29 شهریور 1403 ساعت 14:10

در ماه گذشته شیائومی سرانجام موفق شد از نظر آمار کل فروش گوشی های هوشمند اپل را شکست دهد. این کمپانی اکنون دومین گوشی‌ساز بزرگ دنیاست.

گزارش‌های جدید از وضعیت فروش کمپانی‌های بزرگ گوشی‌ساز حاوی اطلاعات بسیار جذابی است. بر اساس تحلیل‌های رسیده، شیائومی در ماه آگوست 2024 موفق شد با فروش فوق‌العاده خود اپل را پشت سر گذاشته و به‌عنوان دومین گوشی‌ساز بزرگ جهان از حیث تعداد گوشی های فروخته‌شده تبدیل شود. این میزان فروش البته نمایشگر تعداد دستگاه‌هایی‌ست که به‌طور مستقیم به مشتریان فروخته شده‌اند و نه کل دستگاه‌هایی که از طرف کمپانی‌های گوشی‌ساز به فروشگاه‌ها ارسال شده است.

این داده‌ها که از سوی موسسه آماری Counterpoint منتشر شده‌اند حاکی از حضور مجدد شیائومی در رتبه دوم برترین گوشی‌سازان دنیا از نظر فروش، برای نخستین بار از سال 2021 تا کنون هستند.

آمار فروش اسمارتفون آگوست 2024

نمودار بالا میزان فروش سه برند برتر گوشی‌ساز در دنیا (سامسونگ، شیائومی و اپل) را به‌تصویر کشیده و نحوه تغییرات سهم آن‌ها از فروش کل دستگاه‌های موبایل طی سه سال گذشته را به تصویر می‌کشد.

شیائومی چگونه توانست از نظر فروش کل گوشی های موبایل، اپل را شکست دهد؟

همان‌طور که از نمودار بالا پیداست، شیائومی طی ماه‌های گذشته به‌طور دائمی روی روند افزایشی فروش قرار داشته و پس از کاهش تدریجی فاصله با اپل، سرانجام در ماه آگوست 2024 عنوان دوم رده پرفروش‌ترین برندهای گوشی‌ساز را از آن خود کرد. از سوی دیگر اما تعداد بسیار کمتر گوشی‌های فروخته‌شده توسط اپل و نزدیک شدن به زمان سالیانه معرفی آیفون‌های جدید باعث شده که این کمپانی جایگاه خود را به رقیب چینی واگذار کند.

البته بر اساس گزارش‌ها، میزان فروش خانواده آیفون 16 باب میل اپل نبوده و به همین جهت باید منتظر ماند و دید گزارش دوره‌ای بعدی چه تغییراتی را در وضعیت فروش محصولات گوشی‌سازان نمایش خواهد داد.

فروش گوشی شیائومی اپل

از طرف دیگر، رشد پیوسته و قابل توجه شیائومی در ماه‌های اخیر توانسته نقش بسزایی در بازیابی میزان فروش صنعت گوشی‌های موبایل داشته باشد و کاهش برخی سنجه‌های کلیدی در این بازار را تا حد زیادی کمرنگ کند. تحلیلگران دلیل این رشد خیره‌کننده شیائومی را استراتژی جدید این کمپانی مبتنی بر تمرکز روی عرضه چندین محصول شاخص در کلاس‌های قیمتی مختلف به‌جای اشباع بازار با سیل محصولات مختلف دانسته‌اند. این کمپانی همچنین طی ماه‌های گذشته استراتژی‌های بازاریابی خود را نیز دگرگون کرده و ضمن ورود به بازارهای جدید حضورش را در بازهای کنونی نیز تقویت نموده است.

البته مشخصات محصولات اقتصادی و میانرده همچنان مهم‌ترین موتور پیشرانه فروش شیائومی به شمار می‌روند؛ اما این کمپانی چینی همچنین حضور درخشانی نیز با محصولات پریمیوم و پرچمدارش داشته و گوشی‌های تاشو و «اولترا» قابل توجهی را به بازار عرضه کرده است.

طی سه ماه آینده اپل احتمالا به لطف فروش سری آیفون 16 خود عنوان دوم را بار دیگر از شیائومی پس خواهد گرفت. با این وجود باید دید نتیجه نهایی رقابت این دو کمپانی برای کسب عنوان دومی فروش به کجا خواهد انجامید. آیا گوشی های اقتصادی و میانرده شیائومی برای غلبه فروش سری آیفون 16 اپل کافی خواهد بود؟

در گجت نیوز بخوانید: 13 سال از عرضه اولین گوشی شیائومی گذشت؛ نگاهی به شیائومی Mi 1 علت عدم نمایش پیامک در گوشی شیائومی و راه حل بررسی ویدیویی گوشی شیائومی پوکو اف ۶ پرو

source

توسط expressjs.ir