری دیگر را نیز در خصوص مشخصات فنی این گوشی اپل منتشر کرده است. به‌ادعای او آیفون اس ای 4 از یک شاسی شبیه به آیفون 14 بهره می‌برد؛ اما به صفحه نمایشی اولد با کیفیت بالاتر مجهز خواهد بود. از سوی دیگر شایعات همچنین حاکی از آن هستند که دوربین اصلی آیفون میانرده اپل هم 48 مگاپیکسلی خواهد بود که در مقایسه با دوربین 12 مگاپیکسلی نسل قبل پیشرفتی قابل توجه به شمار می‌رود.

افزایش قیمت آیفون SE 4

در کنار این پیشرفت‌ها، جایگزینی پورت لایتنینگ با USB-C نیز دیگر ویژگی iPhone SE 4 خواهد بود. بعلاوه، هوش مصنوعی Apple Intelligence که هنوز به طور رسمی در اختیار کاربران آیفون‌های اپل قرار نگرفته نیز می‌تواند در صورت حضور در آیفون اس ای 4 برگ برنده بزرگی برای این گوشی در مقایسه با نسل‌های قبلی باشد.

هنوز مشخص نیست که آیا اپل گوشی میانرده خود را تا پایان سال جاری عرضه کرده یا رونمایی از آن را به سال 2025 موکول خواهد نمود.

در گجت نیوز بخوانید: شایعات آیفون SE 4، از یک قاتل خون‌خوار برای پرچمداران خبر می‌دهند! آیفون SE 4 این ویژگی جذاب خانواده آیفون 16 را به ارث خواهد برد آیفون SE 4 احتمالا با این طراحی جذاب، چشم و گوش مشتری‌ها را ببندد + ویدیو

source

توسط expressjs.ir