30 شهریور 1403 ساعت 20:24

دولت چهاردهم در حالی از عدم افزایش قیمت سوخت صحبت می‌کند که یکی از نمایندگان مجلس جزئیاتی از زمان و میزان افزایش قیمت بنزین منتشر کرده است.

ظاهرا قرار نیست موضوع قیمت بنزین حل شود و به نظر می‌رسد تا دولت چهاردهم اقدامی در راستای گران کردن سوخت انجام ندهد، دست از سر بنزین بر نمی‌دارد. شاید از همان روزی که مسعود پزشکیان تأییدیه افزایش قیمت بنزین را تلویحا صادر کرده بود، باید به این نتیجه می‌رسیدیم که قرار است بالاخره در این حوزه تصمیم‌گیری شود.

جزئیاتی از زمان و میزان افزایش قیمت بنزین

به هر حال تا امروز، مسئولان کشور تأکید کرده‌اند که قرار نیست در مقطع فعلی، قیمت سوخت افزایش پیدا کند. اما آیا می‌توان روی این وعده‌ها حساب باز کرد؟ به تازگی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کرده، نرخ بنزین به گونه‌ای افزایش می‌یابد که مردم تحت فشار قرار نگیرند!

زمان و میزان افزایش قیمت بنزین

به گفته نماینده مردم مشهد مقدس و عضو کمیسیون شوراهای مجلس، قیمت طی سال آینده قطعا افزایش خواهد یافت. به اعتقاد این نماینده، نرخ سوخت بین 15 تا 20 درصد گران می‌شود، اما به گونه‌ای پروسه آن طی خواهد شد که فشاری روی معیشت و اقتصاد مردم نیاید و کمتر از نرخ تورم خواهد بود. علی اصغر نخعی راد گفت:

هر گونه تغییر در نرخ سوخت نیازمند اخذ مجوز از مجلس شورای اسلامی است و هیچ تصمیمی بدون رعایت قوانین و مقررات، اتخاذ نخواهد شد. مردم به شایعات توجه نکنند و توجهشان به تصمیمات قانونی مجلس باشد.

زمان و میزان افزایش قیمت بنزین

نماینده منتخب مردم مشهد وعده داده که افزایش قیمت بنزین، با در نظر گرفتن تورم خواهد بود و طوری است که مردم تحت فشار قرار نگیرند. ایشان از جامعه خواست که در برابر شایعات، آرامش روان خود را حفظ کنند و تأکید کرد که در سال جاری، خبری از افزایش نرخ سوخت نیست.

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید: برای جبران ناترازی، بنزین با اکتان پایین تولید می‌شود همزمان با انتقاد دولت مردان از قیمت مفت بنزین در ایران، خودروهای پرمصرف در خیابان جولان می‌دهند بنزین در امارات برای بازنشستگان رایگان شد معاون اول رئیس جمهور: چرا باید بنزین را دلاری وارد کنیم و ۱۵۰۰ تومان بفروشیم؟

source

توسط expressjs.ir