در زمانی که به نظر می‌رسید صنعت خودروسازی بیش از این جایی برای ورود بازیکنان جدید ندارد، یک شرکت دیگر قصد ورود به این عرصه را دارد. شرکت شارپ، سازنده تلویزیون، تصمیم دارد این کار را با همکاری فاکسکان، بزرگترین تولیدکننده قراردادی الکترونیک در جهان، انجام دهد. فاکسکان بیشتر به عنوان یکی از شرکت‌هایی که آیفون را تولید می‌کند شناخته می‌شود. اولین تلاش مشترک آن‌ها این است. به +LDK بامزه سلام کنید.

این یک خودروی الکتریکی با شکلی جعبه‌ای و ویژگی‌های جذاب داخلی و خارجی است. این خودرو که در ابتدا به عنوان مدل کراس‌اوور C فاکسکان معرفی شد، برای استفاده به عنوان مینی‌ون تغییر کاربری داده شده است. شرکت شارپ از سقف بزرگ آن به بهترین نحو استفاده کرده و پنل‌های خورشیدی نصب کرده است تا باتری را شارژ کند یا خانه شما را تغذیه کند. همچنین یک “باتری ذخیره‌سازی” جداگانه وجود دارد تا از شارژ دوطرفه بهره بیشتری ببرد و در مواقع اضطراری مانند قطعی برق ناشی از پدیده‌های طبیعی به عنوان منبع انرژی عمل کند.

فضای داخلی وسیع این مینی‌ون به اندازه‌ای بزرگ است که می‌توان یک صفحه نمایش عظیم ۶۵ اینچی و صندلی‌های عقب گردان را در آن جا داد. شارپ اعلام کرده که LDK+ از هوش مصنوعی استفاده می‌کند که اطلاعات را از لوازم خانگی جمع‌آوری کرده و بر اساس آن، تنظیمات تهویه مطبوع و روشنایی صفحه نمایش را تغییر می‌دهد. آن صفحه نمایش بزرگ نصب شده در قسمت عقب فقط برای سرگرمی نیست و می‌توان از آن به عنوان یک دفتر سیار نیز استفاده کرد.

+Sharp LDK

مشخصات فنی در حال حاضر هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این حال، می‌دانیم که این مدل مفهومی که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، به یک مدل تولیدی تبدیل شده و هم‌اکنون به عنوان مدل C فاکسترون در تایوان به فروش می‌رسد. اگر با این نام آشنا نیستید، فاکسترون یک شرکت مشترک بین شرکت مادر لوکسژن، یعنی یولون، و فاکسکان است.

این SUV جاده‌ای ۲۳۱ اسب بخار قدرت، ۲۵۰ پوند فوت گشتاور و ۳۱۴ مایل برد دارد، هرچند این عدد بر اساس چرخه بسیار خوش‌بینانه رانندگی در اروپا (NEDC) است. این خودروی الکتریکی ۱۸۴.۸ اینچ طول، ۷۴.۶ اینچ عرض و ۶۴ اینچ ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن ۱۱۵ اینچ است. با این حال، مینی‌ون الکتریکی شارپ دارای ابعاد متفاوتی است. در مورد وزن نیز، مدل C فاکسترون حدود ۴۳۰۰ پوند وزن دارد.

وبسایت اخبار خودرو با یکی از مقامات شرکت شارپ درباره برنامه‌های این شرکت برای ورود به صنعت خودرو صحبت کرده است. کازوما نایتو، مدیر توسعه نرم‌افزار در بخش نوآوری‌های جدید شارپ، گفت هدف این شرکت این است که تا سال ۲۰۳۰ شروع به فروش خودرو کند. او اذعان کرد که این بازه زمانی در حال حاضر یک “هدف تقریبی” است.

با توجه به اینکه فاکسکان ۶۶ درصد از سهام شارپ را در اختیار دارد، تعجبی ندارد که این دو شرکت برای عرضه خودروهای الکتریکی به بازار تا پایان این دهه دوباره با هم همکاری کنند. در مرحله اول، شارپ می‌خواهد خودروهای الکتریکی را در ژاپن به فروش برساند؛ خودروهایی که یا در داخل کشور تولید خواهند شد یا توسط فاکسکان در جای دیگری، احتمالاً چین، ساخته می‌شوند.

شارپ تنها غول فناوری ژاپنی نیست که در سال‌های اخیر به تجارت خودرو وارد شده است. سونی نیز با همکاری هوندا یک شرکت مشترک خودرویی به نام Sony Honda Mobility راه‌اندازی کرده تا خودروی الکتریکی سدان Afeela را در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه کند. قرار است یک SUV نیز در سال ۲۰۲۷ و مدلی کوچک‌تر و ارزان‌تر در سال ۲۰۲۸ به بازار عرضه شود.

در مورد شرکت‌های فناوری که به ساخت خودرو روی آورده‌اند، خودروی معروف اپل که مدت‌ها شایعه آن مطرح بود، در فوریه گذشته لغو شد. این اتفاق در حالی رخ داد که طبق گزارش اخیر نیویورک تایمز، اپل بیش از ۱۰ میلیارد دلار (بله، با “ب” بزرگ) طی یک دهه برای این پروژه سرمایه‌گذاری کرده بود.

source

توسط expressjs.ir