پارک ملی کروگر (Kruger National Park) پارکی پر از شگفتی‌ها است که اوقات جادویی و خیره‌کننده‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورند. دسترسی به این پارک ملی بسیار آسان است و گشت و گذار در آن تجربه منحصربه‌فردی را برای شما رقم می‌زند و به همین خاطر نیز یکی از مقاصد عالی برای تماشای حیات وحش است.

تمام جانوران بزرگ همچون شیر، پلنگ، فیل، بوفالو و کرگدن در این پارک حضور دارند و این در حالی است که در کنار آن‌ها نیز موجودات دیگری همچون زرافه، گورخر، ایمپالا، اسب آبی و دیگر حیوانات حضور دارند. در ادامه همراه با ما باشید تا به راهنمای سفر به پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی بپردازیم.

چه زمانی باید به پارک ملی کروگر برویم؟

پارک ملی کروگر برای بازدید در هر زمانی از سال فوق‌العاده است اما مسلماً ماه‌های خشک زمستان یعنی از ماه مه تا سپتامبر، بهترین زمان برای تماشای حیات وحش است. در این زمان، بوته‌ها از بین می‌روند و درختان برگ‌های خودشان را می‌ریزند و حیوانات و پرندگان در اطراف چاله‌های آب جمع می‌شوند. به طور طبیعی، اوج تماشای حیات وحش مصادف است با اوج بازدیدکنندگان که ماه ژوئیه و اوت است و دو تا از شلوغ‌ترین ماه‌های سال به شمار می‌روند.

ماه‌های تابستانی گرم و بارانی، به ویژه ماه دسامبر و ژانویه، فصل پربازدید دیگری در پارک به شمار می‌رود که هم‌زمان با تعطیلات مدارس محلی است. در حالی که تشخیص حیات وحش دشوارتر است و دمای هوا در طول روز به طور نامناسبی گرم و مرطوب است اما پارک در زیباترین حالت خودش قرار دارد و زندگی تازه متولد شده فراروانی در بوته‌زار به چشم می‌خورند.

Kruger’s main gravel roads are accessible in a sedan hire-car, making budget self-drive exploration possible. Getty Images

چند روز باید در پارک ملی کروگر گردش کرد؟

اگرچه پارک ملی کروگر حتی برای کوتاه‌ترین بازه زمانی نیز دلنشین و جذاب است اما هر چه بیشتر در پارک بمانید، شانس دیدن نقاط برجسته افزایش پیدا می‌کند. برای اکثر افرادی که علاقه زیادی به حیات وحش دارند و علاقه‌مند به یادگیری در مورد بوته‌زار هستند، پنج روز یک گشت و گذار عالی را در این پارک برایشان رقم خواهد زد.

There are dangers in Kruger and that’s why the park has strict rules about visitor safety. Shutterstock

جاهای دیدنی و تفریحات در پارک ملی کروگر

رانندگی در طبیعت: با اینکه زود از خواب بیدار شدن و رفتن به رانندگی در دل طبیعت برای تماشای حیات وحش شاید در نگاه اول چندان جالب توجه نباشد اما در این موقع از روز، شما می‌توانید بیشترین حیوانات را در زادگاه طبیعی‌شان شاهد باشید. راهنمایان و رانندگان بسیار باتجربه دقیقاً می‌دانند که شیرهای محلی در کجا در حال استراحت هستند و می‌توانند به خوبی کرگدن‌ها را ردیابی کنند.

قدم زدن در پارک: حیوانات از داخل ماشین بسیار بزرگ به نظر می‌رسند اما وقتی که با پای پیاده هستید، آن‌ها بسیار بزرگتر نیز هستند. به همراه تورهای پیاده‌روی با راهنما و سازماندهی شده، می‌توانید گشت و گذاری دلنشینی را در دل طبیعت و با پای پیاده تجربه کنید.

استراحت کردن: پارک ملی کروگر با دو میلیون هکتار دشت و بیابان، به طرز وحشتناکی وسیع است. این پارک شامل ۲۰ بخش اکوسیستمی متمایز است که شامل شمال خشک‌تر با درختان و بائوباب‌ها، بیشه‌های متراکم و ساوانای باز در مرکز و پوشش گیاهی رودخانه‌ای سرسبز در جنوب است.

اقامت لوکس: اقامت لوکس در یک کمپ در پارک ملی کروگر همراه با صبحانه دلنشین و مقوی، پیاده‌روی و شادی‌های شبانه، مطمئناً می‌تواند تجربه بسیار دل‌انگیزی را برای شما رقم بزند. با این حال، پس از چند روز گشت و گذار در طبیعت، یک رختخواب گرم، حمام با آب گرم و غذاهای خوشمزه می‌توانند حس و حال آرامش‌بخشی را به شما بدهند.

منبع lonelyplanet

source

توسط expressjs.ir