گوگل کروم یکی از بهترین مرورگرهای وب است که می‌توانید از آن در سال ۲۰۲۴ میلادی بهره ببرید. این مرورگر توانسته با بهبود مداوم تجربه کاربر، همیشه در اوج بماند و جزو برترین مرورگرهای وب باشد. بهبود مداوم تجربه کاربر نیز می‌تواند از راه‌های مختلفی صورت بگیرد که شامل ارائه بهبود عملکرد یا افزودن ویژگی‌های جدید است. با توجه به آنچه که گفته شد، امنیت نیز بخش مهمی از این تجربه است چراکه این برند اغلب راه‌های جدیدی را برای حفظ امنیت داده‌های شما ارائه می‌دهد.

همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، ویژگی‌های دسترس‌پذیری نیز بسیار مهم هستند و کروم تنظیمات مختلفی را ارائه می‌کند که می‌توانند تجربه را دلپذیرتر کنند که شامل نکات برجسته سریع، توضیحات تصویر و بسیاری از موارد دیگر است که از Chrome Web Store در دسترس قرار دارند. اما شاید یکی از بزرگترین ویژگی‌های دسترسی در این مرورگر Live Caption است که به کاربران امکان می‌دهد تا برای هر فایل صوتی یا ویدیویی که با مرورگر خود پخش می‌کنند، زیرنویس و کپشن ایجاد کنند.

این ویژگی در ظاهر یک بهبود کوچک به شمار می‌رود، به طوری که پنجره کپشن در آینده‌ای نزدیک قابلیت تغییر اندازه را نیز خواهد داشت. این اطلاعات به تازگی منتشر شده و آشکار شده که گوگل کروم و توسعه‌دهنده‌های آن به دنبال آن هستند تا قابلیت تغییر اندازه پنجره کپشن را به این مرورگر اضافه کنند.

این ویژگی وقتی که ارائه شود، یک بهبود قابل توجه و بزرگ خواهد بود چراکه پنجره فعلی واقعاً گزینه‌های زیادی را ارائه نمی‌دهد. در حال حاضر، کاربران فقط می‌توانند پنجره را باز و بسته کنند و کار دیگری نمی‌توانند انجام بدهند. با اینکه این شاید مسئله بسیار بزرگی به نظر نرسد اما گزینه تغییر اندازه پنجره می‌تواند تجربه استفاده از این ویژگی گوگل کروم را ارتقا بدهد.

به نظر می‌رسد که بخش قابل تغییر اندازه از قبل تعیین نشده است و این به معنای آن است که شما نمی‌توانید آن را تا بی‌نهایت گسترش بدهید. در حال حاضر مشخص نیست که این آپدیت در چه زمانی ارائه شود اما این آپدیت چندان دور نخواهد بود و اگر تاکنون از مرورگر کروم استفاده نکردید، توصیه می‎‌شود که حتماً آن را در گوشی همراه و رایانه شخصی خود امتحان کنید.

منبع androidpolice

source

توسط expressjs.ir