31 شهریور 1403 ساعت 18:09

ویدیو کالبدشکافی آیفون 16 پرو، گوشی پرچمدار جدید اپل، منتشر شد. در این ویدیو می‌توانید با اجزای داخلی iPhone 16 Pro و چیدمانشان آشنا شوید.

بعد از معرفی رسمی سری آیفون 16 در روز طی رویداد It’s Glowtime، گوشی پرچمدار جدید اپل بالاخره دیروز در بازار جهانی عرضه شد. چند روز قبل ویدیو جعبه گشایی آیفون 16 پرو به بیرون درز پیدا کرد و به‌تازگی ویدیو کالبدشکافی این گوشی منتشر شده است.

نگاهی به اجزای داخلی آیفون 16 پرو

در ویدیو کالبدشکافی آیفون 16 پرو می‌توان دید که این گوشی در مقایسه با آیفون 15 پرو مادربرد کوچک‌تری دارد و اجزا در آن به‌صورت فشرده‌تر جا گرفته‌اند. چیدمان کلی هم تفاوت‌هایی محسوس نسبت به قبل دارد و خنک‌کنندگی گوشی هم بهبود پیدا کرده است. با وجود این، به‌خاطر تنگ‌تر شدن فضای موجود، احتمالاً تعمیر گوشی جدید اپل دشوارتر می‌شود.

در نتیجه‌ی قرارگیری دوربین تله‌فوتو پریسکوپی 12 مگاپیکسلی، بخش دوربین آیفون 16 پرو هم بزرگ‌تر شده. اندازه باتری 3582 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی هم 9.4 درصد نسبت به باتری 3274 میلی‌آمپر ساعتی افزایش پیدا کرده و بر خلاف نسخه پرو پرچمدار سال قبل، در محفظه‌ای فولادی قرار گرفته است که می‌تواند به مهار حرارت کمک کند.

پوسته داخلی آیفون 16 پرو از آلومینیوم و گرافیت ساخته شده و به ادعای اپل، شاسی جدید عملکرد حرارتی این گوشی را 5 برابر بهبود می‌دهد. امکان برداشتن دکمه «کمرا کنترل» (Camera Control) وجود ندارد؛ چراکه با استفاده از لیزر جوش داده شده. کابل پورت شارژ هم از میکروفون جدا شده است که کار تعمیرکاران را در تعمیر این موبایل راحت‌تر می‌کند.

آیفون 16 استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس به ترتیب با قیمت 799، 899، 999 و 1199 دلار در دسترس قرار گرفته‌اند. از جمله امکانات این گوشی‌ها می‌توان به چیپست سری A18، دوربین اصلی فیوژن، دکمه کمرا کنترل، سیستم عامل iOS 18 و باتری بادوام‌تر اشاره کرد.

از دست ندهید: خنده‌دارترین شوخی های مردم با سری آیفون ۱۶ در شبکه های اجتماعی منتظر تغییرات گسترده‌ای در نمایشگر آیفون ۱۷ باشید + جزئیات نخستین بنچمارک های آیفون ۱۶ منتشر شد؛ سریعتر از برخی لپتاپ های پرچمدار تماشا کنید: این شما و این نخستین ویدیو جعبه گشایی آیفون ۱۶ پرو اپل 5 ویژگی Apple Intelligence که اپل را برنده نبرد هوش مصنوعی سال 2024 خواهد کرد

source

توسط expressjs.ir