اگر به فکر رزرو هتل های شیراز هستید، اما نمی‌خواهید هزینه چندانی را صرف اقامت کنید، مسافرخانه‌ها و مهمانپذیرها بهترین گزینه برای اقامت به شمار می‌روند. اگرچه این اقامتگاه‌های اقتصادی امکانات کمتری نسبت به هتل‌ها دارند، اما امکانی برایتان فراهم می‌کنند که سفری ارزان را تجربه کنید؛ بنابراین اگر به دنبال راهی برای کاهش هزینه‌های سفر خود می‌گردید، نگاهی به لیست مسافرخانه های شیراز بیندازید.

مسافرخانه‌ها را می‌توان شکل ابتدایی هتل‌های امروزی دانست که فضای کوچک‌تر و امکانات کمتری دارند. در این نوع اقامتگاه‌ها، هزینه اقامت متناسب با خدمات‌دهی و امکانات است و در مقایسه با هتل‌ها خرج کمتری روی دستتان می‌گذارد. اگر به فکر رزرو بهترین هتل های شیراز هستید، سری به سایت ایران هتل آنلاین بزنید. این وب‌سایت به صورت تخصصی در زمینه رزرو هتل در کشور فعالیت دارد و با ارائه اطلاعات کافی بهترین گزینه را برای اقامت پیش رویتان قرار می‌دهد. برای رزرو هتل از سایت ایران هتل آنلاین اینجا کلیک کنید.

مسافرخانه های شیراز

مسافرخانه های شیراز

خوشبختانه در نقاط مختلف شهر شیراز مسافرخانه‌های متعددی برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده است. لیست مسافرخانه های شیراز به شما کمک می‌کند تا با امکانات و امتیاز هر یک از این اقامتگاه‌ها بیشتر آشنا شوید و بر اساس شرایط خود بهترین و خوش قیمت‌ترین مسافرخانه را رزرو کنید.

1- مسافرخانه هجرت شیراز

یکی از اقامتگاه‌های موجود در لیست مسافرخانه های شیراز که امتیاز نسبتا خوبی را از مهمانان دریافت کرده، مسافرخانه هجرت است. این مسافرخانه در خیابان هجرت، حدفاصل پل هجرت و چهارراه پارکینگ قرار گرفته و آغاز فعالیت آن به سال 1394 برمی‌گردد.

مسافرخانه هجرت شیراز دارای ساختمانی 5 طبقه است که 37 واحد اقامتی در طبقات آن پراکنده شده‌اند. این واحدها شامل آپارتمان‌های دو خوابه با ظرفیت 4 نفر و آپارتمان‌های سه خوابه با ظرفیت 6 نفر می‌شود. در واحدهای مسافرخانه هجرت امکانات مناسبی همچون تلویزیون، حمام و سرویس بهداشتی، مبلمان، سیستم سرمایش و گرمایش، کمد و آشپزخانه با امکانات پخت‌وپز دیده می‌شود. همچنین خدمات روزانه نیز در این مسافرخانه برای مهمانان ارائه می‌شود.

مسافرخانه هجرت به نسبت قیمت واحدهایش امکانات خوبی را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد. این اقامتگاه پرسنلی حرفه‌ای و خوش‌برخورد دارد که به گرمی از مهمانان پذیرایی می‌کنند و به نیازهایشان پاسخ می‌دهند. از امکانات مسافرخانه هجرت می‌توان به پارکینگ مسقف، اینترنت، آسانسور، تاکسی سرویس و روم سرویس اشاره کرد. مهمانان محترم این اقامتگاه باید توجه کنند که اگرچه صبحانه برای مهمانان مقیم رایگان است، اما مسافرخانه هجرت رستوران ندارد و برای ناهار و شام خدماتی به مهمانان ارائه نمی‌دهد.

مزیت دیگر این مسافرخانه موقعیت جغرافیایی آن است که دسترسی به مراکز گردشگری را برایتان آسان می‌کند. از جاذبه‌های نزدیک به مسافرخانه هجرت می‌توان به باغ جهان نما، ارگ کریم خان زند، سرای مشیر، نارنجستان قوام و آرامگاه سعدی اشاره کرد. همچنین فاصله این اقامتگاه تا فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب نیز حدود 10 کیلومتر، تا راه‌آهن 22 کیلومتر، تا ترمینال شهید کاراندیش حدود 3 کیلومتر، تا ترمینال مدرس 3 و نیم کیلومتر، تا ترمینال امیرکبیر 13 کیلومتر و تا ترمینال شهید طباطبایی حدود 22 کیلومتر است.

