02 مهر 1403 ساعت 21:43

لایه محافظ گوریلا گلس آرمور در نمایشگر گلکسی اس 24 اولترا – Galaxy S24 Ultra باعث شده آیفون 16 پرو مکس – iPhone 16 Pro Max اپل بدجوری از سامسونگ عقب بیفتد .

در کنار تمامی قابلیت‌های منحصربفردی که گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ به کاربران ارائه می‌کند، صفحه نمایش ضدبازتاب آن یکی از مواردی است که کمتر از سایرین مورد توجه قرار گرفته است. غول تکنولوژی کره برای ساخت این صفحه نمایش همکاری نزدیکی با کورنینگ داشته و تکنولوژی انقلابی و جذابی گوریلا گلس آرمور را درون پرچمداران جدیدش تعبیه کرده است. با این وجود در تبلیغات این گوشی آن‌قدر که روی هوش مصنوعی مانور داده می‌شود به صفحه نمایش ضد بازتاب S24 Ultra پرداخته نمی‌شود. با این حال اکنون پس از معرفی آیفون 16 پرو مکس به‌عنوان رقیب مستقیم گلکسی اس 24 اولترا، شاید وقت آن رسیده که بیشتر به این فناوری استثنایی توجه شود.

پرچمداران پرادعای جدید اپل، سری آیفون 16 به‌تازگی رسما رونمایی شده‌اند و با ارائه کلید کمرا کنترل و قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence سر و صدای زیادی در بازار به پا کرده‌اند. با این وجود آیفون 16 پرو مکس به‌عنوان گران‌ترین و مجهزترین عضو خانواده آیفون 16 از قابلیت صفحه نمایش ضدبازتاب بی‌بهره است. همین مساله باعث شده که نمایشگر پرچمدار امسال اپل عقب‌تر از رقیب دیرینه‌اش باشد.

لایه گوریلا گلس آرمور

گلکسی اس 24 اولترا چگونه موفق شده نمایشگر آیفون 16 پرو مکس را شکست دهد؟

به‌تازگی ویدیویی جدید از اکانت توییتر TechDroider منتشر شده که صفحه نمایش دو گوشی Galaxy S24 Ultra و iPhone 16 Pro Max را با یکدیگر مقایسه می‌کند. در این ویدیو که در ادامه مشاهده می‌فرمایید، صفحه نمایش ضد بازتاب گلکسی اس 24 اولترا به‌خوبی توانسته عملکرد فوق‌العاده‌اش زیر تابش مستقیم نور خورشید را به رخ بکشد. پانل صفحه نمایش این گوشی گوریلا گلس آرمور (Gorilla Glass Armor) نام داشته و با همکاری مستقیم سامسونگ و کورنینگ طراحی و ساخته شده است.

در سمت مقابل نیز آیفون 16 پرو مکس را داریم که علیرغم روشنایی مناسب و ارائه خوانایی قابل قبول، با بازتاب‌های فراوان تجربه بصری را خراب کرده و در سطحی پایین‌تر نسبت به رقیبش قرار می‌گیرد.

به‌طور کلی میزان بازتاب یک صفحه نمایش شیشه‌ای معمولی حدودا 4% ارزیابی می‌شود. با این وجود لایه ضد بازتاب گوریلا گلس آرمور توانسته این میزان بازتاب را به زیر 1 درصد برساند.

انتظار می‌رود سامسونگ این صفحه نمایش‌های فوق‌العاده‌اش را در گلکسی اس 25 اولترا نیز به کار برده و حتی ارتقا دهد. از سوی دیگر ممکن است کوپرتینویی‌ها نیز تصمیم به استفاده از نمایشگرهایی مشابه در سری آیفون 17 بگیرند. بنابراین باید انتظار رقابتی جذاب را در حوزه نمایشگرها در نسل آینده داشت.

در گجت نیوز بخوانید: گوریل دوست‌داشتنی دنیای موبایل؛ نگاهی به سیر تکامل محافظ صفحه گوریلا گلس عملکرد بی‌نظیر نمایشگر گلکسی اس ۲۴ اولترا، گوشی‌های آیفون‌ها را شرمنده می‌کند اولین شکست آیفون ۱۶ پرو مکس از گلکسی اس ۲۴ اولترا ثبت شد!

source

توسط expressjs.ir