جوان آنلاین: “ریچل ریوز” (Rachel Reeves)، وزیر خزانه داری انگلیس در نشست سالانه حزب کارگر در شهر لیورپول، امروز نخستین بار از زمان انتصاب به این سمت، برنامه‌های خود را اعلام کرد و با انتقاد از دولت پیشین از حزب محافظه کار، باز هم از سیاست‌های دولت پیشین انتقاد و محافظه کاران را مسئول تصمیم‌های نامحبوب خود معرفی کرد.

به گزارش صدا و سیما، وی پیش از این مدعی شده بود دولت پیشین، با پنهان کردن ۲۲ میلیارد پوند سیاهچاله مالی، وعده‌های توخالی به مردم داده بود و در دوران تبلیغات انتخاباتی، بر شمار وعده‌های بدون پشتوانه مالی خود افزوده بود.

در نشست سالانه حزب کارگر در شهر لیورپول، اعضای این حزب از شماری از تصمیم‌های وزیر خزانه داری، انتقاد کردند. “ریچل ریوز” وزیر خزانه داری دولت جدید انگلیس، در نخستین اقدام، کمک هزینه سوخت زمستانی به بازنشستگان و نیازمندان را قطع کرد و اکنون اعضای این حزب درصددند با همه پرسی از شرکت کنندگان در این نشست، مخالفت خود را با این اقدام نشان دهند. وزیر خزانه داری انگلیس در گفتگو با رسانه ها، از اقدامش در قطع کمک هزینه سوخت زمستانی نیازمندان دفاع کرد و گفت برای پر کردن خلاء مالی ۲۲ میلیارد پوندی در بودجه امسال کشور، ناچار است تصمیم‌های دشوار بگیرد و از تصمیم خود، باز نمی‌گردد. وی همچنین گفت سیاست‌های ریاضت اقتصادی را باز نخواهد گرداند، اما کارشناسان اقتصادی می‌گویند وزیر خزانه داری انگلیس، به منظور جبران کسری بودجه، باید حدود ۱۷ میلیارد پوند دیگر را از طریق افزایش مالیات‌ها یا قطع بودجه‌ها فراهم آورد موضوعی که به گفته کارشناسان اجرای آن سبب نارضایتی بیشتر شهروندان می‌شود.

دو روز پیش از برگزاری نشست سالانه حزب حاکم کارگر انگلیس در شهر لیورپول هزاران نفر از قشر‌های مختلف مردم در اعتراض به سیاست‌های این حزب و دولت جدید در تداوم حمایت از رژیم اسراییل که در حال نسل کشی فلسطینیان است تظاهرات کردند و قطع فوری حمایت‌های سیاسی، تسلیحاتی و مالی این دولت از رژیم اسراییل را خواستار شدند.

source

توسط expressjs.ir