2- مسافرخانه رویال شیراز

از دیگر اقامتگاه‌های موجود در لیست مسافرخانه های شیراز، مسافرخانه رویال در خیابان اردیبهشت به سمت خیابان فاطمی است. این مسافرخانه در سال 1396 فعالیت خود را در مکانی آرام آغاز کرده و دارای 4 واحد آپارتمانی دو و سه خوابه است. مسافرخانه رویال در طول سال‌های فعالیت خود توانسته با ارائه امکانات مناسب رضایت مهمانان را جلب کند و امتیاز خوبی را از آن‌ها دریافت کند.

از مزایای اقامت در این مسافرخانه می‌توان به قیمت مناسب، پرسنل مهمان‌نواز و خونگرم، واحدهای تمیز و مجهز و موقعیت مکانی خوب اشاره کرد. برخی از امکانات مسافرخانه رویال عبارت است از: پارکینگ، تاکسی سرویس، آسانسور، سالن صبحانه خوری و روم سرویس. مسافرخانه رویال نیز رستوران ندارد و وعده ناهار و شام در آن سرو نمی‌شود.

مهمانپذیر شیراز

مهمانپذیر شیراز

3- مسافرخانه دانیال شیراز

مسافرخانه دانیال در سال 1396 در بلوار جمهوری اسلامی شیراز افتتاح شد. ساختمان این مسافرخانه دارای 3 طبقه مثبت و یک طبقه منفی است و 9 سوئیت و واحد آپارتمانی دارد. واحدهای مسافرخانه دانیال امکانات خوبی دارند و با قیمت مناسب اقامتی راحت را به شما هدیه می‌دهند. فاصله این اقامتگاه تا جاهای دیدنی شیراز مانند باغ ارم، باغ جهان نما یا حافظیه حداکثر 3 کیلومتر است.

4- مسافرخانه چهل مقام شیراز

از دیگر اقامتگاه‌های موجود در لیست مسافرخانه های شیراز، مسافرخانه چهل مقام در خیابانی به همین اسم است. این مسافرخانه در سال 1394 در سه طبقه افتتاح شده و دارای 6 واحد اقامتی است. مسافرخانه چهل مقام نیز موقعیت مکانی خوبی دارد و اقامت در آن رفت و آمد به جاذبه‌های گردشگری را برایتان آسان می‌کند.

5- مسافرخانه ساوا شیراز

مسافرخانه ساوا شیراز اقامتگاهی نوساز است که فعالیت خود را در سال 1402 در خیابان قصردشت آغاز کرده است. این مسافرخانه دارای ساختمانی 5 طبقه با 40 واحد اقامتی است که هر کدام ظرفیت‌های متفاوت دارند. واحدهای این مجموعه اقامتی با دکوراسیونی امروزی پر شده‌اند و به دلیل نظافت و تمیزی توانسته‌اند رضایت مهمانان خود را کسب کنند. مسافرخانه ساوا شیراز مکانی مناسب برای اقامت در این شهر تاریخی است که دسترسی آسانی به پایانه‌های حمل و نقل عمومی دارد و در نزدیکی اماکن گردشگری قرار گرفته است.

6- مسافرخانه دلگشا شیراز

یکی از نوسازترین اقامتگاه‌های موجود در لیست مسافرخانه های شیراز، مسافرخانه دلگشا است. این مجموعه اقامتی در سال 1403 آغاز به کار کرده و ساختمانی زیبا و مدرن دارد. ساختمان مجلل این مسافرخانه دارای 4 طبقه مثبت و یک طبقه منفی است که 40 واحد اقامتی در آن‌ها پراکنده شده‌اند. واحدهای این مجموعه به سبک مدرن و امروزی چیدمان شده‌اند و فضایی راحت و تمیز دارند.

در اتاق‌های مسافرخانه دلگشا امکانات کاملی برای مهمانان در نظر گرفته شده تا از اقامت خود در شیراز لذت ببرند. از مزایای این مسافرخانه می‌توان به قیمت مناسب نسبت به امکانات، نظافت و تمیزی واحدها، تجهیزات امروزی و نو در واحدها و برخورد خوب پرسنل اشاره کرد. همچنین مسافرخانه دلگشا شیراز دقیقا روبه‌روی باغ دلگشا قرار دارد و فاصله آن تا جاذبه‌های گردشگری شهر بسیار کم است.

7- مسافرخانه ستاره طلایی شیراز

مسافرخانه ستاره طلایی در سال 1394 در ساختمانی یک طبقه افتتاح شده است. این مسافرخانه در خیابان هفت تن شیراز قرار گرفته و دسترسی راحتی به جاذبه‌های تاریخی شهر مانند بازار وکیل، حافظیه، نارنجستان قوام و مسجد نصیرالملک دارد.

مسافرخانه ستاره طلایی مجموعا دو واحد آپارتمانی برای پذیرایی از مهمانان در نظر گرفته که در طبقات همکف و اول اقامتگاه قرار گرفته‌اند. این اقامتگاه فاقد آسانسور و رستوران و کافی‌شاپ است و بین ساعت 6 صبح تا 24 امکان پذیرش مهمانان را دارد.

8- مسافرخانه کاراندیش شیراز

یکی از اقامتگاه‌های باسابقه در لیست مسافرخانه های شیراز، مسافرخانه کاراندیش در مقابل شاهچراغ است. این مسافرخانه در سال 1378 به بهره‌برداری رسیده و یک واحد آپارتمانی یک خوابه دارد که به صورت دربست در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد. مهم‌ترین مزیت مسافرخانه کاراندیش شیراز دسترسی آسان به حرم شاهچراغ است که تنها 400 متر با مسافرخانه فاصله دارد. همچنین فاصله این مسافرخانه تا اماکنی همچون ارگ کریم خان و بازار وکیل نیز حداکثر 3 کیلومتر است.

لیست مهمانپذیرهای شیراز

حال که با لیست مسافرخانه های شیراز آشنا شدید، بد نیست نگاهی نیز به لیست مهمانپذیرهای این شهر بیندازید. مهمانپذیر نیز اقامتگاهی ارزان و اقتصادی است و اگرچه نسبت به هتل امکانات کمتری دارد، اما اقامت در آن هزینه‌های سفرتان را به طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

1- مهمانپذیر سعید شیراز

مهمانپذیر سعید یکی از اقامتگاه‌های قدیمی شیراز است که درهای آن از سال 1358 به روی مهمانان باز است. این اقامتگاه، 3 طبقه و 26 واحد اقامتی دارد که با هزینه بسیار کمی می‌توانید واحدهای آن را برای خود رزرو کنید. پذیرش کودکان 3 تا 12 سال در مهمانپذیر سعید بدون درخواست سرویس اضافه، به صورت نیم‌بها و برای افراد بالای 12 سال به صورت تمام‌بها حساب می‌شود.

این مهمانسرا در بافت تاریخی شیراز و در خیابان لطفعلی خان زند قرار گرفته و دسترسی آسانی به نارنجستان قوام، ارگ کریم خان زند، سرای مشیر، باغ جهان نما، آرامگاه سعدی و… دارد. بد نیست بدانید که اگرچه مهمانپذیر سعید دارای آسانسور است، اما در بخش ورودی آن 15 پله وجود دارد. همچنین توجه کنید که برخی از واحدهای این مجموعه نمایی رو به پاسیو دارند.

اتاق‌های مهمانپذیر سعید شیراز شامل اتاق‌های دو تخته، سه تخته، چهار تخته و واحد دو خوابه 5 نفره می‌شود. از امکانات موجود در واحدهای این مجموعه می‌توان به کولر آبی، شوفاژ، تلویزیون، پنجره‌های دو جداره و یخچال اشاره کرد. نکته مثبت درباره این مهمانپذیر وجود حمام و سرویس بهداشتی ایرانی در واحدها است.

مهمانپذیر سعید شیراز

مهمانپذیر سعید شیراز

2- مهمانپذیر گلها شیراز

مهمانپذیر گلها شیراز از اقامتگاه‌های قدیمی در این شهر است. این مهمانپذیر در دهه 1340 در ساختمانی سه طبقه به بهره‌برداری رسیده و دارای 20 اتاق و سوئیت با امکانات اقامتی مناسب است. مهمانپذیر گلها در طول فعالیت خود بارها بازسازی شده است که آخرین نوبت آن به سال 1396 برمی‌گردد.

توجه داشته باشید که این مهمانپذیر فاقد آسانسور است و برای رفت و آمد به طبقات مختلف آن باید از پله استفاده کرد؛ بنابراین اگر مشکل حرکتی دارید، بهتر است واحدهای موجود در طبقات پایین‌تر را رزرو کنید.

مهمانپذیر گلها در بلوار کریم خان زند قرار گرفته و جزو اقامتگاه‌های شناخته‌شده شیراز است. موقعیت مکانی این اقامتگاه بی‌نظیر است و فاصله چندانی تا جاذبه‌های گردشگری شهر ندارد. از جاهای دیدنی شیراز در نزدیکی مهمانپذیر گلها می‌توان به باغ ارم، حمام وکیل، بازار وکیل، ارگ کریم خان، باغ عفیف آباد، حافظیه، سرای مشیر، مسجد نصیرالملک و باغ جنت اشاره کرد. همچنین با 5 دقیقه پیاده‌روی از این مهمانپذیر به ایستگاه مترو و اتوبوس زندیه می‌رسید که از آنجا می‌توانید به راحتی و با هزینه کم به هر نقطه از شهر که می‌خواهید، بروید.

3- مهمانپذیر استقلال شیراز

از دیگر اقامتگاه‌هایی که در لیست مسافرخانه های شیراز دیده می‌شود، مهمانسرا استقلال است. این اقامتگاه اقتصادی نیز جزو مهمانسراهای قدیمی و معروف شیراز است که امکانات نسبتا خوبی دارد. واحدهای این مجموعه شامل اتاق‌های دو تخته دبل، اتاق دو تخته توئین، اتاق سه تخته و چهار تخته بدون سرویس بهداشتی و حمام می‌شود. اتاق توئین، دبل و سه تخته با سرویس بهداشتی و حمام نیز از دیگر واحدهای موجود در مهمانپذیر استقلال شیراز است که نسبت به سایر واحدها کمی گران‌تر است.

از امکانات موجود در اتاق‌های این مهمانپذیر نیز می‌توان به یخچال، تلویزیون، گیرنده دیجیتال، کولر آبی، شوفاژ، حمام و توالت ایرانی مشترک و توالت ایرانی در برخی از واحدها اشاره کرد. مهمانپذیر استقلال در بلوار کریم خان زند واقع شده و در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری شیراز قرار دارد.

4- مهمانپذیر نوید شیراز

مهمانپذیر نوید شیراز از ارزان‌ترین اقامتگاه‌های واقع در شیراز در بلوار هجرت است. این اقامتگاه واحدهای مختلفی دارد که شامل موارد زیر می‌شود.

  • اتاق یک تخته بدون سرویس و حمام
  • اتاق دو تخته دبل و توئین بدون سرویس بهداشتی و حمام
  • اتاق سه تخته بدون سرویس بهداشتی و حمام
  • اتاق دو تخته دبل و توئین با سرویس بهداشتی و حمام
  • اتاق سه تخته با سرویس بهداشتی و حمام و بدون آشپزخانه
  • اتاق سه تخته با سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه
  • آپارتمان یک خوابه سه تخته

از امکانات موجود در واحدهای مهمانپذیر نوید می‌توان به شوفاژ، کف موکت، یخچال، تلویزیون و کولر آبی اشاره کرد. همانطور که مشاهده کردید برخی از واحدهای این مجموعه دارای سرویس، حمام و آشپزخانه اختصاصی هستند که نسبت به واحدهایی که فضای اشتراکی دارند، قیمت بیشتری دارند.

5- مهمانپذیر حیدری شیراز

مهمانپذیر حیدری از دیگر اقامتگاه‌های اقتصادی شیراز در خیابان لطفعلی خان زند است. این اقامتگاه در سال 1354 افتتاح شده و در سال 1396 به منظور ارتقای سطح کیفیت خدمات بازسازی شده است. مهمانپذیر دو طبقه حیدری دارای دو طبقه و 19 واحد اقامتی با امکانات قابل‌قبول است که در طول سال‌های فعالیت خود توانسته رضایت نسبی مهمانان را کسب کند. این مهمانپذیر طراحی زیبا و رنگارنگی دارد و در یکی از بهترین نقاط شیراز واقع شده است.

اقامتی ارزان در مسافرخانه های شیراز

در شیراز چندین مسافرخانه و مهمانسرای ارزان و اقتصادی وجود دارد که می‌توانید با هزینه کم آن‌ها را رزرو کنید و پس از گشت و گذار در شهر برای استراحت روی آن‌ها حساب کنید. در این مقاله لیست مسافرخانه های شیراز را آوردیم و اقامتگاه‌های اقتصادی این شهر را به شما معرفی کردیم. اقامت در این مجموعه‌های اقامتی تا حد زیادی در کنترل و مدیریت هزینه‌های سفر به شما کمک می‌کند و سفری اقتصادی به شیراز را به شما هدیه می‌دهد.

source

توسط expressjs.ir